Gå till innehåll

EPT Satelliter


gdaily

Recommended Posts

Tidigare om åren har satellitkvalarna blivit påsatta av Stars pga dels av växelkursen dollar -> Euro, dels pga väldigt dyra hotell.

 

På 2+2 var det för ett halvår sedan en tråd där Starsrepresentanten skrev att det skulle arrangeras satelliter i Euro i stället (lösa växlingsproblematiken), dels så skulle man kunna få pengar i stället för hotellrum (så man slipper Stars löjligt dyra hotell, somman kanske utnyttjar tre nätter i stället för sex)

 

Frågor till sajtrepparna:

1 * Kommer Eurosattar att komma? Barcelonasatelliterna är ju som förut.

2 * Kommer det komma sattar med pengar i stället för hotell?

3 * Om nej på 1 och/eller 2, varför ska man satellita sig in hos Stars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått frågan rätt att du tycker det går för mycket "prispengar" (förutom "resepengarna") till hotellvistelsen som ingår i paketet man vinner? Med andra ord, billigare hotell = mer paket per totala prispotten?

Och förlusten dollar --> euro tänker du då på resepengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått frågan rätt att du tycker det går för mycket "prispengar" (förutom "resepengarna") till hotellvistelsen som ingår i paketet man vinner?

 

Ja. Dels så tror jag inte på att hotellet kostar säg $300 per natt när man som Stars köper alla rum som finns i två hotell, de borde få rejäla rabatter. Men det är det lilla problemet - det stora problemet är att man åker ner och spelar turren, blir utslagen, och åker hem i förtid. Nu står rummet oanvänt i tre dagar á $300 per natt.

 

Helst vill jag alltså ha pengar och sköta mitt boende själv.

 

Och förlusten dollar --> euro tänker du då på resepengarna?

 

Nej, växlingskursen (som varierar).

 

Ex: Direktinköpet i Barcelona kostar €8300. Med dagens kurs enligt di.se (1.4233) så motsvarar detta $11813.

 

Direktinköpet i klienten är $11915, dvs $100 mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit fram till att satelliter är riktigt värdelösa. Man förbinder sig att göra en massa skit och får inget extra av pokersajten för det. Varför inte spela vanliga turrar med 12k till topp 3 (eller vad det nu blir) och resten får inte ett skit? Det ända som är bra är att värdet är mycket bättre än highstakes mtt.

 

WSOP satelliterna och entractions emopsatelliter får godkänt av mig i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit fram till att satelliter är riktigt värdelösa. Man förbinder sig att göra en massa skit och får inget extra av pokersajten för det. Varför inte spela vanliga turrar med 12k till topp 3 (eller vad det nu blir) och resten får inte ett skit? Det ända som är bra är att värdet är mycket bättre än highstakes mtt.

 

WSOP satelliterna och entractions emopsatelliter får godkänt av mig i alla fall.

 

kvalar du in genom stars så förbinder du dig inte att göra något utöver att spela.

 

EDIT: eller jo du förbinder dig iofs att bo på ett visst hotell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kvalar du in genom stars så förbinder du dig inte att göra något utöver att spela.

 

EDIT: eller jo du förbinder dig iofs att bo på ett visst hotell.

 

Frirullar/FPPar du dig in så måste du bära kläder, men inte om du vinner satelliten via cashsatellit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frirullar/FPPar du dig in så måste du bära kläder, men inte om du vinner satelliten via cashsatellit.

 

Och så ska man leka reklamnisse för Pokerstars också.

 

By participating in a satellite of any kind on PokerStars, or in any of the Events, you grant PokerStars the right to use your name and likeness for promotional purposes without further compensation.

 

You further agree to help promote PokerStars and act as a PokerStars spokesperson during and after the Events, including, but not limited to, meeting with press and participating in other events conducted by PokerStars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit fram till att satelliter är riktigt värdelösa. Man förbinder sig att göra en massa skit och får inget extra av pokersajten för det. Varför inte spela vanliga turrar med 12k till topp 3 (eller vad det nu blir) och resten får inte ett skit? Det ända som är bra är att värdet är mycket bättre än highstakes mtt.

 

WSOP satelliterna och entractions emopsatelliter får godkänt av mig i alla fall.

 

Folk är väl generellt sämre också i satelliter än i turrar med liknande inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Notera att vi för tillfället jobbar på att erbjuda Euro-turneringar men att systemet inte är färdigutvecklat än. Det finns inget satt datum för detta, men satelliter i Euro kommer att vara möjliga när det är klart.

 

Just nu planeras det inte att införa satelliter med pengar som alternativ till hotellet. Man kan dock be om att få hotellkostanden i W$ istället. Det är inte säkert att det att det går med anledning av avtal och liknande med hotellet, men om man ber om det så undersöker vi möjligheten och om möjligt så får man värdet för hotellet i W$ istället.

 

Notera också att vi inte lägger på någonting för hotellrummen. Hotellkostanden är det faktiska pris som rummet kostat.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Dels så tror jag inte på att hotellet kostar säg $300 per natt när man som Stars köper alla rum som finns i två hotell, de borde få rejäla rabatter.

 

Har också funderat på det där. Vem är det eg som förhandlar när Stars bokar upp hela hotell en vecka? Julafton för hotellen (speciellt med tanke på att alla köper internet och lever på roomservice) borde ju innebära fet rabatt och inte 400$ för ett enkelrum som i Barcelona tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss ett mail av EPT HOTELS där de erbjuder rum i Barcelona på 4* hotell för 85-135€. Paketet du vinner är värt 14 850$ - 11 915(seat only) = 2960$

 

2960$ = 2106€ (enligt reuters)

 

2106/7 = 300€ / natt

 

Vad är det som gör hotellen ni väljer hela tre ggr bättre än de 4* hotellen de erbjuder per mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...