Gå till innehåll

NLT - Trn, 11/7, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

Ja, vad ska jag säga här då... jag åkte ut först... och Hickmott är ond! ;)

 

Kul att vi blev heal 40 pers! Om det fortsätter i den har takten kan vi nog bli den största turneringen på 24h! :)

 

Som vanligt, posta ditt resultat här! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte ut tidigt också !

 

Blev av med nästan allt när jag bara callat en prefloppraising me KK.

 

Floppen kommer xx8 jag checkar fi(supersweed) betar jag reraisar, fi reriasar allin.

 

Jag funderar lite - callar sen.

 

Han vissar A8 och en tredje 8 kommer på river.

 

That's life !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja så var min turnering över. Första handen som knäckte mig var QQ, jag satt i lilla mörken och FruGam höjde 4bb när de vuxit sig ganska stora. Jag kände mig lite tveksam eftersom fold inte var något alternativ men jag inte sett FruGam höja limpers förut. Jag höjde iallafall tillbaka så pass att hon kunde få utrymme att spela typ TT/JJ eller AK/AQ, jag var ju rätt säker på att hon inte skulle lägga AA/KK mot en all-in och kanske inte AK heller så jag ville ge mig möjligheten att få spela mot en mindre stack med en dominerad hand (det här var nästan säkert fel, så här i efterhand). Det fick jag, FruGam ställde in med JJ och floppade obarmhärtigt triss följt av kåk. Med några ynka hundraingar kvar så fick jag AKo och ställde in mot mte:s höjning med just AKo (det blev oavgjort).

 

Sedan log ödet återigen mot mig när jag fick AA i lilla mörken, FruGam höjer återigen (revansch skriker det till i huvudet på mig), pokerboy synar (kanon, två underpar!), jag ställer in för dubbla beloppet och rillerik ställer in så att både FruGam och pokerboy blir tvungna att lägga sig. Bortsett från att jag förlorade potten mot TT så kunde den handen inte gått bättre för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldans nöjd med min första insats i Pokerforumpunktnuturneringssammanhang.. *pust*

 

Slutade 6a efter att ha varit tightare än en fjortis under hela andra halvan.

$26 är inte mycket, men ändå ett litet tillskott ;-> mitt mål var att hamna ITM, och det lyckades.

 

Ett resultat som jag kommer minnas är dock 4-talet i 9or som jag fick.

Det måste ha svidit rejält i någons kassa, minns tyvärr inte vem ;-P

 

Ser fram emot nästa.

 

Mvh

(Luciferi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort grattis till daHilma som vann ikväll! :)

 

En POKERFORUM.nu t-shirt sponsrad av Obeh finns att hämta i kundtjänsten där mamma och pappa väntar! ;)

 

- QoS

 

Tack tack,

 

kul att lira, var nära att åka mot fysikern men klarade mig på turn. Var första pf.nu jag var med i och tycker det var en bra struktur. Ser fram emot Sökö compen.

 

Men snälla, inga HH där jag är med så att det skiner igenom hur fantastiskt dålig jag är på TxNL :D

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte som femma. Efter en brutal stack loss mot emilio (tror jag. Ska kolla noggrannare i min HH sen.) var jag "tvungen" att ställa in med Q-10o. Emilio flopade in en kung (han hade en på handen) samtidigt som jag flopade en tia. Inget hjälper på turn eller river. Snipp snapp snut, så var sagan slut.

 

Kul som vanligt. Mycket liv i chatten och bra poker.

 

I'll be back :)

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte som 9a efter en kul bergochdalbana som började med ett dåligt drag som är väldigt typiskt för mig.

 

Jag hade 6900 tror jag det var och sitter en ifrån knappen och höjer med KTo i försök till steal. Jag vet att det var ett dåligt drag, men jag kan skylla på att jag var på dåligt humör hela dagen(bl.a. p.g.a. Ladbrokes fuckup) och att jag pratade i telefon just då. I vilket fall som helst får jag syn av hickmotts(tror det var han) QQ och har 142 marker kvar efter det.

 

Sen börjar det skojjiga. :D

Nu har jag som sagt 142 marker. De händerna jag gick/blev tvingad allin på och fin syn var dessa:

 

K :heart: T :heart: vs. A:club: 2:diamond:, 5:club: 2 :heart: , J:spade: T:spade: = 32.95% chans att vinna. Vinst.

 

9 :club: 6:diamond: vs. A:diamond: 5:diamond: = 39.93% Vinst.

 

6 :heart: 2 :heart: vs. K :club: J :club: = 35.25% Vinst.

 

A:spade: 6:spade: vs. A:diamond: 7 :club: = 40.76% Delad pott.

 

Q:spade: 9:diamond: vs. T :heart: A:diamond: = 36.48% Vinst.

 

och så till sist synar jag Aztaroth raise UTG när jag har ca 6.1k kvar och BB är 2k:

Q:diamond: Q :club: vs. K :club: T :club: = 68.23% Gissa? :shock:

 

Vann 5st allins när jag var underdog och torskade när jag hade övertaget. Är inte det typiskt? Man kan lugnt säga att damerna inte var på min sida idag. :D

Skulle inte komma så långt överhuvudtaget p.g.a. min dåliga steal, men det var en kul första turnering för min del. Ska ta revansch nästa gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och Hickmott är ond! ;)

 

Låga påhopp och slag under bältet, precis som vanligt ;)

 

Lägger ut min HH här, så får alla se hur "ond" jag var.

 

Game # 009,032,091 - Texas Hold'em No Limit 15/25 - Table "Private tournament 16596 5"

Game ended Sunday 2004-Jul-11 7:18:33 PM GMT

 

Players:

Groo (4,040.00 in seat 1)

Nette (4,050.00 in seat 2)

GLIQ (4,000.00 in seat 3)

Hickmott (3,960.00 in seat 4)

Cain42 (4,065.00 in seat 5)

Fairlane (3,895.00 in seat 7)

aztaroth (4,015.00 in seat 8)

QoS (3,975.00 in seat 9)

 

Dealer: Fairlane

Small Blind: aztaroth (15)

Big Blind: QoS (25)

 

Hickmott was dealt: Ad - 6d

 

 

Groo Fold

Nette Raise (50)

GLIQ Fold

Hickmott Call (50)

 

Dålig syn av mig. Tidigt i turneringen och jag tänkte gambla lite.

 

Cain42 Fold

Fairlane Fold

aztaroth Fold

QoS Call (25)

 

Flop 3d - 6c - 5d

 

QoS Bet (165)

Nette Fold

Hickmott Call (165)

 

Top pair och nut flush draw. Värt att syna ~4% av stacken tyckte jag.

 

 

Turn 3d - 6c - 5d - 7d

 

QoS Bet (495)

 

Tack.

 

Hickmott Raise (990)

QoS All-In (3,265)

 

Tack.

 

Hickmott All-In (2,755)

QoS Payback (15)

 

River 3d - 6c - 5d - 7d - Ts

 

QoS shows: 7s - 7h (three of a kind, sevens)

Hickmott shows: Ad - 6d (a flush, ace high)

 

Hickmott wins: 7,985.00 (with a flush, ace high)

 

 

Den som är utan synd kastar första stenen (that means you're disqualified QoS ;))

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...