Gå till innehåll

Gillar poker men lat för att studera


Iggan

Recommended Posts

Tjena,

 

Tänkte ställa några frågor, vet inte om det finns ett rätt svar men vill få lite respons iaf.

 

Om man nu lirat poker bara ett tag, lite mindre än ett år och är redan lat när det gäller att lära sig mer och utveckla sitt spel.

 

T ex att man inte orkar reviewa sina sessioner, posta händer, lära sig matten bakom, disskutera händer/teori men ändå gillar poker, kanske pga av pengarna men ändå lite spelet jag vetifan riktigt om det är bara pengarna eller båda men jag hoppas på båda. Hur stor chans tror ni att denna person (jag) kan ändra sig och börja istället regelbundet och en längre tid försöka utveckla sitt spel genom att göra alla dessa saker som jag nämnt?

 

Värt att nämna är att jag alltid varit lat när det gäller att kämpa för en sak och alltid tröttnat på de mesta när det gäller att utvecklas.

 

Jag vill bli bättre på poker men är rädd för att jag inte kommer göra det för hur jag är som person (lat) och att det är kanske ens lönt att jag tänker tanken att bli "bra" på poker. Jag är rädd att jag kanske inte ens gillar tillräckligt mycket poker för att ha viljan att utvecklas och göra alla dessa saker. Men jag kan inte tänka mig sluta lira poker heller. Jag tror att jag gillar spela poker och pengarna men inte gillar att studera sakerna kring det.

 

Jag orkade studera rätt okej när jag var ännu nyare till spelet men nu är det mest att jag subscribar till DC, köper pokerbok i hopp att utveckla mitt spel men det slutar oftast med att jag inte orkar kolla igenom alla nödvändiga videos/läsa boken flera gånger för att utvecklas.

 

Frågan är väl om ni tror att jag kan ändra mig och bli istället motiverad att lära mig och utveckla spelet varje dag från att vara den jag är just nu?

 

Fattar att det inte finns det rätta svaret men jag väljer att posta ändå, vet inte om det finns något svar som kan hjälpa mig eller att jag bara vill ha bekräftelse att även jag kan sluta vara lat och orka utveckla mitt spel ganska snabbt men jag vill få lite respons iaf. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste inte igenom allt, men...

 

Jag tror man kan komma rätt långt i poker om man är en smart person som inte orkar "utvecklas", dels kolla igenom spel, läsa massa teori osv osv. Jag tror att om man är hyfsat smart så utvecklas man "automatiskt" bara genom att spela spelet.

 

Så för att svara på din fråga, ja jag tror man kan tjäna bra pengar på poker även om man är lat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser mig rätt smart, kanske inte smartare än 90% av befolkningen som de flesta tror (?) men smartare än ca 70% skulle jag ärligt tro. Men jag är rätt ung nu (18 år) och kanske jag inte är så smart som jag tror men jag kan nog säga att de flesta av de jag känner skulle säga att jag är smart.

 

Sen var inte det själva frågan utan det var mer om ni tror att man kan ändra sig i min sits och istället bli mindre lat och orka göra alla dessa saker istället eller att det är svårt att bara ändra sig och orka studera spelet en längre tid regelbundet.

 

Var nog min rubrik som gjorde att du inte förstod frågan, ändrat nu sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gör ett vettigt iqtest. Skulle tippa på att du bör ligga kring 115-125 åtminstone för att ha en bra chans att komma långt inom poker om du är för lat för att plugga spelteori.

 

Frågan var mer om ni tror att det är stor chans att man kan ändra sin lathet och istället bli fitig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var mer om ni tror att det är stor chans att man kan ändra sin lathet och istället bli fitig?

 

inställningsfråga. Är väl ett bra tecken att du reflekterar över att du är lat men ett dåligt att du startar en tråd för att fråga andra när det är du själv som har svaret. Men gör ett seriöst försök och se vad det leder. Ett tips är att du planerar när du ska spela, hur många händer/hur länge du ska spela, när du ska plugga teori och dylikt i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var mer om ni tror att det är stor chans att man kan ändra sin lathet och istället bli fitig?

 

Min personliga uppfattning är att dina chanser är väldigt små. Att ändra på en vana/livsstil/personlighetsdrag kräver stor beslutsamhet. Något som väldigt få människor besitter. Skulle du mot alla odds vara en av dem som lyckas är jag den förste att gratulera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inställningsfråga. Är väl ett bra tecken att du reflekterar över att du är lat men ett dåligt att du startar en tråd för att fråga andra när det är du själv som har svaret. Men gör ett seriöst försök och se vad det leder. Ett tips är att du planerar när du ska spela, hur många händer/hur länge du ska spela, när du ska plugga teori och dylikt i förväg.

 

Anledningen till att jag gjorde tråden var mest för att jag igår natt fick lite ångest och trodde att jag aldrig skulle kunna ändra mig. :lol:

 

Min personliga uppfattning är att dina chanser är väldigt små. Att ändra på en vana/livsstil/personlighetsdrag kräver stor beslutsamhet. Något som väldigt få människor besitter. Skulle du mot alla odds vara en av dem som lyckas är jag den förste att gratulera.

 

Oj då. Tror du inte att det kan ha göra med att jag är ändå rätt ung, 18 år, och aldrig fått riktigt kämpa i mitt liv. Kämpade inte riktigt i skolan, har inte haft ett jobb än etc och att jag kan ändra det sakta med tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det går att ändra på sig, du får ta små steg i taget bara! Du kan väl börja med att ha som vana att kolla igenom dina 5 största vinst och förlustpotter efter varje session! Det tar inte många minuter så det borde du klara! Hittar du händer där du känner dig helt lost så lägg upp här och eller 2p2. Sen tror jag man kommer väldigt långt på bra disciplin med bankrullen, inte spela när du är trött hungrig osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det går att ändra på sig, du får ta små steg i taget bara! Du kan väl börja med att ha som vana att kolla igenom dina 5 största vinst och förlustpotter efter varje session! Det tar inte många minuter så det borde du klara! Hittar du händer där du känner dig helt lost så lägg upp här och eller 2p2. Sen tror jag man kommer väldigt långt på bra disciplin med bankrullen, inte spela när du är trött hungrig osv.

 

de största potterna är nog iofs semi-ofta ganska självspelande, speciellt på låga stejks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar kanske första gångerna men tveksam att Just Do It håller i längden. :D

 

Ja det kan kännas så och jag har själv problem med lathet ibland, men har man ett problem får man väl lösa det. Ingen tvingar dig förutom du själv att spela poker och orkar du inte så är det kanske tough luck och du får hitta något annat att göra. Vinner du pengar på poker just nu och är nöjd med det är det väl inte heller nån jättebrådska att utveckla sig. Torskar du så vet du ju vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan kännas så och jag har själv problem med lathet ibland, men har man ett problem får man väl lösa det. Ingen tvingar dig förutom du själv att spela poker och orkar du inte så är det kanske tough luck och du får hitta något annat att göra. Vinner du pengar på poker just nu och är nöjd med det är det väl inte heller nån jättebrådska att utveckla sig. Torskar du så vet du ju vad som gäller.

 

Ja jag förstår var du vill komma med men jag är inte nöjd med att jag är vinnande på microstakesen utan vill satsa högre och vara vinnande på högre nivåer och det kommer jag inte bli rätt så snart om jag inte börjar jobba på mitt spel.

 

Klart det går att ändra på sig, du får ta små steg i taget bara! Du kan väl börja med att ha som vana att kolla igenom dina 5 största vinst och förlustpotter efter varje session! Det tar inte många minuter så det borde du klara! Hittar du händer där du känner dig helt lost så lägg upp här och eller 2p2. Sen tror jag man kommer väldigt långt på bra disciplin med bankrullen, inte spela när du är trött hungrig osv.

 

Ja jag tror det är bäst att börja lite långsamt med att börja göra de saker lite smått istället för att försöka plugga spelteori etc 10 h om dagen och det man kommer oftast sluta helt. Ska försöka att börja lite smått, göra mer än jag vanligtvis brukar men inte överdriva. Tack! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det för sjuk jävla dolk? Skulle säga att det är exakt därför jag är en halvhyfsad pokerspelare, just för att jag är smartare än genomsnittet och framförallt lagt ner en jävla massa tid på att diskutera poker med de bästa svenska spelarna och överlag tänka på/om/kring poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det för sjuk jävla dolk? Skulle säga att det är exakt därför jag är en halvhyfsad pokerspelare, just för att jag är smartare än genomsnittet och framförallt lagt ner en jävla massa tid på att diskutera poker med de bästa svenska spelarna och överlag tänka på/om/kring poker.

 

hämta en svabb ngn så vi kan torka upp hans tårar, grabben gråter ju på riktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det går att ändra sig. Det är förmodligen varken lätt eller roligt men folk har väl fixat svårare saker än att ta sig i kragen och plugga.

 

Testa att vara diciplinerad, ge det en vecka eller liknande. Läs teori, se instruktionsvideor, analysera dina sessioner, posta hh, kommentera andras händer.

 

När veckan är över får du reflektera om det var värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser mig rätt smart, kanske inte smartare än 90% av befolkningen som de flesta tror (?) men smartare än ca 70% skulle jag ärligt tro. Men jag är rätt ung nu (18 år) och kanske jag inte är så smart som jag tror men jag kan nog säga att de flesta av de jag känner skulle säga att jag är smart.

 

 

Var nog min rubrik som gjorde att du inte förstod frågan, ändrat nu sorry.

 

Smartare än 70% av befolkningen? När du är 18 år? Du verkar seriöst vara riktigt dum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...