Gå till innehåll

KK försök att dölja styrka


Recommended Posts

Generellt mycket action på bordet, trodde nog att vp13 kunde syna mycket om jag bara flattar pre men folda mot raise.

En bra flop, men eftersom jag inte tror hans hand är så stark känns det svårt att få in mer deg. Samtidigt inte kul att börja checka och sen bara få action när jag blivit utdragen.

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 547443495 *****

NL $0.25/$0.50 Texas Hold'em - Sunday, July 12, 00:14:57 GMT 2009

Table Neon 05 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 5

Seat 1: Theshifter ( $50 )

Seat 2: vp13 ( $39.15 )

Seat 3: spoons23 ( $59.25 )

Seat 4: Harkje ( $28.20 )

Seat 5: PercyPig ( $11.25 )

Seat 6: HERO ( $60 )

Harkje posts small blind [$0.25]

PercyPig posts big blind [$0.50]

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Kc, Kh ]

HERO raises to [$1.75]

vp13 calls [$1.75]

spoons23 calls [$1.75]

Harkje folds

PercyPig goes all-in

PercyPig raises to [$11.25]

HERO calls [$9.50]

vp13 calls [$9.50]

spoons23 folds

** Dealing Flop ** [ 3d, 4s, 3c ]

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka och vanta pa deras stall...

 

Varför ska vi checka här?

 

Om fi är en hyffsad spelare fattar han väl att det inte är nån höjdare att bluffa här med tex AK eftersom en spelare redan är allin? Allt vi ger honom e chans gratiskort ju?

 

Ifall vi betar säg halvpot ska det väl rätt mycket till för att han ska folda med QQ/JJ, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten niva mkt i potten och inte sa jattestora stackar bakom som ej ger utrymme for "fint spel", har markt att det ar mer profitabelt att checka och hoppas nan staller antingen i desperation eller med en samre hand da en bet rakt ut av dig kan te sig ganska stark, ocksa da lattare att fa med bada tva da det ofta ar sa att en bluffar och den andre synar med nagat lagre pocketpar da de tror du kan vara tom.

 

Halvpott ar ocksa ett alternativ men skulle inte tro det ger lika mycket fran det jag markt NL100 och nerat, att alla checkar denna flop ar ocksa ganska osannolikt. Det som verkligen vager over mest for mig ar att det ar mer sannolikt att du far bada med dig pa en check gentemot att beta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten niva mkt i potten och inte sa jattestora stackar bakom som ej ger utrymme for "fint spel", har markt att det ar mer profitabelt att checka och hoppas nan staller antingen i desperation eller med en samre hand da en bet rakt ut av dig kan te sig ganska stark, ocksa da lattare att fa med bada tva da det ofta ar sa att en bluffar och den andre synar med nagat lagre pocketpar da de tror du kan vara tom.

 

Halvpott ar ocksa ett alternativ men skulle inte tro det ger lika mycket fran det jag markt NL100 och nerat, att alla checkar denna flop ar ocksa ganska osannolikt. Det som verkligen vager over mest for mig ar att det ar mer sannolikt att du far bada med dig pa en check gentemot att beta ut.

 

Läs igen. Det är bara en aktiv fi i potten. Den andra är redan allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check här måste vara årets sämsta spel, som redan påpekat så är en spelare all in, bara två aktiva spelare med tom sidopot, fi kommer alltså bluffa extremt sällan och dom få gånger han gör det är det sjukt dåligt spelat av honom. Enda anledningen att checka skulle vara för att han ska få träffa något.

Jag betar ut här, tyvärr kommer fi folda väldigt ofta, poten är dock redan stor så det gör mig inte så mycket heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check här måste vara årets sämsta spel, som redan påpekat så är en spelare all in, bara två aktiva spelare med tom sidopot, fi kommer alltså bluffa extremt sällan och dom få gånger han gör det är det sjukt dåligt spelat av honom. Enda anledningen att checka skulle vara för att han ska få träffa något.

Jag betar ut här, tyvärr kommer fi folda väldigt ofta, poten är dock redan stor så det gör mig inte så mycket heller.

 

..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt att skjut
Checka och vanta pa deras stall...

 

tack för alla svar, men det verkar inte bli nått konsensus här =)

jag shovade faktiskt, fi foldade och allin-snubben visade A9o och jag fick vinna. jag hoppades att det skulle se lite desperat ut och att jag kanske skulle kunna få syn av så tunt som 99...

tanken på att bara beta slog mig knappast. halvpott-bet ($17) tror jag inte fi hade synat speciellt annorlunda än shove, när fi bara har 27 kvar. jag kan ju inte bluffa eftersom vi är ensamma och en är all in, så om fi vill offra 60% av stacken kan h*n nog offra 100%.

men jag hade möjligen fått tunnare syn + minimal chans att fi kan bluffshova om min bet var ~$10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...