Gå till innehåll

The well: jlofromtheblock


Recommended Posts

poker: Har du någonsin har oflyt och dåligt kortsnitt men ändå kommit till finalbordet i en pokerturnering med väldigt många deltagare (5000+)?

jello: Har du sett Jello naken någon gång?

film: Tycker du att the Big Lebowski är en bra/rolig film? Hur bra är den, graderad på en skala från 1-10?

samhällsfrågor: tycker du verkligen såhär:

 

 

eller är det bara så att du försöker verka häftig inför forumet/kompisar du har här?

 

prosa: Vilken typ av skönlitterära böcker tycker du om?

hestar: Har du hestätit någon gång?

växthuseffekten: Finns den och är den i så fall skapad av människan?

nazityskland: Om du levde i Tyskland på den tiden men visste det du vet nu om hur Tyskland agerade under kriget, skulle du då bli nazist om vi utgår från att du kunde påverka utgången av kriget?

 

poker: Har aldrig nånsin kommit till finalbordet i en stor turnering.

 

jello: Tyvärr inte!

 

film: Undvikit med vilje eftersom jag är tämligen säker på att jag kommer avsky den. Postern för filmen äcklar mig, och filmen känns sådär allmänt college-röka-på-aktig, och det långt ifrån min smak. (Jag är ingen pretentiös filmbög likt jello som gillar ångestdrypande svartvita filmer från Ungern mest på grund av peer pressure och rädslan att nånsin ertappas med att gilla nåt som är mainstream, dock). 3/10.

 

samhällsfrågor: Ja, jag tycker det jag skriver. Om det får mig att verka cool samtidigt, so be it!

 

prosa: Det där med skönlitteratur har blivit som med poker eller andra saker jag kan bra: Jag har svårt att uppskatta det längre. Jag menar, jag sitter inte och blir imponerad av Hellmuths svåra folds längre, eller Negreanus "läsningar", lika lite som jag imponeras av Dan Browns eller Stieg Larssons böcker. Stephen King skriver bra, i alla fall på senare år, men han skriver så förbannat mycket. Håkan Nesser är en duktig svensk författare, och jag gillar deckare. Karin Fossum skriver bra deckare också, även om hon har mycket att förbättra i sin prosa.

 

hestar: Yep!

 

växthuseffekten: Det finns en växthuseffekt, men den är felförklarad och har dessutom världens sämsta namn då effekten inte liknar den som sker i växthus på nåt sätt. Ett växthus fångar värmen (inte strålning, förutom moderna växthus till viss grad), medan vår atmosfär inte fångar ett skit.

 

Att människan påverkar växthuseffekten kan man väl i och för sig säga, men att det leder till högre temperaturer är väldigt oklart och förmodligen helt felaktigt. Vi har helt enkelt jävligt dålig koll på de metoder naturen har för sig när den kyler jorden.

 

Det skulle för övrigt vara betydligt kallare på jorden om atmosfären bestod av koldioxid istället för luft, som på Venus.

 

nazityskland: Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hur mycket pengar ska du ha vunnit totalt för att dra dig tillbaka från poker för resten av livet?

 

Det har jag väl mer eller mindre gjort redan. Vunnit totalt... jag vet inte. Men om jag hade 40 miljoner kronor skulle jag inte spela poker. Så fattig är jag. :(

 

Nöttypen av händer att sqeeza med?

Har vi en 4betsynrange för 100BB?

 

AA är väl rätt bra att squeeza med.

 

Det låter inte omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitlers hjärna i en gorillakropp vs Johannes Paulus hjärna i en gorillakropp?

 

Vidrigast i WWII, japsar eller nassar?

 

Menar du i en deathmatch då eller?

 

Japsarna dödade väl fler totalt, grisade sig mot och dödade fler fångar, och våldtog tusenfaldigt gånger mer. Så yeah, japsarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker:

Hur mycket har du vunnit på poker totalt?

Hur högt spelar du?

Högsta nivån du spelat på?

Största vinst/förlustpot?

Över/underskattade pokerspelare?

Vad är dina erfarenheter med partypoker?

Är du bättre än 90% av pf? Om, berätta varför.

 

Film:

Har du sett The prestige och isf vad tyckte du om den?

 

Samhällsfrågor:

Vad har du för åsikter om abort?

Åsikter om soc-bidrag och folk som går på de?

 

Nazityskland:

Har du läst Mein kampf och isf vad tyckte du om den?

Tycker du vi behöver en ny Hitler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker:

Största vinst/förlustpot?

Över/underskattade pokerspelare?

Vad är dina erfarenheter med partypoker?

Är du bättre än 90% av pf? Om, berätta varför.

 

Film:

Har du sett The prestige och isf vad tyckte du om den?

 

Samhällsfrågor:

Vad har du för åsikter om abort?

Åsikter om soc-bidrag och folk som går på de?

 

Nazityskland:

Har du läst Mein kampf och isf vad tyckte du om den?

Tycker du vi behöver en ny Hitler?

 

Håller inte koll exakt men vet jag både vunnit och förlorat över $40k i en hand.

 

Överskattade: Alla som blivit nämnda i tidningar, visade på TV, beskrivna av Gabe Kaplan som duktiga.

 

Underskattade: Doldisar som spelar för att tjäna pengar under minsta möjliga uppmärksamhet.

 

Partypoker: Höll på att lägga ner pokern för gott pga dom.

 

Bättre än 90 %: Ja. Jag har tänkt mer effektivt kring poker och har bollat idéer med betydligt bättre och smartare spelare. Dessutom har jag hållt på längre.

 

Prestige: Ja, den är bra. Jag gillar Bale, jag gillar storyn, jag gillar att Nikola Tesla är med (och att han spelas av David Bowie!) även om hans karaktär blev missuppfattad. Tesla var nämligen en sån person, i alla fall enligt honom själv, som kunde tänka ut en idé i huvudet och sen utfärda den utan att gå igenom nån trial & error innan uppfinningen var klar. Det är ganska precis tvärtom hur han beskriver det i filmen. Hursomhelst en 8/10 (8 = 7.5 -> 8.4).

 

Abort: Otroligt tråkig fråga som jag inte funderat det minsta kring. Jag ser inget speciellt med foster som gör att jag rasar varje gång ett sånt dödas.

 

Soc-bidrag: Börjar väl skärpas upp lite nu och det är bra. Folk som kallar sig höger, liberaler eller dylikt och går på soc-bidrag utan att anstränga sig för att komma ur det är de värsta hycklarna jag vet. Vänsterdrägg förväntas fuska sig igenom livet, så det är inte lika illa.

 

Mein Kampf: Ja, men det var ett tag sen. Hitler var inte dum i huvudet: Han skrev Mein Kampf av en anledning, och visste hur den skulle komma att tolkas. Den innehåller en del lögner. Man lär sig inte om personen Hitler bäst genom att läsa den, den är däremot rätt intressant av andra anledningar.

 

Ny Hitler: Nej, det finns gott om folk som vill utrota judarna redan. Det vi behöver är väl snarare nån som gör nåt åt dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du Dan Glimne?

 

Edit: Om du hade fått välja: Vara lika bra på poker som Dan Glimne eller vara en kvinna?

 

Han vet vem jag är och jag vet vem han är.

 

Då väljer jag att vara lika bra på poker om Glimne och aldrig mer spela poker.

 

Nedanstående scenario uppstår. Du orkar inte hålla i länge till. Du måste släppa ena repet för att orka dra upp det andra. Vilket är ditt val och varför?

 

Lol, fy fan för dig. :(

 

Jag släpper Grant för jag tror inte han så mycket bra kvar att göra. Sen dödar jag den som orsakade detta dilemma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitler the raise of evil? Sett den? Ska tydligen vara ganska korrekt om hitlers liv.

 

Jag har den på original-DVD faktiskt (enda originalen jag äger är nazidokumentärer i princip), men har inte sett. Tack för påminnelsen.

 

Du har inte sett The Thin Red Line?

 

Jo, det är den enda film jag ofrivilligt somnat till nånsin (och då har jag sett både Apocalypse Now och Taxi Driver (nåja, 20 minuter iaf)). Needless to say så suger den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

terminator 2 eller terminator 4?

välbeställd eller social?

kfluffie eller ängeln?

championship eller premiership?

ginger eller dövstum?

 

2:an är överlägsen 4:an.

 

tror inte jag kan leva ett liv utan att vara välbeställd nu, så jag tror jag skulle vara mer deprimerad som fattig men social än jag är nu, trots att det är rätt illa som det är. sen är jag lite rädd att förlora en stor portion av intelligensen om jag var social.

 

ganska lätt KF. ängeln är för fan totalt blåst i huvudet.

 

käften.

 

dövstum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du var tvungen ställa upp i en av dessa två tillställningar, vilken skulle det vara och varför?

 

1:

Du och dina manliga vänner sitter i en ring på golvet nakna 5-6st, och alla tillfredsställer sin högra granne genom att fatta hans penis med högerhanden.

 

fap fap fap fap fap...

 

2:

Event nummer två är vad jag skulle vilja kallas runkbulle. Detta går då till såhär att du och dina manliga vänner 5-6st sitter i en ring på golvet, med en bulle i mitten, ni är förstås nakna och detta är litegrann av ett fångarna-på-fortet stuk då den som är SIST till att ejakulera(man måste lägga det på bullen.) efter att ha sagt klara färdiga gå måste äta upp bullen utan omsvep. Allt ska ner, det vita varma också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...