Gå till innehåll

Parres rubrikändrade dagbok. Era jädrans snippor.


parre

Recommended Posts

  • Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är inte min förståelse av metaforer som är off, utan min extrema slarvighet när jag skrev.

 

Textmässigt kanske det ger samma resultat, men det finns en hel del möjliga tolkningar när man ser till vad som utelämnats. Jag skriver ofta saker som kan få två läsare att komma till motsatt uppfattning av vad jag sagt. I det här fallet är det förstås bara dåligt, men allt som oftast är det avsiktligt.

 

Det är btw samma sorts process som får folk att tro att jag är bra på poker. Ofta skriver jag mycket mindre, eller mer tvetydigt, än vad läsarna tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wee! Kör hårt grabben!

 

Om parre och jm_j någonsin kommer i kontakt med varandra kommer universum att implodera.

 

Just saying.

 

Vi har tyvärr redan kommit i kontakt med varanda tidigare (ingenting intimt).

 

Dessutom är han ett av 3 st pf:are som fått äran att vådgästa kontoret på mitt hobb och bryta reglerna i föreningen... (inte bra att kröka eller dra i sig andra berusningsmedel där).

 

den posten kommer ge (edit: t o m) mig mardrömmar, trots att jag inte känner nån av dem

 

MUAHAHAAAH! Sov så sött. Titta inte på Hellraiser innan du går och lägger dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wee! Kör hårt grabben!

 

 

 

Vi har tyvärr redan kommit i kontakt med varanda tidigare (ingenting intimt).

 

Dessutom är han ett av 3 st pf:are som fått äran att vådgästa kontoret på mitt hobb och bryta reglerna i föreningen... (inte bra att kröka eller dra i sig andra berusningsmedel där).

 

 

 

MUAHAHAAAH! Sov så sött. Titta inte på Hellraiser innan du går och lägger dig.

 

Men universum imploderade inte på grund av det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju vissa som påstår att det finns en internationell judekonspiration som i hemlighet styr över världen. Jag vågar påstå att dessa har fel, istället är det oturen och oflytet som styr världen. Nu kanske ni kommer tro att jag whinar och beklagar mig över hur dåligt allting går, men nej, det gör jag inte, jag whinar lika lite som Phil Hellmuth efter att han blivit korrekt nersynad av TPTK på tre gator - jag pekar bara på sanningen, SANNINGEN med stora bokstäver, SANNINGEN som genomsnittsgamblern är för dum och blind för att se.

 

Hur ska man annars förklara att jag backade nästan 60 dollar igår? Eller att mitt färdrag inte kom i en monsterstor 8USD-pott denna eftermiddag? Hur ska man annars förklara att jag har lite under 30 USD kvar i bankrullen? Inte fan är det på grund av tveksamma syner, aggressivitet i fel lägen och en allmän korttorka - nej, det är för att oturen och oflytet styr världen.

 

Att något sådant som en coinflip inte existerar i pokervärlden har jag ju lärt mig för länge sedan, men att något sådant som fold inte existerar upphör aldrig att förvåna mig. När ska tomtefittorna förstå att de ska lägga sig när jag är tom och syna när jag har stål? Missförstå mig inte, men det är faktiskt jävligt svårt att spela poker på högsta världsklassnivå när folk inte ens kan grunderna.

 

Ta idag till exempel. En jävla shortstackhora sätter mig med fyra dollar (säkert pengar som han fick när han pantsatte sin frus vigselring) och låtsas "spela". Jag hittar monsterhanden AJs på BB, självklart slår jag om mot hans kretina höjning som skriker "jag är ett cp som vill förlora mina pengar", lika självklart är det att han tar en syn som skriker "jag knullar hundar för skojs skull, men hästar för njutningens". Floppen kommer mer eller mindre perfekta 554 med två i min färg, jag pottar och den lilla imbecilen vågar ställa mot mig för ungefär dubbla min raise. Vanligtvis så skulle turn ha varit spader 9, men river hjärter dam som ger mig färg, men motriggen slog till igen och lät bordet blanka, så hans vidriga A5o stod sig. Ni får erkänna att det är hart när omöjligt att spela när allting är så pass riggat som det är!

 

Tänkte ta igen allt back på Omaha, för jag är ju nästan helgonförklarad när det gäller omahaspel, och när man har motflyt så är ju Omaha i princip det bästa spelet man kan spela, eftersom man alltid hittar en massa dolda outs som man kan jobba in på ren känsla. Pottbet och potthöjning före mig? Jag har J872 utan färgdrag på KQJ-floppen med två spader? Känner jag ett fyrtal på väg? Klart som fan jag gör, in med degen! Dock så hade jag ingen möjlighet att återta mina pengar, då tjejen påpekade att jag faktiskt måste vara på jobbet om en halvtimme.

 

Så det var väl inte mycket mer att göra än att stänga ner pokerklienten och låta tomtarna behålla sina (rättare sagt mina, fast de vet de inte om än) pengar. Till nästa gång. Till nästa jävla gång. Då jävlar.

 

Och ja, om allt går helt åt pipan så finns det ju fortfarande ett lukrativt homegame på måndag, några stora spel och så är jag återigen på rikedomens förlovade väg. Hur ska något kunna gå fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh vad underbart!

 

Liten tilt att balten bor i baltikum dock. Jag minns en skön kväll för några år sedan på en klubb på Hornsgatan. Vi blev gulade av en snubbe i rullstol som hade mörkat sina skillz något kopiöst. Dum som jag var hade jag dessutom lånat ut pengar till balten. Jag vet inte varför. Jag kom dessutom på att han fortfarande är skyldig mig de pengarna.

Skitsamma, det gjorde inget att vi blivit rått utdragna eftersom vi hade en humvee-limousine utanför på gatan. Parre hade dessutom lovat att agera drinkbord, stående på händer och knän, som den skuldsatte misfit han är.

 

Dessvärre slutade det hela med att balten drack upp all skumpa och tokvägrade att fullgöra sin plikt som drinkbord.

Turligt nog känner man bara medlidande med Parre så ingen blev arg.

 

Those were the good days...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh vad underbart!

 

Liten tilt att balten bor i baltikum dock. Jag minns en skön kväll för några år sedan på en klubb på Hornsgatan. Vi blev gulade av en snubbe i rullstol som hade mörkat sina skillz något kopiöst. Dum som jag var hade jag dessutom lånat ut pengar till balten. Jag vet inte varför. Jag kom dessutom på att han fortfarande är skyldig mig de pengarna.

Skitsamma, det gjorde inget att vi blivit rått utdragna eftersom vi hade en humvee-limousine utanför på gatan. Parre hade dessutom lovat att agera drinkbord, stående på händer och knän, som den skuldsatte misfit han är.

 

Dessvärre slutade det hela med att balten drack upp all skumpa och tokvägrade att fullgöra sin plikt som drinkbord.

Turligt nog känner man bara medlidande med Parre så ingen blev arg.

 

Those were the good days...

Det kostar att ligga på topp!

 

Heja parre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh vad underbart!

 

Liten tilt att balten bor i baltikum dock. Jag minns en skön kväll för några år sedan på en klubb på Hornsgatan. Vi blev gulade av en snubbe i rullstol som hade mörkat sina skillz något kopiöst. Dum som jag var hade jag dessutom lånat ut pengar till balten. Jag vet inte varför. Jag kom dessutom på att han fortfarande är skyldig mig de pengarna.

Skitsamma, det gjorde inget att vi blivit rått utdragna eftersom vi hade en humvee-limousine utanför på gatan. Parre hade dessutom lovat att agera drinkbord, stående på händer och knän, som den skuldsatte misfit han är.

 

Dessvärre slutade det hela med att balten drack upp all skumpa och tokvägrade att fullgöra sin plikt som drinkbord.

Turligt nog känner man bara medlidande med Parre så ingen blev arg.

 

Those were the good days...

 

Ja, den där rullstolsbundna snubben skinnade mig totalt. Och ja. Jag var väl inte full nog för att agera drinkbord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver en längre uppdatering någon annan gång, jobbat upp mig till 80 dollar nu, och sedan har jag också lyckats dricka två söndagsöl på en uteservering, vilket inte går av för hackor. Hur som helst - vad tycker ni om följande hand?

 

Standard, eller?

 

(Edit: Min bordsimage torde vara hyfsat LAG, men inte överdrivet. Inte spelat några större potter, inte blivit nersynad på några bluffar.)

 

Absolute Poker, $0.05/0.10 Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $29.69

UTG: $16.47

CO: $19.40

Button: $47.24

SB: $54.63

 

Dealt to UTG K:diamond: 6:spade: 5:diamond: 7:spade:

 

Pre-flop:

UTG raises to $.35, CO calls $.35, Button raises to $1.55, SB calls $1.50, BB calls $1.45, UTG calls $1.20, CO calls $1.20

 

Flop: ($7.75) 3:heart: 9:diamond: T:spade: (5 Players)

SB checks, BB checks, UTG checks, CO checks, Button checks

 

Turn: ($7.75) J:spade: (5 Players)

SB checks, BB checks, UTG bets $3.97, (1 folds), Button calls $3.97, (2 folds)

 

River: ($15.69) 4:diamond: (2 Players)

UTG all-in $10.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, vad fan tror den där jävla nollan? Floppen kommer 976 med två spader. Någon tomte pottar, en till tomte med 10 dollar i stacken pottar om till två. Jag slår pott igen med A97x med nötfärgdraget för att ge stackaren en chans att spara sina slantar som han tjänat ihop som kloakarbetare, men tror ni att han förstår det? Tror ni inte att han är så jävla pantad så att han istället för att lägga sig och spara 8 dollar i stacken ställer in? Klart som fan att han gör det, på en liten och jävligt usel nötstege. När korten vänds upp skrattar jag rakt ut ("Hur dum får man bli? HAHAHA!"), när turn blankar så hånler jag i tomtens virtuella fittfejs, men sedan... Sedan. Blankar. Rivern!

 

Vad in i helvete? Vad fan hände? Just det, jag glömde för en stund att oturen styr över världen, att jag är förföljd av ett regnigt jävla otursmoln, att det är därför som jag sitter hemma och lirar låglimit-plo istället för att vara i Vegas med ett par miljoner i marker efter dag 5 i WSOP. Ruskigt förbannad fyller jag på stacken med mer pengar, bara för att få se det hela upprepas ett par gånger till. Spelar ju självklart helt klanderfritt, bluffar i rätt lägen, snor potter till höger och vänster, men så fort degen åker in i lite större potter så är jag körd. Knullad. Rätt upp i tvåan.

 

Hur som helst, jag vänder nere på 50 dollar minus eller så innan det äntligen semivänder. Tiltar en snubbe genom att bluffa ut honom på ett 55xx5-bord, nästa hand pottar han om mot min ompottning med AAxx, jag pottar igen, han ställer för dryga 20 dollar och lyckas inte köpa ut med en skithand som han hade 34% vinstchans med. Därefter var det rena hämtgurkan. En kaxig tomte blev ruskigt förbannad och kallade mig för rötkuk när jag fick in degen på turn med tvåpar mot sämre tvåpar och holk (eller något sådant, twodimes hade mig som 87,5%ig favorit), men han har tre dollar kvar. Han hånskrattar i chatten efter att jag dubblar upp honom någon hand senare (överpar + nötflushdrag mot OESD, standard), varpå jag, varandes den gentleman jag är, gratulerar honom till att ha vunnit en BigMac & Co. Torskar lite innan jag tar en större pott mot BigMacMannen och en annan fisk när min wrappis krossar Mr BigMacs överpar (lol) och fiskens toppset (lol, orka ställa med topset).

 

BigMac försvinner och strax är jag HU mot Setfisken. Setfisken är överdrivet passiv, så jag bombar sönder honom rätt så enkelt, men två gånger valde han att sätta emot. Den första gången pottade jag preflop, pottade en floppad triss, pottade en turnad kåk och pottade en blank river. Han pottade med en floppad sämre triss. Tack så mycket. Snubben köper in sig igen, samma visa igen - jag bombar, han viker, jag bombar, han viker. Rätt tråkigt, men pengar är pengar. Nästa gång han väljer att stå upp mot min aggressivitet är när floppen kommer J62, jag har just J6xx och pottar. Syyyyn, säger hans callknapp. Turn 6, jag pottar. Nu väljer han dock att slå om och committa sig själv, varpå jag slickar mig om läpparna och skickar in såsen. Han synar med AT96 eller något i den stilen och hittar inte treoutaren. Stackaren.

 

Trots att han väljer att göra rebuy loggar jag ut, eftersom det är sent och jag är trött. Kollar kontot och ser att jag har finfina 103 dollar - och det är rena pluspengar. (Undrar när jag hade en bankrulle på fem fulla inköp (inköp på 0.05/0.10 är 20 USD) senast?) Ja, sedan sitter ett tag på balkongen och snackar skit med tjejen och röker, sen är det läggdags.

 

Ikväll invaderas vår lägenhet av 5-6 speltokar. Ska bli kul att se hur ens liveskills (som ju alla vet är i paritet med vadfannuvärldensbästalivecgspelareheternuförtiden) är efter ett längre pokeruppehåll...

 

I övrigt är allting skitfint. Verkligen. Det ni. Ja, just det, undrar vad oddsen på att Parre (av alla människor) skulle styra upp sitt liv var innan jag stack till baltland? Hur fan kunde jag vara dum nog att inte spela på mig själv? Hade förmodligen varit rik nu istället för att ha grindad låglimit-plo...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...