Gå till innehåll

berrabb - leker med andras pengar!


berrabb

Recommended Posts

Genom mycket tur och en massa dåligt spel lyckades komma 4.a i redkings sommarjobbs turneringar för poker.se spelare.

 

Så på något sätt sitter jag nu iaf med ett ny riggat konto och 200 friska dollar som Redkings har gett mig!

 

Jag skall här försöka redovisa hur jag lyckas förvalta detta förtroende jag har fått från redkings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall försöka sammanfatta gårdagen!

 

200$ in från Redkings!

 

Detta "sommarjobb" går ut på att jag får stejk på 200 dollar och om jag lyckas spela ihop 500 vip poäng så får jag fortsatt stejk. jag får behålla all vinst.. Så med andra ord så leker jag bara med deras pengar:)

 

Resultat:

2 st sit/go 5,5 dollar 1 vinst och en 6 placering.

1 st 5 dollars PLO multi.. Ut första handen där FI sätter sin 2 outare på rivern

 

Sedan dagens KLONK.

5 dollars NLH 611 deltagare.

 

Med ny riggat konto så kan ju det ju bara sluta på ett sätt och det gör det också. Jag spelar ett ganska tight spel den första timmen men eftersom jag får bra kortsnitt så ligger jag med i topp 10 efter första pausen. Hamnar aldrig i några lägen där jag riskerar hela min stack utan jag lyckas slå ut en massa småstackar plus att jag stjäl mig tjock..

När vi närmar oss final bord är jag short och tvingas spela tight men jag lyckas ta mig till finalbord.

 

När finalbordet börjar har jag ca 60k i marker average är 90k spelat är aggressivt och jag får inga kort men lyckas hålla mig på samma nivå genom att stjäla blinds. Folk gör konstiga move och tillslut är vi bara 3 st kvar

 

blinds 2k-4k jag har 80k vilket för mig Jätteshort då average är 300k. Men nu så börjar dom 2 bli jätte tighta så det är jag som för bordet och höjer varje hand. Så fort dom slår om så foldar jag så klart. Men 9av 10 händer så lägger dom sig preflop. efter ca 20 min har jag jobbar upp mig till 350k . Dock så dubblar jag sedan en av spelarna då vi hamnar all in pre med AK-77 ingen träff för mig tyvärr. Sedan så hamnar dom 2 ALL in med 88-TT och ingen träff för någon gör att vi börjar heads up

 

310k-600k

Jag ligger under rejält med då han är sjukt passiv så stjäl jag många potter och hans enda move är all in. Tillslut tröttnar jag och synar en av hans all in med AJs han visar A8. Ingen träff för han och jag leder nu med och lyckas tillslut jobba ner han och dagens klonk är ett faktum..

Vinst: $750

 

Så nu har jag lite mer att jobba med. Och skall försöka spela ihop mina 500 poäng.

 

Stejk:$200

Vinst: $761

 

SUMMA: $961

 

/berrabb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mitt superuseraccount verkar fungera hittills iaf:)

 

Blev en session med PLO SH 0,5/0,5

 

Spelade först 2 bord samtidigt men efter snabb upp dubbling så blev det 4 bord istället.

Ganska bra action med både bra och dåliga spelare.

Donerar tex bort över $100 till samma spelare.. Båda gångerna floppar jag set men han har träffat högre set.

 

Men spelet flöt på endå. .Är svårt att spela PLO mot "dåliga" spelare... eller bara dom sitter kvar tillräckligt länge så tömmer man dom. Men finns alldeles för många som inte har en aning om vad dom gör och hamnar all in med knappt några drag alls men lyckas dra ut.

 

Tror dock jag spelade lite för löst och var inne och bökade i några potter jag borde ha hållit mig borta ifrån. För försöka tighta till mig och inte spela 9/10 händer... räcker med 8/10:)

 

 

Då jag inte har något program har jag ingen statestik på hur många händer jag spelade.. och jag hittar heller ingen HH...

 

Resultat: +$204

 

Summa: $1165 ($200 stejk)

 

Får hoppas kontot fortsätter vara riggat så jag kan bygga på rullen ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag:

 

Blev PLO 0,5-0,5 blev en kort session pga av att jag i sissta minuten fick veta att det var fest:) Så det blev att avsluta spelet börja dricka mer öl istället

 

Backade ett inköp

 

 

Söndag:

 

Fortsätter att spela Omaha och det flyter på bra.. Har försökt var lite tightare men det är svårt. Vill se mycket floppar. Om man re-reaisar pre-flop så foldar dom väldigt ofta och man köper potten. Annars slår dom om och då vet man att dom 90% av gångerna har AAxx vilket ger en halv hyffsad odds att syna med Dubblesuited och i följd...

 

Men då mitt konto är riggat så blir det inga problem för mig att få mina AAxx att stå.. Skall försöka fixa fram lite HH under nästa session..

 

Resultat:

+ $248

 

Summa: $1413 (200 Stejk)

 

 

Har spelat ihop mina 500 poäng nu iaf vilket gör att jag får fortsatt förtroende av redkings:) så mitt super riggade konto kommer fortsätta att generera vinst.

Egentligen borde jag upp och skotta lite men känns bättre att försöka bygga en rulle från grunden.. snart har ju 3000*BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå igen.

 

Slutet på den andra veckan i detta sommarjobb idag.

Spelade in 1300 vip Poäng första veckan..

Ligger på ungefär detsamma denna veckan.

 

Om första veckan bara var pluss så har denna veckan blivit berg och dalbana.

 

Var uppe som mest på $1600 med rullen för att sedan fall platt till 400 och sedan upp till $950

 

Mesta av förlusterna kom på PLO 1/1 vilket känns helt onödigt då jag inte har rulle för den nivån.

 

Spelar nu PLO 0,5/0,5 Är sjuka varians med tror att jag hittar riggen nu igen.

 

 

Summa:

$967 (stejk 300)

 

Så vad sätter vi för mål vecka 3?

 

1000 VIP poäng +$500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja spelet går upp och ner tyvärr,

Och hur jag inte skall lyckas skotta är ju frågan....

 

Hade en dålig session i fredags.

I lördags lirade jag livepoker och vann turneringen första priset var en massa alkohol så var sjukt bakis i söndags.

 

 

resultat: $795 ( stejk 400)

 

så tyvärr så backar jag trotts att jag får mer stejk.. Nästa vecka blir dock svår att uppnå målet med 500 vip poäng då jag reser bort lördag morgon och är borta en vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta med datorn o grinda under resan så fixar du vipsen :)

 

GLLGL

 

Ja sant har dock ingen laptop längre..Plus att det hade väl gått att lösa en men då jag skall ut och segla känns det dumt om man gör sönder någon annans..

Men jag siktar på att spela in 500 poäng på fredag

 

Har lirat lite nu på eftermiddagen.

 

Blev PLO 0,5/0,5 igen känns ganska stabilt nu trotts allt..

en timmes spel. 3 bord som gick upp och ner men slutade breakeven på medans ett bord där jag slutade på $100 plus

Skall lira lite sit/go ikväll och även någon turnering. Får hoppas på stor klonken så rullen får sig ett lyft

 

Resultat: $915 (400 stejk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då har ännu en vecka gått.

 

Gick ju sådär med målen.

 

gick back 300 dollar istället för vinst 500.

 

Spelade dock ihop över 1000 vips...

 

Så nu idag fredag så var jag tvungen att spela ihop 500 vips då jag skall åka iväg en vecka. Skall bli skönt att komma bort. första dagen på sommaren utan jobb.

 

Blev PLO 0,5/0,5 först där det gick stabilt och jag vann 3 inköp.

Sedan så försvann all action på dom borden och då jag ville fortsätta spela så gick jag upp till 1/1 där fortsatte flytet och jag spelade passivt/aggro.

Vet inte om folk var fulla eller inte men varje gång jag hade nötterna och valuebettade så fick jag instantcall. Vilket givigtvis gav mig en hel del deg.

 

 

Resultat: $1302 (stejk 400)

 

 

Jag klarade även av att spela ihop mina 500 vip vilket gör att jag förhoppningsvis får ha kvar min stejk av redkings när jag kommer tillbaka nästa lördag.

 

 

// berrabb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I lördags lirade jag livepoker och vann turneringen första priset var en massa alkohol så var sjukt bakis i söndags.

GG!

Lirade oxå live turre i lördags (och kanske tom samma turre), slutade 2:a ;)

Min gissning är att det va samma turre som vi lirade:-) Bra priser va det i alla fall och en rätt trött söndag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG!

Lirade oxå live turre i lördags (och kanske tom samma turre), slutade 2:a ;)

Min gissning är att det va samma turre som vi lirade:-) Bra priser va det i alla fall och en rätt trött söndag.

 

Helt omöjligt är det inte..:) om det var i gbg...

I vilket fall så var de sjukt kul att jobba söndag kl 10, Kom hem vid halv 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver du verkligen mer stejk om du har spelat ihop $900 och dessutom kommer få "lön" på det? Eller hoppas du få ha kvar medriggen som stejken innebär? ;-)

 

Det är riggen jag behöver!!!

Plus att jag måste fortsätta bygga rulle då svingsen är stora i Omaha.

 

Men jag siktar på att min pokerfria vecka kommer bli grymt bra för spelet när jag kommer tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja nu har det snart gått en månad sedan starten

 

I söndags så gick det ganska bra i början då jobbade jag upp rullen till $1600

 

bara för att sedan gå in på PLO 2/2 och skotta ner mig till $200

 

Otroligt klantigt

 

Imorgon Onsdag så blir det summering av hur det gått med sommarjobbet och jag tror att Redkings kommer ta tillbaka det dom stejkat mig med.

 

Rullen: $420 (stejk $500)

 

så antingen så får jag gå upp och skotta allt på någon lämplig nivå eller så får jag jobba ordentligt på att bygga upp rullen snabbt igen..!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...