Gå till innehåll

$20 DoN - AK tidigt med A på flopp


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $20.00+$0.80 Tournament, 10/20 Blinds (10 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO (t1500)

Button (t1580)

SB (t1460)

BB (t1500)

UTG (t1500)

UTG+1 (t1500)

UTG+2 (t1500)

MP1 (t1500)

Hero (MP2) (t1500)

MP3 (t1460)

 

Preflop: Hero is MP2 with as.gif, kd.gif

4 folds, Hero bets t60, MP3 calls t60, 1 fold, Button calls t60, SB calls t50, 1 fold

 

Flop: (t260) ah.gif, 4c.gif, th.gif(4 players)

SB checks, Hero?

 

Hur ska jag spela nu med tre motståndare? Med tanke på att det är tidigt i turneringen känns det dumt att tappa marker i onödan, är det fel att checka i det här läget? Eller är det bättre att betta halvpott och lägga mot alla omslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du checka här så är det inte av defensiva skäl, utan för att slå om ifall MP3 eller Button öppnar. Visst ska man spela DoN mycket konservativt i de tidiga skedena, men AK med en brädträff måste man gå vidare med. Det svåra är att vi fick tre synare. Då man bör syna med snävare range i DoN så har vi antingen råkat få flera legitima händer mot oss, eller så har vi att göra med dåliga spelare. Bra spelare borde enligt min uppfattning absolut inte syna in sig här med suited connectors eller ett par i fyror. Även AT är alldeles för löst. Men visst kan vi vara uppe mot spelare som lirar med ungefär samma ranger som en åtminstone halvlös spelare i en vanlig SnG.

 

Den säkra linjen är väl att beta ut nånstans lite drygt halvpott och vika mot ett eventuellt omslag. Men jag tycker det känns lite för vekt på denna bräda. Även om stackbygge inte är någon main priority i DoN så är det ju värdefullt och ökar väsentligt dina vinstchanser om du kan få upp en marginal från startstacknivån. Jag skulle kanske ändå välja linjen check-raise här. Om alla checkar betar jag ut på turn istället och tar då antagligen hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...