Gå till innehåll

Stepstickets--->$?


speltorsk_LOL

Recommended Posts

Hej.

 

Jag undrar om man kan göra om sina steptickets till $ på något sätt? Sitter på en massa Step3 tickets men springer så sjukt kasst på turrarna nu, så vill ha $ istället =) Finns nån möjlighet? Det skulle funka med t$ oxå btw.

 

Mvh

 

undrar samma, det måste gå.

 

har försökt hitta svar men har ej lyckats. hoppas någon har svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope, det går inte att konvertera steps$:

 

Important notes:

 

1. Steps tickets are not transferrable to other players.

 

2. Steps tickets are not redeemable for cash or any other value.

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/types/steps/

 

ok, tackar. Får väl försöka trixa mig till några step6biljetter för att dra hem cashen där =) Skulle man fixa ett paket till något event som måste man väl kunna ta cashen där va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tackar. Får väl försöka trixa mig till några step6biljetter för att dra hem cashen där =) Skulle man fixa ett paket till något event som måste man väl kunna ta cashen där va?

Om du har en massa 3 spela en nivå till. Step 4 kan du ju använda till en en del andra turneringar som typ söndags osv. Finns lite andra också du kan använda step 4 till.

 

Nej, du kan inte byta en vinst på step 6 till cash. Och vinner du ett paket som du redan har vunnit får du W$ som du kan använda dig av för att köpa in dig i andra turrar. Allt detta står på deras hemsida har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tackar. Får väl försöka trixa mig till några step6biljetter för att dra hem cashen där =) Skulle man fixa ett paket till något event som måste man väl kunna ta cashen där va?

 

Det bästa är att kvala till WSOP, där får man cash för första paketet man klonkar. Men lite dålig tajming på det nu.

Bästa är väl annars att vinna inköp till nån WCOOP, avregga och få W$ (inte säker på att man får detta dock) och sälja dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är att kvala till WSOP, där får man cash för första paketet man klonkar. Men lite dålig tajming på det nu.

Bästa är väl annars att vinna inköp till nån WCOOP, avregga och få W$ (inte säker på att man får detta dock) och sälja dessa.

 

Vinner man en Step 6-turnering (WCOOP) och sedan avregistrerar sig från eventet så får man W$ - det stämmer.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter med samma problem också fast lite annorlunda situation. om man tex vinner den step 2 MTT till WCOOP-09 och avreggar får man dollar tillbaka då som är 200+15 som är inköpet? tack på förhand

 

Hej,

 

Om du avregistrerar dig från WCOOP-09 kommer du inte att få vanliga dollar utan 215 eventdollar (W$).

 

Och för att förtydliga detta är det alltså endast möjligt att avregistrera sig och få W$ om man vunnit inträde till ett WCOOP-event via sin stepturnering. Det gäller inte om man vunnit inträde till något annat event.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hej,

 

Det gäller fortfarande. Step-biljetter kan inte bytas mot "kontanter" men Step 4-biljetter kan användas i $215 MTTs.

 

"Biljetter till Steps kan inte bytas mot kontanter eller annat värde."

 

Se gärna följande länk för mer information om Steps och vad man kan göra med sina biljetter:

 

http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/types/steps/

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...