Gå till innehåll

Ta Bort Tack :)


devvan86

Recommended Posts

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Affärsidé, en annorlunda form av prostaker typ:

 

 

1. Starta ett nätverk för fisk (t.ex. sydeuropeer?).

2. Förbjud kompetenta spelare att deltaga (t.ex. skandinaver?).

3. Ordna så att kompetenta spelare via diverse omvägar ändå får tillgång till dit nätverk (utan din officiella vetskap).

4. Vänta tills de kompetenta spelarna plockat fisken på en ansenlig summa.

5. "Upptäck" nu de kompetenta spelarnas "fusk" och beslagta deras vinster.

 

Troligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Affärsidé, en annorlunda form av prostaker typ:

 

 

1. Starta ett nätverk för fisk (t.ex. sydeuropeer?).

2. Förbjud kompetenta spelare att deltaga (t.ex. skandinaver?).

3. Ordna så att kompetenta spelare via diverse omvägar ändå får tillgång till dit nätverk (utan din officiella vetskap).

4. Vänta tills de kompetenta spelarna plockat fisken på en ansenlig summa.

5. "Upptäck" nu de kompetenta spelarnas "fusk" och beslagta deras vinster.

 

Troligt?

 

Har de också blåsigt fölk på pöngar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på något sjukt vis så tycker jag ett sånt här nätverk är bra och jättekul för dem. Pengar har dem, kunskapen har dem inte och vill de sitta med andra cigarrrökande italienare och splasha runt lite och känna att de äger lite grann då och då så är det väl kul =)

 

är rätt sjukt hur lågt rookies måste sätta sig nu för att inte bli uppkäkad på 30 sek blankt, så pass lågt att folk med pengar eller folk med en normal inkomst knappt kan motivera sig att försöka spela något sånär behärskat.

 

synd med din story dock, men känns som att du tog bumhunting till en helt ny nivå och blev bestraffad för det. (Samtidigt som han faktiskt bröt reglerna.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dear XXX, Unfortunately, we have adjusted your account for 12,000.00 chips which you forfeited because you cashed in within 7 days of making your initial deposit or you did not place the required number of total wagers. This 123allin.com Policy is outlined in our "Terms of Use" which you agreed to when you registered and also outlined under our "Help" menu. 123allin.com Cashier".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har en del villkor som inte inger förtroende.

 

"123allin.com reserves the right to refuse and/or close any account at any time."

 

Kan inte se någonstans att bara Italienare är välkomna.

Enda jag hittar är detta vilket tyder på att man bör kunna spela från vilket land som helst.

 

"All members of 123allin.com must be at least 18 years old. All members of 123allin.com must be at least the legal age as determined by the law of the country where you live."

 

"Laws regarding gambling vary throughout the world, and it is the responsibility of players to ensure that they understand and fully comply with any laws or regulations relevant to themselves in their own country or state."

 

Det där villkoret med "cashed in within 7days" verkar de ha hittat på i efterhand. Det finns inte med i TC vad jag kan se iaf.

 

123all-in ser allmänt skum ut och verkar inte ha någon spellicens heller.

Känns som att man sätter in pengar där på vinst eller förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte bidra med något men skulle nog försöka snacka med pokermanagern på 123allin..advokat och sånt tror jag inte du kommer lång med.

 

Det här är så kul. Påminner om Absolute/UltimateBet-skandalen och TUSK-skandalen.

 

Det är mer eller mindre fritt fram och stjäla andras pengar om man gör det över landsgränser. Eller är det för att ingen inte bryr sig om degenerade gamblers?

 

Med detta menar jag inte att OP har blivit bestulen eller inte, mer ett generellt konstaterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu säger jag inte att det var så, men skulle detta tas upp i en rättssal så skulle jag kunna hävda följande scenario och då är det helt plötsligt jag som har rätt... eller är jag ute och cyklar?

Den spontana reaktionen är; nej. Enligt din första post så kommer de, med rätta, att hävda att du vart informerad om att du enbart fick spela på world-borden. Att du sedan lyckades hitta en "ful-lösning" via 123allin känns, tyvärr för dig, irrelevant. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagligt det som hänt och siten verkar ju högst oseriös.

 

Dock måste du ju förstå att du tog en risk när du av någon anledning var tvungen att spela med fake-ip. Känns ju som att det är att be om trubbel när du från början dessutom blivit informerad om att skandinaver inte är välkomna på de bord du ville spela på.

 

Skulle tro att du är rättslös och inte har särskilt stor chans att få tillbaka några pengar i det här fallet. Så jag tror nog tyvärr att du får ställa in dig på att pengarna är borta för alltid.

 

Lycka till dock och hoppas att de sansar sig och ger tillbaka pengarna. Skriv gärna i tråden och håll oss uppdaterade då det är ett intressant fall.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de har en spellicens i EU verkar det jävligt märkligt om de kan utestänga spelare från vissa EU-länder. Men vad Panama har för syn på diskriminering känner jag till nada om.

 

Tycker inte så synd om folk som kör under falsk flagg generellt, men jag gillar inte heller pokersajter som försöker tjäna stålars på det här. Gör de nu detta av omsorg om sina spelare så borde de ju rimligen gå igenom alla dina vinstpotter och återbetala till de fi:s du vann pengar av. Möjligen skulle man kunna dra till med att man tänker berätta för spelarna på nätverket att de stängt av dig för att du olovligen vunnit deras pengar, men själva lägger beslag på dem. Kanske kan du få loss lite mer av pengarna då...

 

Hur många såna här skumma och halvskumma sajter finns det egentligen där ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga som nu inte har direkt med detta dilemma att göra men italiens lagar är ju hårda angående spel numera så jag undrar om itlaienare bara får spela mot italienare eller vad?

 

Trots allt är ju tex pokerstars tillåtna i italien men har de då landsspecifika bord för italienare eller vad? vissa sajter har ju haft/har? bord för enbart amerikaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vart fall verkar det ju helt orimligt att siten ska lägga beslag på degen. Prata lite mer med dem och försök få lite mer förklaring och eventuellt möjlighet att gå till någon högre instans eller få medling. Men ta det lugnt med ord som "blåst" eftersom det bara gör det lättare att avfärda dig och i stort sett garanterar konflikt.

 

Även om du inte lyckas få loss dina pengar kanske du kan sätta siten i skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...