Gå till innehåll

Relationsdilemma: ”Min kille är som ett barn”


Cyntax

Recommended Posts

Här kommer lite levnadsvisdom från äldre farbror :roll:

 

Tjejer funkar inte sällan ungefär så här: De har högre krav på närheten och intensiteten i förhållandet än killen. De är också lojala och obenägna att bryta en relation de väl kommit in i känslomässigt. Så de står ut och står ut och står ut och står ut med de olater man har i form av bristande engagemang och känslomässig/fysisk frånvaro pga jobb, poker eller andra fritidsaktiviteter som tar en i anspråk. Tills en dag då de bearbetat klart och bestämt sig för att de fått nog. Då går de sin väg. Man hade fått tydliga varningssignaler, men lyssnade inte tillräckligt noga. Tough shit. Inte sällan upptäcker då halvt frånvarande kille att tjejen betydde mycket mer än man kunde tro.

 

Att få ihop alla sidor i livet är inte så lätt. Vi som dessutom har barn och heltidsjobb har det ännu knepigare. Men man måste lägga tid och engagemang på allting och inte utgå från att någon del rullar på av sig självt. Och känner man att man har fått lira tillräckligt med poker - ja då har man med säkerhet spelat för mycket på bekostnad av något annat och i grunden viktigare.

 

+1 från annan äldre farbror kommer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite levnadsvisdom från äldre farbror :roll:

 

Tjejer funkar inte sällan ungefär så här: De har högre krav på närheten och intensiteten i förhållandet än killen. De är också lojala och obenägna att bryta en relation de väl kommit in i känslomässigt. Så de står ut och står ut och står ut och står ut med de olater man har i form av bristande engagemang och känslomässig/fysisk frånvaro pga jobb, poker eller andra fritidsaktiviteter som tar en i anspråk. Tills en dag då de bearbetat klart och bestämt sig för att de fått nog. Då går de sin väg. Man hade fått tydliga varningssignaler, men lyssnade inte tillräckligt noga. Tough shit. Inte sällan upptäcker då halvt frånvarande kille att tjejen betydde mycket mer än man kunde tro.

 

Att få ihop alla sidor i livet är inte så lätt. Vi som dessutom har barn och heltidsjobb har det ännu knepigare. Men man måste lägga tid och engagemang på allting och inte utgå från att någon del rullar på av sig självt. Och känner man att man har fått lira tillräckligt med poker - ja då har man med säkerhet spelat för mycket på bekostnad av något annat och i grunden viktigare.

 

Toffel!!!! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje minut du lägger på bio, middagar och relationstjafs är en bortkastad minut gällande speltid. Denna minut kan du aldrig få tillbaka såvida du inte förlänger ditt liv med en minut. Å andra sidan om du kan förlänga ditt liv med en minut så hade du kunnat få två minuter extra speltid.

 

Vad vill män få ut av kvinnor? Sex! Vad vill kvinnor få ut av män? Pengar, rikedom och makt!

 

Slutsats?

 

Satsa allt på spelandet så att du tjänar bra med pengar så att du kan "köpa" dig sex utan onödigt känslotjafs.

 

Finns det inte ett Seinfeldavsnitt där George träffar en kvinna som accepterar att dom har sex samtidigt som han tittar på sport på TV? Lyckas han inte tom få in mat i det hela?

 

Här tror jag vi har den optimala lösningen för pokerspelandet. Sex, poker och mat kombinerat. Penetrera objekt bakifrån (fördel att du kan strunta i hur ansiktet ser ut eftersom du inte ser det), ha en mus tillgänglig för högerhanden (bara att raisa eller folda som vanligt) samtidigt som du sätter maten på hennes rygg. Tänk er en trippel allin!

 

Dåliga mansgrisiga skämt åsido så tänk på att män som lägger ner tid på känslotjafs oftast är de män som kvinnor ser ner mest på. Kvinnor vill ha testosteronstinna, maktfullkomliga våldsverkare till män. Gärna fulla av anabola sterioder och rohypnol samt ett rejält skjutvapen. Så gå inte i fälllan och ge bort viktig speltid till flickvännen. Hon ser dig bara som en mjukis och vill inte veta av dig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är väl den att denna snubbe lär väl vara lika iskall som den på "the brake up call". Och även denna kvinna lär väl bli förbannad just för att han är så iskall och inte reagerar. Åter igen då, på två år inte varit ute och käkat eller sätt en bio kanske tiden är kommen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är svaren från läsarna.

 

Sista stycket är lite humor.

------

Inse ditt värde.

Eva Rusz tycker att oavsett om Niki gör ett sista försök att få relationen att fungera, eller gör slut och längre fram i livet träffar en ny man, så är det nödvändigt att hon genast gör en översyn av hur hon ser på sig själv.

 

– Niki måste inse att hon har ett värde och inte acceptera att bli behandlad hur som helst, säger Eva Rusz och konstaterar:

-----

 

Som jag tolkar det:

1. Först ska Niki värdera sin hand. Är det +ev eller -ev att spela vidare?

2. Sen ska hon hoppas på en träff på floppen/livet.

3. ... och hoppas på syn om hon satsar mera.

4. Värdebetta på turn också?

 

Anar en konspiration och dolda budskap i svaret. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är svaren från läsarna.

 

Sista stycket är lite humor.

------

Inse ditt värde.

Eva Rusz tycker att oavsett om Niki gör ett sista försök att få relationen att fungera, eller gör slut och längre fram i livet träffar en ny man, så är det nödvändigt att hon genast gör en översyn av hur hon ser på sig själv.

 

– Niki måste inse att hon har ett värde och inte acceptera att bli behandlad hur som helst, säger Eva Rusz och konstaterar:

-----

 

Som jag tolkar det:

1. Först ska Niki värdera sin hand. Är det +ev eller -ev att spela vidare?

2. Sen ska hon hoppas på en träff på floppen/livet.

3. ... och hoppas på syn om hon satsar mera.

4. Värdebetta på turn också?

 

Anar en konspiration och dolda budskap i svaret. :roll:

 

Nu skulle jag var skeptisk till alla kvinnliga realtionsexperter och sexologer. Jag vet inte undre hur många årtionden män skrev in till dessa. Är min för liten? Är min för stor? Samma nonsenssvar från hela bunten. Storleken spelar inte roll utan det är dina inre kvalitéer. Min dröm är att en sådan kvinna som har givit ett sådant idiotsvar fick ha sex med en man med en rejäl elefantpenis. När hon väl ligger där och förblöder skall jag glatt säga att storleken inte har någon som helst betydelse.

 

Jag tror att Robert Aschberg var en av dom som faktisiskt besvarade frågan först. Han gick till vetenskapen, tog reda på fakta och levererade medelvärden. Så stor varning för kvinnliga sexologer.

 

Frågan jag ställer mig är hur denna sexolog vet att frågeställaren har ett värde? Hur har hon mätt? Är det binärt eller finns det en skala? X har värde 62 men du bara 34? Vilka har inte något värde? Många frågor blir det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg för ett antal år sedan en insändare i en veckotidning. Frågan som killen skickat in till sexologen löd ungefär:

 

"Jag känner mig lite annorlunda. Jag tänder nämligen på att gå ut i skogen och klä av mig och gnida penisen mot lagom stora björkar. Har haft ett flertal förhållanden med tjejer men det har aldrig funkat sexuellt eftersom jag inte vågat berätta om min böjelse. Är jag onormal?"

 

Svaret från sexologen var givetvis att detta inte var onormalt på nåt sätt, det gällde bara för killen att hitta en tjej som förstod honom och var villig att följa med honom ut i skogen... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte så mkt att diskutera, Eva Rusz har rätt och killen är en idiot och behöver sannolikt hjälp alternativt växa upp.

 

p.s. Sannolikt meninglöst att lägga upp ämnet för diskussion här dock. Bevisas om inte annat av en del svar hittills. Ibland undrar man lite om folk trollar, bara är omogna eller verkligen har ordentliga känslomässiga handikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skulle jag var skeptisk till alla kvinnliga realtionsexperter och sexologer. Jag vet inte undre hur många årtionden män skrev in till dessa. Är min för liten? Är min för stor? Samma nonsenssvar från hela bunten. Storleken spelar inte roll utan det är dina inre kvalitéer. Min dröm är att en sådan kvinna som har givit ett sådant idiotsvar fick ha sex med en man med en rejäl elefantpenis. När hon väl ligger där och förblöder skall jag glatt säga att storleken inte har någon som helst betydelse.

 

Jag tror att Robert Aschberg var en av dom som faktisiskt besvarade frågan först. Han gick till vetenskapen, tog reda på fakta och levererade medelvärden. Så stor varning för kvinnliga sexologer.

 

Frågan jag ställer mig är hur denna sexolog vet att frågeställaren har ett värde? Hur har hon mätt? Är det binärt eller finns det en skala? X har värde 62 men du bara 34? Vilka har inte något värde? Många frågor blir det.

Tror du har missat poängen lite.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar "värdet" hon har som något hon som används i affärer. Någon ger henne tipset om att ta reda på vad snubben egentligen tjänar på poker och tjejen bör agera därifrån. 2 möjliga alternativ, kräva giftermål eller dumpa honom. (bytesvaran är Sex) Är hon ful så behöver hon inte tänka i de banorna, därför så är det ett flummigt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg för ett antal år sedan en insändare i en veckotidning. Frågan som killen skickat in till sexologen löd ungefär:

 

"Jag känner mig lite annorlunda. Jag tänder nämligen på att gå ut i skogen och klä av mig och gnida penisen mot lagom stora björkar. Har haft ett flertal förhållanden med tjejer men det har aldrig funkat sexuellt eftersom jag inte vågat berätta om min böjelse. Är jag onormal?"

 

Svaret från sexologen var givetvis att detta inte var onormalt på nåt sätt, det gällde bara för killen att hitta en tjej som förstod honom och var villig att följa med honom ut i skogen... :shock:

Har du hittat nån som förstår dig än då?:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...