Gå till innehåll

Buffes juli


Buffe

Recommended Posts

...och juli började som väntat.

 

Nr1: 26$ NL SH Turbo

Resultat: 18 av 49

Kommentar: Hände inte mycket. Top 3 vann entry. Spelet var snabbt och mitt kortsnitt lågt. Åkte med 8xbb kvar då jag ställde in med 66 varpå ATs isolerade mot mig. Han rivrade T.

 

Nr2: 15$ NL

Resultat: 13 av 13

Kommentar: Åkte hyfsat tidigt med KK då flop kom T72 med färgdrag efter min preflopraise. Jag cbar och får call. Turn 4 och jag bettar vidare: får call. River 4 i färgen och jag checkar varpå han ställer in mig (jag har typ 2/3-potsize kvar). Jag tänker ett tag och tar synen. Han har nutflush med A2s. Trist. Kunde kanske hittat fold men fick för bra odds.

 

Nr3: 11$ PL Omaha.

Resultat: 78 av 155

Kommentar: Ligger helt okej till men torskar en jättepot då jag blir trevägs-allin med KKT7s mot 3388 (jättesopa!) och KJ98s. På floppen kommer en trea så ärkemongot tar hem det. Är sen ganska short och har okej tålamod men ställer till slut in med en spekulativ hand mot massa fi men träffar inget och åker.

 

Nr4: 26$ NL KO

Resultat: 21 av 90

Kommentar: Snark. Låg okej till med 12xbb då jag väljer att pusha från knappen med K7os efter folds till mig. Tyvärr har sb plockat upp 88 och tar synen. Jag floppar 7 men missar resten. Ute.

 

Nr5: 25$ NL Tokturbo

Resultat: 20 av 49

Kommentar: Åker ganska tidigt då jag tar syn som bb med 8xbb då sb ställer in. Jag har Q9 och han har KT som håller.

 

Nr6: 11$ NL 1r+1a (använde båda)

Resultat: 18 av 32

Kommentar: Låg okej till men torskade en stor pot med AJ mot AQ då jag ställde in som cb på låg flop. Fi hittade syn med AQ och jag var tvungen att ta min rebuy. Åkte sedan då floppen kom 33K och jag hade KT. Samma fi hade KQ och på turn åkte degen in. Inte maxflyt direkt.

 

Nr7: 26$ NL KO

Resultat: 30 av 90

Kommentar: Den här är kul! Ligger okej till dvs lite under average. Tripplar till 1500 då jag har ca 10xbb (kan tänka mig att lägga mot tokstyrka och "rätt" fi eventuellt). SB pushar med 12xbb och jag tar synen med KQos. Tyvärr har han QQ. Flop tom, men jag turnar K!!! River: ...Q Tjo!

 

Nr8: 22$ HORSE

Resultat: 11 av 78 (bubbla!)

Kommentar: Ledde med 30 kvar och hade bra flyt i spelet. Torskade sen några riktiga svidare och åkte till slut när det var SH 7card stud hi och jag var uppe mot dolt AA. Jag hade KQQT efter fyra men missade resten så hans par i ess höll. Surt, men jag har definitivt bra chans i denna.

 

Nr9: 11$ 1r+1a (använde båda)

Resultat: 49 av 505 = 31$

Kommentar: Okej turnering, hade bra tålamod kring bubblan vilket lönade sig även om det går emot alla mina principer :). Dubblade upp precis efter ITM med AA mot 66 och hade typ 23xbb efter det. Får lite senare AQs i mittpos och tripplar varpå en snubbe som sett mig squeeza med KQos mot honom tidigare ställer in fort som fan från sb (han täcker mig lite grann). Jag tar synen (fel?) och han visar upp AKos. Han floppar K och sen är det slut. Sitter just nu och ser HU:n på FT och gråter inombords då de är värdelösa. De lägger sig minst varannan gång när de är sb... Han som slog ut mig kom för övrigt fyra.

 

Dagens resultat: -167$

 

Behöver plussa snart för att återfå lite positiva vibbar. Spelet kändes dock hyfsat så det borde vända. Tror jag. Verkligen. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fan i mig gråtfärdig just nu...

 

Nr1: 15$ NL KO Tokturbo.

Resultat: 293 av 436

Kommentar: Ställer från knappen med JTs när jag har 8xbb. sb isolerar och visar upp KQos. Som vinner då både Q och J kommer. Vältajmat.

 

Nr2: 11$ HA

Resultat: 73 av 110

Kommentar: Hände inte mycket. Sjönk sakta men säkert då jag knappt träffade en flop. Åkte när jag ställde med en wrap mot en aggro kille som just den gången lyckats träffa top-set. Jag missade turn och river.

 

Nr3: 26$ NL KO

Resultat: 27 av 90

Kommentar: Åkte där jag brukar åka. Hade typ 8xbb och ställde mot raise med KQos. Han hade AKos som höll. Lågt kortsnitt i denna.

 

Nr4: 26$ NL KO

Resultat: 1109 av 1238

Kommentar: Åker tidigt. Tripplar i halvtidig pos med QQ varpå en i mittpos ställer in (han har typ halva min stack). Knappen ställer också in och täcker mig lite grann. Jag tar synen (skulle ni lagt den?) då jag tror att jag definitivt kan ha första killen och den andras push luktar PP som förhoppningsvis är lägre än mitt (det är trots allt en KO). Kan dessutom vara uppe mot dubbel AK. Den första har just AK men knappen har KK. Som håller.

 

Nr5: 26$ NL Satellit

Resultat: 4 av 45 = 57

Kommentar: Top tre vinner entry i en 315-dollars-FTOPS. JÄTTETILT. FT känns helt okej och jag jobbar mig sakta men säkert uppåt. Torskar en stor pott med A9 från sb mot QQ som knappraisar och ligger när det är fyra kvar sist, fast en snubbe bara har lite mer än mig. Aggro-mongot på knappen raisar som vanligt i pos och jag ställer in med 11xbb med AQs. Han BLIXTsynar med QJos. Flop: 22Q, Turn: J... och River: blank. Så fruktansvärt besviken.

 

Dagens resultat: -43$

 

Var länge sen jag blev så förbannad av en beat. Tänkte för mig själv att om jag vinner entry så kommer det att vända med pokern så det kändes sjukt viktigt. Spelar ganska bra poker på FT och vill verkligen verkligen komma top tre. Trots detta vågar jag spela och det känns hyfsat bra. När vi är fem kvar så rivrar en kille en treoutare så han är kvar. Hade den inte kommit så hade vi varit tre jättestackar och en liten dvs nästan säker entry. I stället dubblar han igen med sin QQ mot min A9 och jag måste jobba upp mig igen. Men sen kommer beaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite eftermiddagspoker igår. Gick inget vidare.

 

Nr1: 11$ NL

Resultat: 113 av 167

Kommentar: Spelade sådär. Åkte när jag floppat A med A4 och ett mongo överbettar två gånger. Jag tar synen då jag är hyfsat commitad på turn och han visar sig ha sucker-två-paret som håller på rivern.

 

Nr2: 26$ NL

Resultat: 30 av 45

Kommentar: Hände inte så mycket, backade lite i början men jobbade upp mig till startstack för att sen backa ner igen. Åkte med en dum checkraise mot knappen som cbade mot mig som bb. Han var tom med missad ATos men hittade ändå synen...

 

Nr3: 26$ NL KO

Resultat: 52 av 90

Kommentar: Håller mig runt startstack trots att jag åkte på ett par check-raise när jag var tom. Tripplar sen med AJs i mittpos och får tre calls. Flop kommer 569 med mitt färgdrag. Jag cbar 850 i 1500-potten (har 1800 kvar sen) och bb synar. Turn 4 varpå jag ställer in efter bbs check. Han tar ganska snabbt synen med K9os (varför skulle jag ha överpar liksom??) och jag träffar självfallet inte rivern.

 

Nr4: 26$ HA-Satellit

Resultat: 7 av 9

Kommentar: Snark. Backade en del när jag raisat pre med AAQ3 med en suit och fått en all in och en call. Floppen kommer 457 med mitt färgdrag och jag bettar vidare varpå fi lägger sig. Tyvärr har han som pushat pre J468 och har därmed klonkat stegen. Jag träffar inte färgen på turn eller river. Sen har jag 17xbb och limpar med QKs som sb mot tre andra. Flop kommer 8TQ med färgdrag och jag checkställer mot en bet och en call varpå båda synar. Själklart kommer färgen denna gång på turn och båda fi checkar. River är en Q till och jag börjar hoppas lite. Men ursprungsbettaren har 79s och därmed färg. Den andra ärkenöten har J7os och är totalt ute och cyklar.

 

Gårdagens resultat: -90$

 

Har inget flyt just nu, bara att jobba vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatte med eftermiddagspokern...

 

Nr1: 13$ Tokturbo NL

Resultat: 31 av 49

Kommentar: Dubblar ganska tidigt men förlorar sen ner igen då ett miffo utg-limpat K5s fullring när man startar med tioxbb. Tyvärr får han högre kåk än min vilket tar ner mig till startstack igen. Åker sen med KQos mot AKos och A3s då A3 var den första att pusha från CO+1 och jag pushar själv från knappen. Sen har bb AK som vinner.

 

Nr2: 33$ NL Satellit

Resultat: 4 av 4

Kommentar: Attans, vinnaren vann en 100-dollars-entry. Var dåligt motstånd som tyvärr klonkade mot mig. Borde kanske ha haft lite bättre tålamod men fick dåliga matchups som t ex AJ som bb mot knappraise som hade AK. Synd.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 7 av 45

Kommentar: Bubblan!!! Låg sådär till hela tiden och spelade hyfsat okej på FT men var kortkall. Valde till slut att trycka från sb med 8xbb när knappen tripplat. Jag hade KTs och han hade den här gången...KK. Saweet. Var sjukt nära att lägga den pre.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 5 av 45 = 65$

Kommentar: Skit!!! Låg tvåa på FT väldigt länge efter en jättestack. Sen torskade jag en flip på 11k (som var average-stack) med 99 mot AQos. Jobbade upp mig igen men torskade sen KQos mot A8os i en 10k-pot pre. Valde till slut att ställa med K3s utg när jag hade 7xbb och vi var fem kvar. Får två (!) all-ins mot mig... AKos och QQ. QQ vinner.

 

Dagens resultat: -32$

 

Spelade två FT på 45-pers-turrar samtidigt så jag kan inte ha spelat helt värdelöst. Totalt motklonk i den ena dock. Med normal utdelning skulle detta varit en okej plus-dag. Måste vända snart annars är det helt bisarrt. Har för övrigt inte fått AA en enda gång under två pokerdagar (8 turneringar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...