Gå till innehåll

Viktminskningsdagbok - TF, Jennez, Lisa, baller mfl.


Jennez

Recommended Posts

500k och jag är på cyntax. (syna inte min bluff)
En halv svenska miljon kronor eller pratar vi Monopolpengar/chokladpengar? :shock:

 

Förresten, var det du som satt till höger om mig på CC i maj? Från Nybyn?

Om det var du vill jag ha 5 min handikapp. Om det inte är du vill jag ha 15 min! Om du har kenyanskt pass vill jag ha 30 min försprång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En halv svenska miljon kronor eller pratar vi Monopolpengar/chokladpengar? :shock:

 

Förresten, var det du som satt till höger om mig på CC i maj? Från Nybyn?

Om det var du vill jag ha 5 min handikapp. Om det inte är du vill jag ha 15 min! Om du har kenyanskt pass vill jag ha 30 min försprång.

 

nej,nej,nej på alla frågor.

Jag är en vanlig smygtjockis från norrland, ungefär som herr Mattson.

 

Man kan väl säga det var monopolpengar eftersom jag inte har planer på att göra det till allvar :) Jag är världens bästa 1veckas tränare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens mat:

 

Frukost: müssli med lättmjölk

Lunch: 6 bitar sushi (lite syndigt jag vet) men normalt äter jag ca 15bitar, så jag tyckte 6 var en bra "kompromiss"

Mellanmål: delade en liten popcorn med en vän på bion, loka att dricka

Middag: ska fixa grekisksallad; fetaost, gurka, tomat och rödlök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ät hur mycket ni vill så länge ni skippar socker och dåliga produkter. undvik allt industriellt framställt först det uppenbara ex: dricka,margarin,godis,färdigmat

sedan det mindre uppenbara ex. ris,vete,majs,pasta,mjöl och rotfrukter

 

 

ät mer naturligt: alla sorters kött, fisk , smör olja grönsaker (och frukt tror jag kan ingå också även om dom förstås innehåller fruktsocker) men undvik rotfrukter ersätt dricka med mineralvatten (färsk juice tycker jag e gott men de kanske inte är optimalt) ät nötter istället för godis käka avacado med lite salt o lime (eller mosa med socker om du inte vill vara så strikt)

mycket sallader med bönor o.d kombinera med en stor köttbit

en frukost kan tex bestå av fet yoghurt med jordgubbar eller en stadigare med bacon och ägg.

fisk kan tex serveras i form av fisksoppa eller varför inte sjuda en torskfile och sedan servera på spenatbädd med pocherat ägg till? glöm inte att det är fritt fram för ostar och grädde/smör i matlagningen. Istället för att leta ersättare till potatis/ris osv så koncentera er på huvudrätten och ha lite sallader osv som tillbehör.

 

Efterätter utan socker är lite svårare om man inte vill ta till sötningsmedel. Ofta kan man skära ner på sockermängden det är mycket en vanesak.

Vispad grädde smaksatt med lite vaniljsocker och färska bär är väl standardtipset. Ist för att vispa den så koka grädden med gelatin och servera med bär så blir det pannacotta. Choklad med hög %kakaohalt är ett annat tips . tex jordgubbardoppade i choklad e en riktig höjdare. Fruktsallader funkar alltid kanske kryddad med valfria kryddor eller en dressing på

socker/fruktvinäger eller sabayonekräm till. Inte att förglömma friterad camembert med hjortronsylt (ja man får fuska lite där med sockret i hjortronsylten)

 

edit: nu blev jag hungrig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ca 5 km promenad, ett par hundra meter simning.

 

Därefter fuckade jag upp allt rejält genom att trycka i mig en tjock grillad på en bensinmack. Det är det enda jag har ätit idag förutom en extremt liten skål youghurt med hallon.

 

Ikväll blir det dock mammas grillade godsaker! Utan kolhydrater givetvis. Meat & sallad ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite inspirerad av era efforter så jag bestämde mig för att GÅ till affären och inhandla det lömska snuset som jag är beroende av, knappt 2 km tur och retur. Alltså, svetten sprutar formligen ur alla porer jag har just nu. Tilläggas bör att jag har haft en vecka ledigt i Skåneland där det inte sparas på varken grädden i såsen eller drickat före, under och efter middagarna.

 

Puh, säger jag bara. Men jag ska fan gå en vända i morgon med. Keep it up, brothas 'n sistahs.

 

The Pokahpowawalkha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lite inspirerad av era efforter så jag bestämde mig för att GÅ till affären och inhandla det lömska snuset som jag är beroende av, knappt 2 km tur och retur. Alltså, svetten sprutar formligen ur alla porer jag har just nu. Tilläggas bör att jag har haft en vecka ledigt i Skåneland där det inte sparas på varken grädden i såsen eller drickat före, under och efter middagarna.

 

Puh, säger jag bara. Men jag ska fan gå en vända i morgon med. Keep it up, brothas 'n sistahs.

 

The Pokahpowawalkha.

 

Snyggt jobbat!

Skåne är underbart på sommaren (avis).. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag hatar Tranebergsbron! En lång tråkig jävla bro bara. På Västerbrom kan man iaf roa sig med att köra förbi folk och särskilt mopedister och sen bränna på ordentligt i nedförsbacken.

 

Dagens cykelträning: Söder-Vasastan (ca 5km & 2h pitstop), sedan Vasasastan-Vällingby-Söder á ca 27km i stort sätt nonstop.

 

På dagen han jag med 1 ok men svettig rask promenad:

Söder-Webhallen 40min, Webhallen-Clas Ohlson 9min, Clas Ohlson-Söder 29min.

 

Andra små men intensiva promenader:

5min - 5st

10min - 6st

 

Sammanlagt ca 2h 43 minuters intensiv promenerande och ca 2 timmars cyklande för dygnet om jag inte får fnatt och drar iväg på en till promenad under natten.

 

Kosten är inte klar än; kan hända att jag trycker i mig en burk tonfisk eller lite sallad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt imponerad av jm_js träningsinsats än så länge :shock:

 

Frulle idag blev ägg, keso, tomat och kalkon.

5440_129142388451_610578451_3039283_1603751_n.jpg

 

Till lunch hade jag tänkt steka bamsebiff (läs pannbiff, ungefär) och göra nån smarrig sås till det.

 

Någon föreslog chokladdoppade jordgubbar tidigare i dben så det hamnar nog på handlarlistan idag :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon av skåningarna som kan ge något/några tips på restauranger i Helsingborg?. Prisklass från svinbilligt till snordyrt.

 

Min favorit rent matmässigt är Le Cardinal och deras berömda kryssmeny, man kryssar i vilket kött, sås och tillbehör man vill ha. Blir väl runt 200-250 spänn om man inte snålar överdrivet. Helt ok ställe med. Gå en lördag så får ni även gratis inträde till nattklubben om ni frågar.

 

Snackar vi svindyrt och fint ska det tydligen vara Gastro som gäller. Inte min typ av mat så jag har ingen aning personligen.

 

Men för någon som inte är från HBG är det nog ändå tura som gäller :mrgreen: De nya sundsbussarna från Acelink är grymt fräscha och har godare mat än Scandlines större färjor. Tror dock bara de har en av de nya båtarna igång nu så tänk på att kolla tiden isåfall. Säg till att ni ska käka så har de någon slags menybiljett. Ungefär samma prisklass som Cardinal.

 

Billigast möjligt är väl att leta upp någon thairestaurang eller kinesiskt. Thai Corner är svindyrt så skippa den, annars är alla typ rätt likvärdiga tror jag. Finns även McDonalds i Knutpunkten och ett Subway rätt nära.

 

Jag tror det täcker allt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min favorit rent matmässigt är Le Cardinal och deras berömda kryssmeny, man kryssar i vilket kött, sås och tillbehör man vill ha. Blir väl runt 200-250 spänn om man inte snålar överdrivet. Helt ok ställe med. Gå en lördag så får ni även gratis inträde till nattklubben om ni frågar.

 

Snackar vi svindyrt och fint ska det tydligen vara Gastro som gäller. Inte min typ av mat så jag har ingen aning personligen.

 

Men för någon som inte är från HBG är det nog ändå tura som gäller :mrgreen: De nya sundsbussarna från Acelink är grymt fräscha och har godare mat än Scandlines större färjor. Tror dock bara de har en av de nya båtarna igång nu så tänk på att kolla tiden isåfall. Säg till att ni ska käka så har de någon slags menybiljett. Ungefär samma prisklass som Cardinal.

 

Billigast möjligt är väl att leta upp någon thairestaurang eller kinesiskt. Thai Corner är svindyrt så skippa den, annars är alla typ rätt likvärdiga tror jag. Finns även McDonalds i Knutpunkten och ett Subway rätt nära.

 

Jag tror det täcker allt ;)

 

Och min flickvän som säger att pf inte ger mig något;-)

Vi kommer definitivt åka över till Helsingör. Tura har jag aldrig gjort, men det kanske man ska testa. Min tjej är inte sådär överförtjust i kött, så det kan bli svårt att få med henne till Cardinal. Besöket är en uppvärming inför Madonna på Ullevi. Vejbystrand ska också besökas.

 

Tack för alla tips! Jag tycker Helsingborg är en riktig pärla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och min flickvän som säger att pf inte ger mig något;-)

Vi kommer definitivt åka över till Helsingör. Tura har jag aldrig gjort, men det kanske man ska testa. Min tjej är inte sådär överförtjust i kött, så det kan bli svårt att få med henne till Cardinal. Besöket är en uppvärming inför Madonna på Ullevi. Vejbystrand ska också besökas.

 

Tack för alla tips! Jag tycker Helsingborg är en riktig pärla!

 

Alltså man kan välja kyckling osv...:)

 

Om ni vill se Helsingör får ni ju antingen göra det tidigare eller på något sätt åka över först och sen på kvällen börja middagen från dansk sida istället. Jag har ingen aning hur det isåfall funkar.

 

Men i vilket fall, kom ihåg: Acelink, inte Scandlines, för middag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt imponerad av jm_js träningsinsats än så länge :shock:

 

Gick lite sämre sen, 2 burkar tonfisk är ok men sen blev det 9st små Dajmbitar på det...

 

Ska väga och fota all godis på jobbet, sen ger jag bort allt utom turkisk peppar.

 

Konstigt nog är jag bara lite öm i låren idag, var lite värre imorse men nu är det normaltempo igen.

 

Någon föreslog chokladdoppade jordgubbar tidigare i dben så det hamnar nog på handlarlistan idag

 

Jag föredrar nikotindoppade morötter. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ni vara riktigt hardcore är det rått kött och nötter som gäller.

 

Råbiff är för jäkla gott. En av mina favvorätter är helt klart halstrad råbiff. Själv brukar jag göra dom så här:

 

Forma fina biffar av nötfärs (som varit fryst obv) eller ännu hellre älgfärs.

Salta och ha i lite vitpeppar samt några uns malda enbär.

Hetta upp en gjutjärnspanna och lägg i biffarna. Stek några sekunder på var sida så de får en liten stekyta.

Servera med massor av inlagd kapris, rå rödlök, en rå äggula/biff samt valfri sallad. Färskkokt, grön sparris passar också utmärkt till.

 

Funkar givetvis lika bra att köra på grillen på campingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råbiff är för jäkla gott. En av mina favvorätter är helt klart halstrad råbiff. Själv brukar jag göra dom så här:

 

Forma fina biffar av nötfärs (som varit fryst obv) eller ännu hellre älgfärs.

Salta och ha i lite vitpeppar samt några uns malda enbär.

Hetta upp en gjutjärnspanna och lägg i biffarna. Stek några sekunder på var sida så de får en liten stekyta.

Servera med massor av inlagd kapris, rå rödlök, en rå äggula/biff samt valfri sallad. Färskkokt, grön sparris passar också utmärkt till.

 

Funkar givetvis lika bra att köra på grillen på campingen.

 

För det första ska råbiff vara , för det andra ska den fan inte göras på färs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...