Gå till innehåll

"Två" konton under samma namn


Diffi

Recommended Posts

Hej. Jo, det är så att jag har en fråga. För något år sedan så registrerade jag mig på PokerStars och körde bla spel om "låtsaspengar". Nu för någon månad sedan ville jag logga in igen och försökte, men hade glömt bort både användarnamnet (kom ihåg första bokstäverna men sedan var det någon siffra har jag för mig?) men även lösenordet. Så jag bestämde mig istället för att göra ett nytt konto, under samma namn. Jag skulle gissa att man inte får göra så, men går det på något sett att få bort mitt första konto så att jag inte blir misstänkt för fusk, eller kan jag ens bli misstänkt för fusk ? Det var ju så att på mitt första konto så har jag inte lagt in några pengar, alltså bara spelat om låtsaspengar. Medans jag på mitt nya konto, lagt in pengar och spelar om riktiga pengar.

 

Så för att sammanfatta det lite, kan jag ha kvar mitt gamla konto och låta det ruttna eller måste jag på något sett ta bort det genom att maila PStars, är rädd för att jag kan bli avstängd om jag mailar då jag har två konton just nu. Men som sagt har inte loggat in där på ett år eller något, och inget spel om riktiga pengar där.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jafar: Aa, exakt har skrivit rätt information i övrigt, så allt är likadant (förutom mailen då) bara det att första kontot har jag inte lagt in pengar på.

 

mattiaz: Mm, det borde ju vara som du säger, att det inte borde vara några problem. Men man vill ju vara på den säkra sidan, kanske bättre och skriva istället för att "gömma" det andra kontot. Men som sagt, det är ju inget riktigt konto, och så har jag inte spelat där på över ett år så..

 

Någon PokerStars-support som kan ge lite tips på vad jag ska göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite olika från sida till sida. På de flesta sidor är det helt ok att ha ett eller flera playmoneykonton. På andra måste realmoneykontot vara detsamma som playmoneykontot.

Vet inte vad som gäller för pokerstars.

Hursomhelst sitter du säkert i båten. Några pengar lär de inte ta från dig och de lär inte banna dig från sajten heller.

 

Enklast är väl om du kontaktar den svenska supporten.

De har väl öppet 24h/dygn numera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jimmy: Jo, det är sant kanske borde gjort så från början. Grejjen var bara den att jag tänkte köra på "skoj" alltså med låtsaspengar igen, men tillslut så ville jag köra med pengar och vann lite så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

 

DrRoland: Mm.. Det borde ju vara så. Blir nog så att jag kontaktar supporten någon gång istället för att vara osäker.

 

PStars_Karl: Jepp, hör av mig lite senare är nog bäst så !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...