Gå till innehåll

iPhone 3Gs vs Google Phone


Rebonius

Recommended Posts

Nu börjar min iPhone som är av den äldsta modellen bli dålig. Jag skulle därför behöva en ny telefon och är lite osäker på vad som är bäst. De roligaste altenativen som jag har tittat på är iPhone 3Gs som släpps i slutet av den här månaden och Google Phone som en kompis rekomenderade istället.

Jag har själv rätt dålig koll på mobiltelefoner och tänkte därför fråga forumet vad de rekommenderar. Fördelar/nackdelar, personliga upplevelser, tips om andra mobiler osv. Shoot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen officiell 'Google Phone' utan det finns ett OS som heter Android som ursprungligen är utvecklat av Google. Jag har ingen stenkoll på marknaden för Android just nu, men jag är rätt säker på att det finns fler modeller som kör OSet.

 

Styrkan med Android är ju att det är öppen källkod vilket på lång sikt kan ge riktigt vassa program och modifikationer av OSet. Däremot har iPhone App Store som gör att det finns oändligt med applikationer till den, samtidigt som man kan jailbreaka den.

 

Än så länge har jag inte stött på ett enda mobil-OS som varit ens i närheten av iPhone vad gäller design, användarvänlighet och känsla. Det kommer gå långt innan jag ger upp min iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den äldsta versionen av iPhone och fick min 3G S i onsdags. Jag skulle sälja min första iPhone, men väljer att behålla den och säljer 3G S istället.

 

Har uppgraderat den till 3.0 och även fixat MMS, tycker den är helt komplett.

Upplever dock att batteritiden blivit sämre, men ett nytt batteri kostar runt 75kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Än så länge har jag inte stött på ett enda mobil-OS som varit ens i närheten av iPhone vad gäller design, användarvänlighet och känsla. Det kommer gå långt innan jag ger upp min iPhone.

 

+1 Och då har jag haft den där jävla HTC skiten med windowsmobile som är mer tiltande än slowrollare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den äldsta versionen av iPhone och fick min 3G S i onsdags. Jag skulle sälja min första iPhone, men väljer att behålla den och säljer 3G S istället.

 

Har uppgraderat den till 3.0 och även fixat MMS, tycker den är helt komplett.

Upplever dock att batteritiden blivit sämre, men ett nytt batteri kostar runt 75kr.

 

var köpte du din 3GS? var köper man batteri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag har den äldsta versionen av iPhone och fick min 3G S i onsdags. Jag skulle sälja min första iPhone, men väljer att behålla den och säljer 3G S istället.

 

Har uppgraderat den till 3.0 och även fixat MMS, tycker den är helt komplett.

Upplever dock att batteritiden blivit sämre, men ett nytt batteri kostar runt 75kr.

 

Om du har fixat MMS såhär, http://www.ifun.se/aktivera-mms-pa-iphone-2g/

Kan det vara det som gör att din batteritid är kass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...