Gå till innehåll

Hur spela spel med två floppar?


callen

Recommended Posts

Spelade lite cashgame efter turneringen på klubben igår, dealer´s choice med betoning på choice. Bl a spelades 5korts omaha med 2 floppar, texas med 2 floppar och diverse andra obskyra spel. Jag var nog fisken vid bordet och pengarna för 6e platsen i turneringen försvann ganska snabbt.

Nu till frågan, någon som har några bra tips om 2 floppar spel, vilka kort går upp resp ner i värde?

 

Leker QoS och ändrar lite i rubriken - dev ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte den blekaste, men par i fickan kan ju inte vara något vidare eftersom man rimligen bara träffar set på ena brädan. Jag skulle nog säga att det är höga suitade kort som gäller i hold'em (färgdrag på en bräda och högt par på den andra) samt kanske suitade connectors. AA bör fortfarande vara bra, tveksam till KK och QQ dock. Sen är det ju frågan om det är pot-limit som gäller då behöver man ju händer som man kan känna sig väldigt säker står på ena brädan så att man kan free-rolla på den andra.

 

Jag antog att det var ett splittpott-spel, stämmer det? Annars så behöver du ju inte träffa hårt på båda brädorna, men istället få en monsterträff på en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Jepp, det blev många splittpotter. Med supernötterna på ena brädan och inget på den andra borde det väl vara rätt att ta det lugnt och få med fler spelare?

Jag förlorade en ganska stor pott i omaha med låg kåk resp stege. Potten var HU, trodde det skulle bli split men blev utscoopad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirade också cashgame på klubben igår.. det var helt galet, jag fattade ingenting, bettade lite då och då och ett par gånger fick jag nötterna på båda utan att fatta det själv ;)

 

man räknar flopparna separat och har man inte bäst på båda utan bara på ena så blir det split pot.. annars "scoopar" man tydligen 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-korts omaha med dubbla floppar? Jesus, jag kan inte se annat än att man måste ha ett lås (minst kåk, alternativt top set + nötfärgdrag eller wrap stege + nötfärgdrag) på en av brädorna för att ens ta sig förbi floppen.

 

Short-handed pot-limit så vill jag inte ens tänka på fördelen en van spelare har mot en nybörjare. Hmm, jag tror jag börjar förstå varför en del valde den här varianten. Vid fullbord med en massa vana spelare så känns det dock som det borde bli en ganska trist historia som i stort sett enbart handlar om nötförsäljning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...