Gå till innehåll

3 bet blir synad av sb


sentenced

Recommended Posts

Detta hände alldeles nyligen när jag spelade 6 manna nl och har plockat upp JJ. Utg+1 raisar 4 bb och jag 3-bettar 4 ggr hans raise och SB synar och ursprungliga raisaren foldar.

 

Floppen kommer A 8 3 med 2 ruter och SB bettar halvpot vilket jag synar.

 

Turn kommer ännu ett A (fortfarande ingen flush på bordet) och SB bettar pot vilket är ungefär halva min stack och jag foldar, kändes ganska standard.

 

Det jag undrar är vad kan killen ha förutom AK i detta läget (förutom en bluff såklart) och låt säga att jag haft AQ istället, går det att folda den i ett sånt där läge eller ska man anta att han alltid har AK?

 

(han hade för övrigt 3 inköp på bordet och jag hade aldrig sett han göra något konstigt under tiden vi spelat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja, med ungefär 99% sannolikhet så är han en riktigt firre efter sin flatsyn pre där vilket kan göra handsättning lite halvsvår. Han kan nog ha mer än AK, vad sägs om en QQ som blir skraj eller andra skumma händer? vem vet, de kanske tom var suited!

 

tycker faktiskt det känns som AJ/AQ efter donksyn pre och donkhalvpotten på flop. men vem vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo iof nivån gör ju skillnad eftersom alla på detta forum antar att man är en fisk om man spelar på låga nivåer och bäst om man spelar högt.

 

tja, rent logiskt sätt kan man ju säga att det faktiskt stämmer... men även oaktat detta spelar det en jäkla roll vad gäller händer om det är Tom Dwan som gör detta på nl10000000000k eller Fabio Capello på nl10 håller du inte med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä logik är inte min starka sida, glömde bort att man bara får fråga saker angående poker här om man är highroller och det är konstigt för dom borde ju aldrig behöva fråga nåt för dom vet ju alltid vad som är bäst i alla situationer.

 

du är ju galen :lol:

 

vill du få konstruktiv hjälp i handen så hjälper vilken nivå det är en jäkla massa då handdistrubitionen skiljer sig åt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vilka händer han donkar sådär med. Jag är mer åt att han har ett par (och därmed inte ett A) och försöker få dig att tro att han har A. Även om jag sett folk spela så när de settar också eftersom de sätter dig på ett A.

 

Slutsatsen är väl att jag foldar nog oftast, men har jag någon read så synar jag ned honom eller höjer turn (då han lägger sina par som inte är settade) - , dvs även KK / QQ som har dig slagen :)

 

(men vad vet jag, jag är ytterligare en sån fisk från låga stakes...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...