Gå till innehåll

Fucking relationsproblem.


Guldpojken

Recommended Posts

Haha, nu jävlar ska det blödas. Måste få en grej straight. Hur vitalt är det att INTE ha för mycket gemensamma vänner i en långsiktig sambo-relation? Jag har sjukt mycket vänner, de flesta är semi-nära, men har endel riktigt nära vänner. Dock har min tjej nästan inga vänner, och ingen riktigt nära alls. Vilket är rätt sjukt eftersom hon är sjukt social, men skit samma.

 

Problemet är det nu att vi ofta umgås allihopa, och känner hur det börjar bli ett "vänner"-scenario där alla känner alla, vilket jag tycker är sjuuuukt obekvämt.

 

Ser klart fördelar med att min tjej känner min tjej- och killkompisar men privatlivet utanför lägenhet försvinner nästan nu när hon har börjat umgås frekvent med av mina närmsta tjejpolare och nu även en av mina killpolare, där jag kände att "bubblan" sprack.

 

Någon som har erfarenhet av samma scenario och vet om det bara är jag som är överkänslig eller om det är en normal varningsklocka för att det blir slentrian?

 

Tack 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du ska se det som positivt att din sambo fattar tycke för dina kompisar om det nu är så att hon inte har några egna (weird ;-) ).

 

Det känns litegranna som att du vill skilja på din tid med sambon och dina kamrater och jag frågar mig varför? Vad vill du ha ut av er relation? Visst är det, i det långa loppet, viktigt att kunna ge sig själv tid på egen hand men jag ser inte hur det ska kunna motverkas av att din sambo har en vän-relation med dina kompisar.

 

Se det på det här sättet istället. Du kunde haft oturen att din sambo hade avskytt dina kamrater. Hur tror du att det hade påverkat er relation?

 

//Dr Fill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja førstår precis.

 

man vill ha sitt gæng och hon ska ha sitt gæng. man ska fortfarande kunna blanda men inte hela tiden. men det ær också viktigt att tænka att det iof ær bættre de æn att som i min førra situation var så att hon verkligen inte kunde tænka sig att hænga med mina poalre alls vilket i sin tur gjorde att den enda tiden vi træffades var nær vi var ensamma med varandra och det ær också rætt påfrestande till slut.

 

det handlar om balans. lika bra att snacka med henne om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt klart med Dr Fill(ing) ovan. En sjukt klar för fördel om din sambo accepterar och till och med gillar dina polare. Tänk dig in i situationen att hon hatade alla dina vänner...

Dock är det ju inte bra om hon "stjäl" dina vänner så att de i slutändan hellre umgås med henne än med dig men skulle det börja dra iväg åt det hållet får du ta ett allvarligt snack med henne.

Gl.

 

Håll

1) er till ämnet

2) käften

 

Välj ett.

 

Dagens skratt. Skön tillrättavisning Dev! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började nog ta förgivet att mina polare är totalreko, och skulle nog bli rätt stött om hon inte gillade någon av mina vänner. Så jag har väl rätt tur att hon drar jämt med dem. Just nu tycker sambon att jag är helt jävla tappad bakom en skördetröska, men tur att man fick lön idag ^^

 

Tack som fan! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TotalFarsa sa det rätt bra. Det är väl jättebra att ni kan umgås allihopa, tvärtom är det nog ogynnsamt för ett förhållande att man har helt separata umgängeskretsar. Däremot har du väl sannolikt intressen som inte hon delar (poker, fotboll?) och det gör ju att du ändå pratar/umgås själv med dina polare ibland, eller? Sen så är det också fullt tillåtet att säga att man vill ha en grabbkväll eller liknande ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TotalFarsa sa det rätt bra. Det är väl jättebra att ni kan umgås allihopa, tvärtom är det nog ogynnsamt för ett förhållande att man har helt separata umgängeskretsar. Däremot har du väl sannolikt intressen som inte hon delar (poker, fotboll?) och det gör ju att du ändå pratar/umgås själv med dina polare ibland, eller? Sen så är det också fullt tillåtet att säga att man vill ha en grabbkväll eller liknande ibland.

 

Klart ni har rätt, absolutely. Dock är det väl så att jag gärna håller mina närmsta på den nivån att de alltid är neutrala när vi umgås. Nu ska jag inte vara domedagsvänlig men vid ett eventuellt break-up vill man ju inte träffa på sitt ex varannan gång man ska hänga med sina närmsta polare... eller hur?

 

Sen är hon rätt insatt i fotboll(mff) och vi ser alla matcher tillsammans, live och på tv. Men poker är hon inte jätteinsatt i ännu, men hon är rätt duktig och hoppar aldrig en gryta, tex.

 

Det är väl mer det att det lilla "off relationship"-hänget inte blir lika off när polarna har en tajt relation till ens flickvän. Även om fallet inte är så ännu, men är väl mer rädd för ett worst case scenario, vilket var en inledande factor till tråden... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mer det att det lilla "off relationship"-hänget inte blir lika off när polarna har en tajt relation till ens flickvän. Även om fallet inte är så ännu, men är väl mer rädd för ett worst case scenario, vilket var en inledande factor till tråden... 8-)
Det där är inte worst case scenario :-P För ca åtta år sedan blev min (fd) bästa polare tillsammans med min ex-sambo i samma veva som vi bröt upp. Det är worst case scenario.

 

Sa upp kontakten med dom bägge utan att titta i backspegeln. Tog väl en fem år innan vi kunde umgås som folk igen även om jag fortfarande tycker att de skötte det där förbannat illa. Klart att det orsakade en del obekvämligheter för oss alla i kompisgänget men that's life.

 

Man kan inte trampa runt och tänka i termer av "undrar vad som händer om vi bryter upp" utan kör på och ha så kul som möjligt tillsammans. Skulle ni sedan råka gå skiljda vägar framöver får ni deala med den situationen då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses. Tuffa pcukar. Det är NÄSTAN samma förutsättningar under vilka jag och min sambo blev tillsammans... Vi träffades när hon hade kille, och en vecka senare gjorde de slut, sen dess har vi nog inte haft en vecka ifrån varandra. Och det är förbannat skönt att det inte dalar det minsta, vilket det gjorde med tidigare tjejer.

 

Men åter till saken så pallar jag inte kolla vad som händer om man gör slut, är nog den som förespråkar "manjana, manjana" i sånna lägen. Min flickvän är vääääldigt lagd för planering och framförhållning och kan sväva ordentligt. Så, jag kommer nog gilla läget och låta allt falla på plats som om det var menat :) Hon låter mej ju spela poker utan att gnälla och är förtjusande intresserad när jag vinner, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

She´s a keeper! :D Tills hon träffar din polare en gång för mycket och dumpar dig en vecka senare...

 

Nej, men allvarligt. Era (eller snarare ditt) problem är verkligen småpotatis. Försök berätta för din sambo sedan åtta år som är redo att köpa hus och skaffa barn nästa vecka att du ska flytta 60 mil bort. Då lovar jag dig att du får problem, haha.

 

Obs! Karaktärerna i texten är helt fiktiva och inga paraleller till verkligheten bör dras. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

She´s a keeper! :D Tills hon träffar din polare en gång för mycket och dumpar dig en vecka senare...

 

Nej, men allvarligt. Era (eller snarare ditt) problem är verkligen småpotatis. Försök berätta för din sambo sedan åtta år som är redo att köpa hus och skaffa barn nästa vecka att du ska flytta 60 mil bort. Då lovar jag dig att du får problem, haha.

 

Obs! Karaktärerna i texten är helt fiktiva och inga paraleller till verkligheten bör dras. ;)

 

Haha! "Karaktärerna i filmen har inget med historien att göra..." - Bullen

 

Iisch, önskar det problemet inte hinner ikapp mej. Dock är ju mina planer att plugga utomlands om 2-3 år så där är redan diskussionen "Vem offrar mest - den som skippar pluggar eller den som "måste" flytta från sin älskade svea rike" ^^ Där stog min pondus och jag tog hem potten. Vegas har ett universitet, visste ni det? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! "Karaktärerna i filmen har inget med historien att göra..." - Bullen

 

Iisch, önskar det problemet inte hinner ikapp mej. Dock är ju mina planer att plugga utomlands om 2-3 år så där är redan diskussionen "Vem offrar mest - den som skippar pluggar eller den som "måste" flytta från sin älskade svea rike" ^^ Där stog min pondus och jag tog hem potten. Vegas har ett universitet, visste ni det? ;)

För egen del tror jag inte alls på distansförhållanden, mer än i absoluta nödfall som jobbresor på 1-2 veckor och liknande. Eller, rättare sagt, distansförhållanden skulle inte passa mig alls. Antingen flyttar man med eller så väljer man bort jobb/studier w.e. Men det är som sagt min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del tror jag inte alls på distansförhållanden, mer än i absoluta nödfall som jobbresor på 1-2 veckor och liknande. Eller, rättare sagt, distansförhållanden skulle inte passa mig alls. Antingen flyttar man med eller så väljer man bort jobb/studier w.e. Men det är som sagt min åsikt.

 

Inte för att jag vill outa mig själv eller mina (f.d) relationsproblem alltför mycket men jag tror nog att det beror jäkligt mycket på hur förhållandet har sett ut "historiskt" så att säga.

 

I mitt fall var det så att vi var borta från varandra relativt mycket under de första fyra åren så det blev liksom en vana. Inte så att det var flera veckor i sträck. Alltid max typ två veckor och 90% av helgerna sågs vi.

 

Det var inte förrän vi bodde ihop "på riktigt" (trots en hel del resande från min sida) och jag sedan började hinta om att en flytt iaf för min del var aktuell som problemen började komma.

 

Anyway, för att göra en lång poäng kort: Är man van att vara ifrån varandra är det oftast inte så stora problem som följer. Är man van att hänga 24/7 så blir det klurigt om den ena måste/vill flytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...