Gå till innehåll

Vilket djur spöar du varannan gång?


Hakflem

Recommended Posts

I Romarriket ordnade man ju en massa deathmatcher av de mest varierande slag. Undrar om resultaten finns nedtecknade någonstans.....

 

Rätt olika förutsättningar att som random svenne utan skillz dräpa något med sina bara händer som i detta tanke-experiment, eller att som proffesionell gladiator , tränad för uppgiften och utrustad med sköld, rustning och treudd, svärd, spjut eller annat stick eller huggvapen ta livet av samma djur.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 185
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rätt olika förutsättningar att som random svenne utan skillz dräpa något med sina bara händer som i detta tanke-experiment, eller att som proffesionell gladiator , tränad för uppgiften och utrustad med sköld, rustning och treudd, svärd, spjut eller annat stick eller huggvapen ta livet av samma djur.

 

 

Förre

 

Njaaa. Oftast var det slavar/dödsdömda som fick stå för dödsmatcherna i arenorna inför den romerska pöbeln.

Detta med väldigt tvivelaktigt fungerande vapen samt skydd.

Dessutom körde ju då och då även de tränade gladiatorerna runt och skar av hälsenor samt annat på slavarna om det tog för lång tid etc...

Inte som att man offrade landets bästa krigare för överklassens underhållning varje söndag precis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog ganska taskig verklighetsuppfattning och historisk kunskap om du tror att en beväpnad proffesionell krigare med vapen och rustning har samma förutsättningar att dräpa något som random, lönnfet svenne utan vapen eller rustning och som aldrig har slagits mot någonting i hela sitt liv och framför allt inte på liv och död.

 

Gladiator (latin för "svärdskämpe") var en professionell slagskämpe under antikens Rom, som i underhållningssyfte tvingades kämpa på liv och död mot andra gladiatorer eller vilda djur inför publik. De tränades och hölls inlåsta i särskilda gladiatorskolor samt uppträdde vid de många gladiatorspelen under tidsepoken. Gladiatorerna var ofta dödsdömda förbrytare, krigsfångar eller slavar men det var en tredjedel som var fria medborgare som också antog att vara gladiatorer.

 

Observera väl att 1 tredjedel var fria medborgare och dessutom, slav, krigsfånge eller ej så tränades och förberedde de sig på gladiatorskolor. Hur du sen fantiserat ihop att dom skulle ha dåliga vapen det vet jag inte, men känns som om även ett rostigt svärd och en halvkass sköld höjer dina odds avsevärt gentemot att fightas med bara händerna. Lol @ tro att det skulle vara samma sak.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något säger mig att Roffe inte vet vad "gloryhole" faktiskt betyder i snusksammanhang.

 

Påminner om damen som använder "money shot" lite fel i en nyhetssändning bland tre äldre herrar, som dessutom verkar fullkomligt medvetna om vad det innebär.

 

http://www.keepbusy.net/play.php?id=the-best-news-bloopers

 

Ca 1:40 in i videon.

 

Fakeedit: jag vet såklart själv inte vad varken glory hole eller money shot innebär. Jag fick använda wikipedia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Honorna är motsträviga och gör motstånd med sina klor och tänder under de tidigaste stadierna av parningen. Hanen måste därför helt låsa fast honan under samlaget för att undvika att skadas. Parning äger rum då hanen inför en av sina hemipenisar in i honans kloaköppning.

 

Låter som en vanlig lördagskväll hemma hos SupTeq. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog ganska taskig verklighetsuppfattning och historisk kunskap om du tror att en beväpnad proffesionell krigare med vapen och rustning har samma förutsättningar att dräpa något som random, lönnfet svenne utan vapen eller rustning och som aldrig har slagits mot någonting i hela sitt liv och framför allt inte på liv och död.

 

Åh fan ty.

 

Gladiator (latin för "svärdskämpe") var en professionell slagskämpe under antikens Rom, som i underhållningssyfte tvingades kämpa på liv och död mot andra gladiatorer eller vilda djur inför publik. De tränades och hölls inlåsta i särskilda gladiatorskolor samt uppträdde vid de många gladiatorspelen under tidsepoken. Gladiatorerna var ofta dödsdömda förbrytare, krigsfångar eller slavar men det var en tredjedel som var fria medborgare som också antog att vara gladiatorer.

 

Jo dom säger det.

 

Observera väl att 1 tredjedel var fria medborgare och dessutom, slav, krigsfånge eller ej så tränades och förberedde de sig på gladiatorskolor. Hur du sen fantiserat ihop att dom skulle ha dåliga vapen det vet jag inte, men känns som om även ett rostigt svärd och en halvkass sköld höjer dina odds avsevärt gentemot att fightas med bara händerna. Lol @ tro att det skulle vara samma sak.

 

Jo antydde detta när jag skrev "de tränade gladiatorerna". Har dessutom aldrig sagt att det är samma sak.

Däremot fanns det ju gladiatorer som ansågs vara mer värda än andra.

Alltså vissa proffesionella och vissa slavar som de i stort sett bara satt ett dassigt spjut i handen och en träbit (de skulle dö helt enkelt).

Men du vet väl vilken metall allas svär var smidda i gissar jag?

Dessutom så anordnades ju dödsmatcher på mindre arenor som inte tillhörde roms gladiatorspel.

De resultaten kanske hade varit intressanta?

 

 

 

Förre

 

// Inte Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

// Inte Förre

 

De slängde säkert in en och annan leprasjuk, blind 80-åring utan armar och ben också och dom lär ju inte heller haft så stor chans mot...............vänta nu! Vad har detta med saken att göra?

 

Vi kan nog hitta på hur många kanske-scenarion som helst, men även när du som i exemplet skriver "ett dassigt spjut och en träbit" så känns det som bara det ökar dina chanser ENORMT gentemot att försöka dräpa eller skydda sig mot ett vilt djur med bara händerna!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT men jag råkade köra över en halvstor fågel igår.. vad räknas det som egentligen? Att den blev ägd?

 

Om den gjorde skada på din bil tror jag att det räknas som draw.

 

Edit: som tåget till sthlm som körde på en älg som pajjade bromsarna så vi fick köra 20kmph till nästa station vilket försenade tåget med 1,5h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var chanslös och gjorde ingen skada. Dock dog han inte, jag körde tillbaka och skulle se om han levde varpå han spelade död och när jag försökte finish the job så råkade den klonk-halta undan i sista sekunden. Vad är kontentan av det här?

 

Om du låter en fågel halta iväg så har du nog inte 50/50 mot den i en deathmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara sparka krokodilen på bollarna så håller den sig nog lugn. hörde att det skulle vara ettextremt bra knep i hundfighten dock, någon som har erfarenhet?

 

Först måste du hitta krokodilens bollar. Det kan ju vara ett problem. Jag har då aldrig sett en krokodil/alligator/kajman med synliga pungkulor.

Att kicka en reptil på pungen, känns inte heller som nån bra taktik.

 

Vad gäller hundar så är det inte samma sak som med människor.

Smärtan triggar bara hunden ännu mer. Dålig taktik alltså.

 

Man binder ju upp pungen på tjurar för att få dem att härja lite extra vid rodeotävlingar. Inte fan ger de upp.

 

Pungsparken tror jag bara gäller människan.

Vi är för veka när det gäller strid på liv och död, eftersom vi alltid har vunnit.

Historiskt sett alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara sparka krokodilen på bollarna så håller den sig nog lugn. hörde att det skulle vara ettextremt bra knep i hundfighten dock, någon som har erfarenhet?

 

Du kan nog glömma att kunna genomföra sparken. Hunden vi i det här fallet slåss mot vill ju döda oss också och då lär den ju vara vänd mot oss... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt att generalisera hundar, även bortsett från småskitarna. Det går säkert att avskräcka t ex en schäfer med en tung spark mot nos eller pung, men kamphundar är ju avlade för att gå igång på smärta, så där är enda chansen att antingen kraftigt invalidisera kräket, typ bryta av minst ett par ben, knäcka ryggrad, etc, eller döda den omedelbart. Mao: vi har inte en suck mot kamphundar men en hygglig chans mot schäfrar o dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan nog glömma att kunna genomföra sparken. Hunden vi i det här fallet slåss mot vill ju döda oss också och då lär den ju vara vänd mot oss... ;)

 

Om hunden hoppar för att bita bör man knäa den i magen (har jag hört). Magen skall var en hyffsat enkel måltavla då. Jobbigare om den attackerar lågt. Man kanske måste offra en fot samtidigt som man greppar tag i kulorna med handen.. öh (?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjligt att generalisera hundar, även bortsett från småskitarna. Det går säkert att avskräcka t ex en schäfer med en tung spark mot nos eller pung, men kamphundar är ju avlade för att gå igång på smärta, så där är enda chansen att antingen kraftigt invalidisera kräket, typ bryta av minst ett par ben, knäcka ryggrad, etc, eller döda den omedelbart. Mao: vi har inte en suck mot kamphundar men en hygglig chans mot schäfrar o dyl.

 

Kan inte hålla med om schäfrar. Inte bara för att jag har ett monster själv.

Jag har sett riktiga kanoner till snuthundar göra processen kort med 2 meter aggressiv pundare, men det beror självklart på vilken typ av hund det handlar om. Inte rasen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...