Gå till innehåll

Rånad av neteller!


Lunibet

Recommended Posts

Det där håller inte heller riktigt som förklaring då neteller accepterar att du skickar in en hushållsräkning i mammas eller pappas namn.

Möjligen så visste TS inte om det medan neteller förmodligen inte heller har nämnt det.

 

Att det är ok (om det nu är det) att skicka in en hushållsräkning i mammas/pappas namn var ingenting jag visste om och inte heller någonting som har stått i netellers instruktioner eller på deras hemsida. Det står däremot faktiskt att det också är ok med ett bankutdrag som innehåller mitt namn och min adress. Det känns naturligt att jag valde detta alternativ för att validera min adress, det tror jag även att de flesta av er andra också hade gjort i min situation.

 

Jag vet inte när denna tråd blev en fråga om min karaktär.

 

Jag skrev denna tråd av följande anledningar:

1. Skriva av mig min frustration

2. För att få tips och råd om hur jag skall gå tillväga för att lösa det hela och få tillbaka mina pengar.

3. För att få hopp om att det faktiskt kommer gå att lösa

4. För att varna er andra om att neteller faktiskt inte är så pålitliga och trevliga att ha att göra med längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njae jag tror varken att du är den första eller sista som har fått degen låst på neteller ett tag. Sen att supporten inte lyckas så ofta är absolute inte direkt ovanligt. Jag tror att du får tillbaka ditt konto, bara du ligger i.

Var som en böld i röven på dem så ska du se att de slänger pengar på dig till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom började med den här pain-in-the-ass-valideringen i höstas om jag inte minns fel. fick ett plötsligt mail (inte i samband med insättning/uttag) där det stog att mitt konto var fruset tills jag skickat in de begärda dokumenten. jag har samma boendesituation som du så jag valde också kontoutdrag, första inskicket gillade dom inte pga att de va för suddigt tyckte dom så ja skicka in igen o då funka det.

jag tror alltså att det inte kommer vara några problem, tror ditt konto bara är fruset och inte borttaget. försök med att skicka in dokumenten på nytt och kolla om det funkar. mig ignorerade dom dock inte när mina dokument inte accepterades utan jag fick ett vänligt mail där de bad mig skicka in dom igen...

 

får man fråga hur mycket pengar det handlar om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol vafan är detta...Neteller begärde samma sak av mig...skickade in min mobilräkning, där adress osv står så va det lugnt sen och jag är 19 och bor hemma. och det va för kanske max 1 mån sen. Men fwiw. neteller suger. mooneybookers är bättre. En utav deras suppoty ringde sen för att jag skulle verfifira och tydligen hade jag _Alla_ rätt på fyllan så det va klonk...

 

Inte använt neteller sen dess :)

 

Eller jo en gång när jag behövde cash snabbt och hade deras gamla global walletkort som jag fick så fort jag besställde det :D

 

Den ända bra neteller har gjort för mig. Sen insåg jag avgifterna cashade jag och förvbrukade kronorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halkade in på ett bananskal här men kanske kan va behjälplig:

Neteller vill ha fakturor från din bostad ELLER ett "statement of account" från din bank. När jag frågade efter ett på HB hade de ingen aning om vad det var för något.

PÅ två olika kontor.. :-):oops:

Ett par månader senare fick jag ett per post fr HB helt oavsett att jag frågat efter ett. Banken (Handelsbanken iaf) skickar alltså ut ett sånt här en gång per år/ halvår eller vad det nu är oavsett om man ber om det, men det ser ut som ett officiellt dokument vilket det ju är/har vattenstämpel och det står:

"statement of account" / bankbesked*

(* eller ngt liknande på svenska).

Efter att ha klyddat en hel del vet jag att detta är det dokument Neteller egentligen är ute efter från din bank. Alltså inte ett vanligt jäkla saldo... Statement of account verkar ha en hel del formkrav...

Hoppas det var till någon nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem har två av mina polare som jag lånat pengar, alltså mina pengar som är fast kan man säga, så jag är riktigt irriterad på dem.

 

Detta går dock att lösa, de bor båda två hemma precis som trådskaparn och båda har skickat in mkt olika papper som de inte godkände, men tillsist godkände dem ett BANKSTATMENT. Dock så måste det stå datum på det, vara underskrifter av banken samt bankens stämpel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halkade in på ett bananskal här men kanske kan va behjälplig:

Neteller vill ha fakturor från din bostad ELLER ett "statement of account" från din bank. När jag frågade efter ett på HB hade de ingen aning om vad det var för något.

PÅ två olika kontor.. :-):oops:

Ett par månader senare fick jag ett per post fr HB helt oavsett att jag frågat efter ett. Banken (Handelsbanken iaf) skickar alltså ut ett sånt här en gång per år/ halvår eller vad det nu är oavsett om man ber om det, men det ser ut som ett officiellt dokument vilket det ju är/har vattenstämpel och det står:

"statement of account" / bankbesked*

(* eller ngt liknande på svenska).

Efter att ha klyddat en hel del vet jag att detta är det dokument Neteller egentligen är ute efter från din bank. Alltså inte ett vanligt jäkla saldo... Statement of account verkar ha en hel del formkrav...

Hoppas det var till någon nytta.

 

Ok, tack för infon.

Inser nu att det dokument jag skickade in inte är det de är ute efter och förmodligen är det därför mitt konto blivit borttaget. Jag tycker dock som tidigare nämnt att det är EXTREMT dåligt/sjukt av neteller att bara stänga ner mig så där utan att ge mig någon info om varför eller en ny chans att validera mig och sedan nonchalera alla mina kommunikationsförsök.

Jag ska se till att få fram ett sådant dokument du beskriver, skicka in det och hoppas att de kollar på det.

 

 

Jag har för övrigt nu ringt neteller support. De sa föga förvånande åt mig att detta är ett beslut taget av investigations och att support inte kan lämna någon info om detta eller "override" investigations beslut. De sa åt mig att jag måste maila investigations. Jag har sedan sist skickat ytterligare ett mail till investigations som jag inte fått svar på så jag frågade om investigations hade ett telefonnummer. De hade dem inte (!), svarade hon.

Jag blir så sjukt illamående av det här.

 

Nu återstår att skicka ett "complaint" till netellers interna processavdelning och försöka se till att få fram ett "korrekt" bank statement.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Tänkte mest höra hur detta gick till slut?

 

Är Neteller fortfarande lika krångliga?

 

 

Jag har själv hamnat i en liknande situation. Jag fick mitt NT konto stängt för flera år sen och hade massa strul med verifiering som aldrig löste sig. Jag gav upp eftersom jag inte trodde jag hade särskilt mycket pengar där men nu fick jag ett mail från NT som sa att om jag inte använde mitt konto så skulle jag få 30 dollar i avgift. Dom skrev oxå mitt saldo och det var för mig en betydande summa så nu har jag bestämt mig för att försöka få ut pengarna igen.

 

Problemet vid den förra verifieringen var att dom ville ha ett bank statement i färg. Jag skickade in flera olika varianter som jag fick av min bank men dom accepterades inte. Jag har tyvärr inte tillgång till en "utility bill" eller liknande eftersom jag är skriven hos mina föräldrar.

 

Jag har läst hela denna tråden och förstår att vissa är lite tveksamma till folks oskyldighet så jag ska nämna att det finns lite historik. Jag har inte myglat med mitt konto men har haft lite strul av olika anledningar.

 

OM någon har några råd så dela gärna med er....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Vad fan! De kan väl frysa kontot INNAN man överskrider deras jävla insättningstak.

 

 

Så nu ska man validera. Skickade in ID-kort enligt anvisningarna, men det gick inte igenom, så fick skicka in passet. Men de fotsätter vara jävliga.

Och vem fan får räkningar med post 2010? Man får ju de flesta fakturor elektroniskt numera...

Hur i helvete ska jag validera min identitet? Hittade en påminnelse som var 3 mån gammal, men den mötte inte deras "strikta krav för validering".

Blir helt tokig på denna skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan! De kan väl frysa kontot INNAN man överskrider deras jävla insättningstak.

 

Och vem fan får räkningar med post 2010? Man får ju de flesta fakturor elektroniskt numera...

Hur i helvete ska jag validera min identitet?

 

För mig gick det bra med personbevis från skattemyndigheten. Fick dock anstränga mig och skicka kopia på både pass & leg av någon anledning.

 

Brukar i regel fungera bra om man skriver i trevlig ton till supporten, annars försöka fixa lite länkar på engelska om hur det fungerar i Sverige...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...