Gå till innehåll

Recommended Posts

Killen som raisar är en vinnande reg tror jag. Vi har ingen historik sen tidigare och vi har spelat i 45 min och jag har inte sett några händer han spelat tidigare.

Gör min egen HH

Siten är Entraction

FI UTG + 1 raise 3.5BB 66 100BB

HERO MP Call 3.5 BB AJs 100BB

SB Call 3.5 BB

 

Flop AJ6cc

 

Checkar till FI som bettar 6 in i pot på 10

jag raisar upp till 24 därför att jag tror att jag leder och vill få bort drag osv.

SB foldar.Han reraisar till typ 52. Jag funderar ett tag och går all in! Givetvis callar han och vinner potten med sitt set

 

det är mot hans 3 bet jag undrar vad jag ska göra!

 

Det känns ju som att jag flippar mot hans range, tänk att han är en TAG vinnande reg. Att han skulle 3 bet bluffa finns inte. VIlka händer är hans range här! AK uteslutar jag för den skulle han nog max calla flop sen folda turn. så vilka händer återstår?

 

i min mening AA JJ 66 AJ AJs KQc QTc KTc kanske nått lägre flushdrag nån gång typ T9c

 

Pokerstove resultat:

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

24,750 games 0.029 secs 853,448 games/sec

 

Board: Ah Jh 6c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.327% 31.42% 07.91% 7776 1957.50 { AA, JJ, 66, AJs, KQs, KTs, QTs, T9s, AJo }

Hand 1: 60.673% 52.76% 07.91% 13059 1957.50 { AsJs }

vi är alltså 60% mot 40%

 

Mot hans range så leder jag! Om jag då räknar att han 3 betar sina Drag på floppen!

 

Hur som helst, vad tycker ni spelade jag handen rätt?? Det jag undrar över är min raise på flop, ska jag kanske slowa för att få lite betalt av AK och AQ???

 

Hur skulle ni spelat?

 

 

Hur får man HH från frontbet? jag har instället på att det ska sparas i en mapp på datorn men den mappen finns inte!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen som raisar är en vinnande reg tror jag. Vi har ingen historik sen tidigare och vi har spelat i 45 min och jag har inte sett några händer han spelat tidigare.

----------------------

Det känns ju som att jag flippar mot hans range, tänk att han är en TAG vinnande reg. Att han skulle 3 bet bluffa finns inte. VIlka händer är hans range här! AK uteslutar jag för den skulle han nog max calla flop sen folda turn. så vilka händer återstår?

Det där känns som ett väldigt konstigt tänk, finns inget i det som du känner till om honom som säger att han skulle vika ak....

 

Handen är en no-brainer, du floppar top2 på en dragig flopp, och det enda som slår dig är set. Det finns ingen so helst anledning att fundera på fold. Du leder ju till och med mot den alldeles för snäva range som du satte honom på.

WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okocha: Okej, jag är verkligen förvirrad, på mina nivåer där jag spelar så checksynar dom typ AK och sen foldar turn! Kanske jag som har lite nittiga stats! Jag undrar om han mer är NIT än tag.

 

Okocha: Hur skulle du ha spelat färgdrag mot denna kille? Så du menar att jag ska bluffraisa sådana som honom hela tiden? ska jag bara bluffraisa flop och sen ge upp eller fortsätta? Hur ska jag betsizea?

 

Steel: Jag tycker verkligen inte handen är en no brianer. Mina senaste typ 30,000 händer när nån 3 betar flop (vilket händer typ 1 av 1000 ggr) är det alltid stål eller monsterdrag av en vinnande reg. Vilka nivåer spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Board: Ah Jh 6c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.327% 31.42% 07.91% 7776 1957.50 { AA, JJ, 66, AJs, KQs, KTs, QTs, T9s, AJo }

Hand 1: 60.673% 52.76% 07.91% 13059 1957.50 { AsJs }

Först och främst, wp.

Dock har du nog skrivit fel i stove. För det är väl inte alla broadway-suits som känns troliga? Nu har du räknat med att han kan ha QdTd tex...

 

Board: Ac Jc 6d

Dead:

equity

Hand 0: 36.104% { AJs, AJo }

Hand 1: 63.896% { AA, JJ, 66, AJs, KcQc, KcTc, QcTc, AJo }

 

Med denna range ligger du efter. Jag hade nog hellre satt honom på AK än typ QcTc / 9cTc dock... på lägre nivåer är folk inte så benägna att bygga pott med drag... (fast de händerna är ju så mycket coinflip det kan bli, så det påverkar inte EVn att ha med dem)

 

equity

Hand 0: 54.969% { AJs, AJo }

Hand 1: 45.031% { AA, JJ, 66, AKs, AJs, KcQc, AKo, AJo }

 

Och då leder du igen.

Fast du har rätt i att det inte är helt enkelt. Kan du helt utesluta AK när han 3bettar så har du ju hamnat i smutsen. Du kan ju inte göra annat än att ställa in här, det är väl det som är problemet. Synar du är du commited (44 kvar o 114 i potten) och kan knappast folda om turn kommer c. Jag vill inte förespråka att bara syna hans raise med top två på den brädan, men nu är du i en situation där du inte kan folda och (tror att du) ligger illa till. Och det är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen jonassmedz. Är lite grön på pokerstove så jag tänkte inte på att det var andra suits! var lite förvånad när det stod 60/40 :)

 

Jag kan till 99% utesluta AK mot den typen av spelare. Jag förstår VERKLIGEN inte hur ni inte utesluter AK på hans 3 bet. Både på Ongame och Entraction så spelar inte en vinnande reg AK sådär fullstackat!! 1 gång på 1000 kanske. Men det är kanske beroende på vad motståndaren har för read/stats på dej. Jag är nog lite NITig nu när jag har haft en sämre period. Tack för analysen det hjälpte verkligen!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steel: Jag tycker verkligen inte handen är en no brianer. Mina senaste typ 30,000 händer när nån 3 betar flop (vilket händer typ 1 av 1000 ggr) är det alltid stål eller monsterdrag av en vinnande reg. Vilka nivåer spelar du?

NL400 NL600 och NL1k.

Men det spelar ingen roll. Du ska få in degen oavsett nivå och sajt. Visst kan du i teorin ha en monsterread att en kille är meganittig och bara 3betar där med set. Men en sån read är så bisarrt ovanlig att den i praktiken bara existerar när du möter dan glimne. Den read du har talar absolut inte för att fold skulle va ett alternativ.

Killen som raisar är en vinnande reg tror jag. Vi har ingen historik sen tidigare och vi har spelat i 45 min och jag har inte sett några händer han spelat tidigare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför raisar du om folk aldrig betalar av med sämre?

nu är det ju inte så att Fi foldar allt annat än nötterna, men 3-betten kommer inte utan dem.

jag vet inte om det är omöjligt att skaffa den, men säg att man har den readen, Fi 3-bettar inte med annat än monster. är checkraisen fel då? Fi kommer calla en del, folda en del, men de gånger man blir smälld på fingrarna är det tråkigt.

 

i din fråga låter det som det finns alternativ till c/r OM man nu har den där readen om 3-bettet (vilket jag inte påstår att OP eller jag har).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opteron: Ja det undrar jag med, känns så jävla svårt att få ut värde ur de bra regsen! Jag har verkligen tappat spelkänsla.

 

Om dina reads stämmer (att de viker TPTK på den brädan) är det ju bara att bluffa för hela stacken var och varannan hand så plussar du garanterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...