Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Yay!

 

Har startat dagbok här en gång förut och nådde då upp till stabila 3 inlägg tror jag, så det första målet är naturligtvis att slå det rekordet. Till min hjälp kommer jag eventuellt ha en medspelare som, om han dyker upp, får presentera sig själv här. Tänkte väl vara hyfsat anonym men kan väl säga att jag är 23 år, bor i Stockholm, pluggar på kth, jagar flickor och gillar Jack Daniels (som från och med nu kommer att benämnas JD).

 

Hur som helst så tyckte jag att det saknades dagböcker om micro/low-stakesgrind på svenska spel så det är där jag kommer att spela, för att mätta den hungrande efterfrågan. Har haft konto på siten som de slog upp men spelade mest enstaka 20 kr SnGer första åren. Upptäckte efter det HU NLHE och rushade som en dåre i två månader tills verkligheten kom ikapp. Som tur var hann jag casha ut 60k innan jag gulade så att jag i alla fall fick resa och ha kul i några månader. Efter det har jag slutat med poker ett tiotal gånger bara för att börja om, spela upp en rulle och tilta bort/casha ut merparten igen. Såhär har det håll på till för ungefär en månad sen när jag kom på att det är jävligt onödigt att tilta, och följaktligen slutade med det.

 

Började om med 2000 kr, på 0,5/1 5-max, för att spela in ett par jeans och ett par skor. Gick lite bättre än väntat och efter en cashout på 4k så ligger rullen på strax under 10k.

 

 

Pokermål för sommaren

 

- Spela 100k händer

- Ha rulle för och spela minst 2,5/5 kr

- Ha råd att resa till Asien några månader i höst

- Få upp svenska spels over all income till 100k (är på 70k nu).

- Studera poker 7 timmar i veckan off table

- Fokusera mera på att hitta mina egna läckor än på att utnyttja motspelarnas. Tanken är en nivåklättring asap

- Viktigaste sist: Ha råd med härliga JD-fjortisfyllor

 

Edit: Done. Även om det tog lite längre än den sommaren.

 

Övriga mål

 

- Ha jävligt roligt!

 

 

Glömde säga att jag är fantastiskt duktig på att få folk upprörda i chatten, menar aldrig något illa utan gör det mest för att fördriva tiden mellan händerna, så om någon känner att jag har varit dum så här kommer ett förlååååååååååt :oops::lol:

 

Nu kör vi!

Redigerad av Chofritz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några regler som jag inte trodde skulle behövas men som hade varit bra igår:

 

- Stäng av vid risk för tilt, utan att spela till blindsen

- Spela inte HU eftersom jag under ett års tid nu konstant har floppat andranöten så fort vi blir lite djupa alternativt drar dött med 2par, set, stegar mot A-hög och diverse runner runners all in på flopp (ja jag ligger fortfarande plus på turskalan i HU, är inte whine bara fakta)

- Spela inte mörkpoker, SnG eller andra mindre värda spelformer förutom med polare.

 

Varje regelbrott innebär från och med nu att jag måste skicka ett gulligt och kärleksfullt sms till ett hemskt fd fylleragg. Detta är dock så avskräckande att inga regelbrott kommer att ske... Garanterat inga regelbrott :shock:

 

 

Nu blir det 5 bord på svs i några timmar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får se hur bra det här går med att citera inlägg, inget forumproffs direkt.

 

Önskar jag kunde säga gl men eftersom vi lirar på samma nivå hoppas jag du gular!

 

 

Nejdå, gl man

 

Haha verkar som du lyckades jinxa mig i början av sessionen. Allt gick åt skogen hehe.

 

Låter mkt spännande. GL

 

Det ÄR mycket spännande. Tack för lyckönskningarna, tror dock att just det målet ska bli lätt att uppfylla :D

 

Ska följas, gl! :-)

 

Ty! :D

 

Sitter också och nöter 0.5-1 på svs, har nästan identiska mål som dig (förutom förkärleken till JD!) ;-) GL!

 

Hur kan man inte gilla JD liksom :shock: . Men tack för lyckönskningarna :D

 

Säg gärna vad ni har för nick allihopa så att jag får en idé om vilka som inte är värdet på borden.

 

Kör med PT3 men har inte riktigt fattat vilka stats som är användbara ännu så jag kör med defaultinställningen som inte säger speciellt mycket. Aldrig spelat med stats förut ordentligt och måste säga att det hjälper en hel del att veta hur ofta FI höjer pre om man ska 3beta osv.

 

Nu till dagens session som inte blev lika rolig som det var tänkt. Började med att gräva ett hål till ett värde av 4 flaskor JD (that is 1200 kr). Spelade väl inte optimalt alla händer, men märkte ganska snabbt att det var förutbestämt att jag skulle förlora och att helgen skulle bli torr och tråkig. Ställde också till lite problem eftersom jag har en spelgräns på 2000 kr, så jag fick sitta shortstackad på några av borden. Spelgränsen är dock sjukt bra då jag förmodligen skulle vara många tusen fattigare om den inte hade funnits. Lyckades i alla fall nöta tillbaka en del och slutade på -430 kr.

 

Summering:

 

Session 1: -430 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är 2 bluffar från dagens session hur bra/dåliga är de?

 

Seat 1: kazcin (kr648.31) (32/8/2,5)

Seat 4: Leahan (kr806.08)

Seat 5: Chofritz (kr289.68)

Seat 3: harrken (kr342.55)

Seat 2: Guran 50 (kr70.49)

Leahan posts the big blind of kr2.00

harrken posts the small blind of kr1.00

Guran 50 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Chofritz 8 of Spades10 of Spades

Chofritz raises kr7.00

kazcin calls kr7.00

Guran 50 folds

harrken folds

Leahan folds

*** FLOP *** 9 of HeartsKing of Hearts6 of Clubs

Chofritz bets kr11.00

kazcin raises kr22.00

Chofritz calls kr22.00

*** TURN *** 9 of HeartsKing of Hearts6 of ClubsQueen of Spades

Chofritz checks

kazcin bets kr30.50

Chofritz raises kr85.00

kazcin calls kr85.00

*** RIVER *** 9 of HeartsKing of Hearts6 of ClubsQueen of Spades8 of Hearts

Chofritz goes all-in with kr175.68

 

 

Seat 1: ZXYZ (kr161.12) (51/23/3.8)

Seat 3: sfinxen (kr364.31)

Seat 4: Leahan (kr728.52)

Seat 5: Chofritz (kr247.91)

Seat 2: Fecht (kr460.46)

ZXYZ posts the small blind of kr1.00

Fecht posts the big blind of kr2.00

Chofritz is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Chofritz 7 of Hearts9 of Clubs

sfinxen folds

Leahan folds

Chofritz raises kr6.00

ZXYZ raises kr14.00

Fecht folds

Chofritz calls kr14.00

*** FLOP *** 8 of SpadesJack of Diamonds5 of Spades

ZXYZ bets kr10.00

Chofritz calls kr10.00

*** TURN *** 8 of SpadesJack of Diamonds5 of SpadesQueen of Spades

ZXYZ bets kr14.00

Chofritz calls kr14.00

*** RIVER *** 8 of SpadesJack of Diamonds5 of SpadesQueen of Spades3 of Diamonds

ZXYZ checks

Chofritz bets kr51.00

 

 

Brukar gå bäst när jag inte bluffar men tänkte att jag kanske borde lära mig det också så att jag kan balansera upp mina nötter lite :D

 

Nu blir det ut till Tumba på förfest och sen utgång förhoppningsvis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 4: Sir Lattjo (kr189.46)

Seat 5: Chofritz (kr202.50)

Seat 1: lacky2 (kr85.32)

Seat 2: Excellent. (kr53.08)

Seat 3: VasumaP (kr130.94)

Sir Lattjo posts the small blind of kr0.50

Chofritz posts the big blind of kr1.00

VasumaP is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Chofritz 6 of Hearts2 of Diamonds

lacky2 calls kr1.00

Excellent. calls kr1.00

VasumaP calls kr1.00

Sir Lattjo calls kr1.00

Chofritz raises kr10.00

lacky2 calls kr10.00

Excellent. calls kr10.00

VasumaP folds

Sir Lattjo folds

*** FLOP *** 6 of Diamonds10 of Hearts7 of Hearts

Chofritz bets kr21.00

lacky2 calls kr21.00

Excellent. goes all-in with kr43.08

Chofritz calls kr43.08

lacky2 calls kr43.08

*** TURN *** 6 of Diamonds10 of Hearts7 of Hearts2 of Clubs

Chofritz goes all-in with kr149.42

lacky2 goes all-in with kr32.24

*** RIVER *** 6 of Diamonds10 of Hearts7 of Hearts2 of ClubsJack of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot kr220.08 | Rake kr5.64

Board: 6 of Diamonds10 of Hearts7 of Hearts2 of ClubsJack of Spades

lacky2 won (kr0.00), mucks

Excellent. won (kr0.00), mucks

VasumaP won (kr0.00), mucks

Sir Lattjo won (kr0.00), mucks

Chofritz won (kr220.08), showed 6 of Hearts2 of Diamonds

 

 

Svårt att spela när man är dyngrak och har förtejpade kort, bord eköra de oftaree.

 

Gjort misstage t att dericka en mass aöl i veckan fail. Mår bajs. Från och med nu bara JD ny regel. OCh har redan skickadt mång a fyllesms så inget regelbrottssms behövs.gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu är det dags att rycka upp sig lite efter ett inte så lyckat midsommar. Kort sammanfattning följer i checkboxformat (eftersom jag är forumamatör).

 

[x] Gorgonzolapizza

[x] 7-8 öl som uppvärming innan en snäll polare ber mig ta hand om en 70is JD som givetvis försvinner på några minuter.

[x] Ringer ex-flickvännen, eller ja alla ex-flickvänner + några random ragg.

[ ] Vid medvetande kl 22.

[ ] Spydde i hinken som mina vänner ställde fram åt mig.

[x] Gorgonzola doftar gott.

[ ] Minne.

[x] Kan misstas för att vara 14.

[x] Spelade poker när jag kom hem.

[x] Med förtejpade hålkort.

[x] Gick plus

[x] Bakfylla som sträckte sig över flera dagar.

 

Har börjat nyktra till och förstått att misstaget var att dricka en massa öl, något som självklart inte kommer att upprepas. Håller för tillfället på och läser en av de bästa böckerna någonsin på ämnesområdet personlighetsutveckling, "Munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma. Det är en historia om en advokat som får en hjärtinfarkt och är borta i tre år. Under sin frånvaro har han vistats i en bergsby i Himalaya och tagit del av visdom om hur man uppnår upplyst, lyckligt och framgångsrikt liv. Man får sedan ta del av ett samtal, mellan advokaten och en av hans före detta kollegor, där han berättar om vad han lärde sig på sin resa.

 

Har läst boken förut och läser den igen eftersom den gör mig oerhört motiverad. Rekommenderas starkt!

 

För att rida på denna motivationsvåg tänkte jag sätta upp lite mer distinkta mål för hur jag ska utvecklas som pokerspelare.

 

Varje pokerdag ska jag försöka hinna med detta:

 

- Läsa 10-20 min på pokerforum.

- Spela 2-3 timmar.

- Analysera handhistoriker med fokus på att hitta bra balanserade handdistributioner som är svåra att exploatera för mina motspelare. Minst 50% av tiden jag lägger på att spela.

- Posta i dagboken, kommentera händer, osv i 30 min - 1 h.

 

Kommer förmodligen inte att spela varje dag eftersom jag jobbar 250 h i sommar också men för att nå upp till målet om 100k händer innan 1 september måste jag öka takten lite jämfört med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med kommentarer, det ökar på motivationen :D Keep it up!

 

Gick inte så bra den här sessionen, -1200 kr ungefär på mindre än 400 händer. Inte så farligt egentligen, mest lite förlorade flippar, 2par mot set, JJ vs QQ, JJ vs KK osv. Fick för första gången på länge in 150 bb pre med JJ utan att ligga efter, men när turn kom A och river K så var det ju ganska kört och fi vek upp AK. Precis innan jag stängde ner fick jag in det HU 100 bb med AQ mot JJ men lyckades inte klonka den heller. Återkommer med lite händer ikväll, om det hinns med. Blir nog spel igen efter midnatt men spelgränsen sätter stopp för tillfället.

 

Rullen ligger för tillfället på 8500 kr och om den sjunker under 7000 så blir det nog till att spela 0,5/1 istället ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter de senaste dagarnas sjukdom så verkar svenska spels klient ha frisknat till igen, även om vissa symptom verkar kvarstå. Till exempel så verkar den senaste trenden vara att få in 50-100 bb på flopp, eller ännu hellre turn, med AQ eller AJ, utan träff eller drag, och spika river. Har haft typ 5 såna idag men även kompenserats med att floppa set galet ofta så jag ska verkligen inte gnälla, till och med mitt instabila psyke verkar vara på bättringsvägen :-D

 

Lyckades trycka in 2500 händer iaf och hittade fina +1723 kr. Ska försöka lägga in en månadssummering nästa vecka och förhoppningsvis komma igång med lite handanalyser. Problemet är att jag tycker att det är så jävla kul att spela och inte alls lika lockande och adrenalinpumpande att räkna ut handkombinationer.

 

Imorgon blir det grillning på eftermiddagen och sen jag, en polare och en flaska JD på en buss till Linköping. Jag har en känsla av att det kan sluta lite hur som helst :-D

 

Har för övrigt i dagarna bestämt mig för att åka på Hultsfredsfestivalen. Jag har givetvis inte kollat bandlistan så om någon vet om något av banden som spelar är bra tipsa gärna. Har varit där förr och jag tror inte att jag sett mer än 5 band någon gång, men i år tänkte jag hinna med några om dagen i alla fall. Senast jag var där slutade det med rap-battle med ridande polisen iklädd en blinkande julgransbelysning. Fast jag ska nog inte berätta fyllehistorier överhuvudtaget. De blir ganska bleka om man jämför med vissa andra här på forumet (läs jm_j, xlars).

 

Ps. rest in peace Michael Jackson. Känns nästan lika sjukt som när Astrid Lindgren gick bort :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit i Linköping hela helgen så det har inte blivit något spel. Det var inflyttningsfest hos två tjejer på lördagen så jag och min chilenska kompis tänkte passa på att kolla hur det var med fördomar där ute på landet. Min kompis var klädd i endast en leopardbikiniöverdel samt en rosa handuk runt höften och jag körde kortkort jeanskjol och ett vitt linne (allt lånat av tjejerna som festen var hos). Stämningen var lite småstel i början men efter att vi korkat upp JD och snackat runt lite med folk så var det bara att köra :-D Det blev en jävligt rolig helg till slut :D

 

Har hunnit med 1500 händer nu på kvällen i alla fall och slutade +1035 kr YAY! Månadssammanfattning kommer imorgon, men kan redan nu säga att det största problemet är att jag har spelat på tok för få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf, har jag missat något? Är du tjej eller kille som hade tjejkläder på dig? Pics or gtfo obv

 

edit: även om du är kille som hade tjejkläder på dig så vill jag se bilder på det :D

 

Kille obv, skulle se om vi kunde reta upp bönderna lite :lol: Sprack ju lite när det visade sig att Linköping faktiskt var en STAD och att folk redan hade sett invandrare, transor, homosexuella osv. Det var till och med två bi-tjejer som hånglade hela kvällen på festen. Finns bilder som folk har tagit så när de kommer upp på facebook så ska jag nog kunna skeppa hit några stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ett pass nu på kvällen och började precis komma in i liret när svs bestämde sig för att bomma igen. Hade en lite dålig period tidigare på kvällen på ungefär 15 min där jag backade mer än 100 kr i minuten. Tycker att det är lite sjukt att jag aldrig någonsin kan få in det bra preflop med QQ, de har AA/KK 100% av gångerna. Kanske måste börja flata mot 3bets. Känns så löjligt vekt bara.

 

Lyckades hur som helst fylla det mesta av hålet och sessionen slutade bara -160 kr, 1600 händer spelade.

 

Antar att det är dags att summera månaden. Slutar totalt +4000 kr på ett ungefär vilket jag inte är speciellt nöjd med. Jag har spelat på tok för lite och studerat på tok för lite poker. Hoppas kunna ändra på detta till nästa månad.

 

Bankrullen ligger nu iaf på stabila 11111 kr. Går förmodligen upp på 2,5/5 om jag kommer upp över 15000 kr, vilket förhoppningsvis sker väldigt snart.

 

Nu blir det sova, eventuellt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Haha sorgligt insnöade ni är. Och nej, varken jag eller greger är från linköping.

 

Haha nej det de insnöade är alla ovanför uppsala ;-)

 

Fruktansvärd nivå på humorn, skönt att jag tycker det är kul iaf :mrgreen: Finns ju lite olika förklaringar på mitt beteende som jag skulle kunna slänga in nu:

 

1. Jag orkar inte ta något så oviktigt seriöst.

2. Jag älskar att retas (men är löjligt snäll när det gäller något allvarligt).

3. Jag njuter av att fördumma mig själv.

4. Jag är uppvuxen på x.

 

Alla 4 är sanna men varje alternativ ger väldigt olika bilder av mig när man ser de i just skriven form. Vad jag försöker säga ät att det är svårt att få med "glimten i ögat" och det kroppsspråk, som signalerar att jag inte menar något illa, i en post på internet som enbart består av text, samt ett väldigt begränsat urval av smileys. I en undersökning observerade man faktiskt att den mänskliga kommunikationen endast till 7% (fråga mig inte hur man fick fram just denna procentsats) är de faktiska orden och att resten är kroppsspråk (ungefär 50%) och tonläge (43%). Även om det såklart inte är säkra siffror så ger det en indikation på hur det ligger till och i ett forum som detta bli således ironi och allmän oseriositet svårtolkat.

 

Det bästa vore givetvis att undvika ett språk som kräver kroppsspråk och tonläge för att tolkas entydigt, men hur kul skulle det vara för mig. Skönt att det inte spelar någon roll vad pokerforums medlemmar tycker om mig.

 

Dagbokens flummigaste post är härmed ett faktum *precis här somnar jag och datorn dör av batteribrist* men firefox lyckades återställa eländet så jag antar att jag blir tvungen att posta :D

Redigerad av Chofritz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...