Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Cliffs på varför?

 

MVH

InnehavarenMedSämstKollEver89

 

Kan inte svara helt exakt, men har varit ett konstant flöde av små nyheter/indikationer hela hösten av att allting går som det ska och om allt går som det ska 2016 så är 100kr en rätt rimlig kurs.

 

Tror många mer erfarna aktiehandlare har legat utanför hela hösten men bevakat aktien och samtidigt försökt trejda t.ex biometri ;-) Har rört sig uppåt nu från botten på 11.6 och tillräckligt många tyckte väl det var för nervöst att ligga utanför Star för att den skulle ta ett steg upp och sen en kedjereaktion på det.

 

Rekommenderar alla att gå på års-stämman på Berns den 12e, tror mycket intressant kommer sägas där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte svara helt exakt, men har varit ett konstant flöde av små nyheter/indikationer hela hösten av att allting går som det ska och om allt går som det ska 2016 så är 100kr en rätt rimlig kurs.

 

Tror många mer erfarna aktiehandlare har legat utanför hela hösten men bevakat aktien och samtidigt försökt trejda t.ex biometri ;-) Har rört sig uppåt nu från botten på 11.6 och tillräckligt många tyckte väl det var för nervöst att ligga utanför Star för att den skulle ta ett steg upp och sen en kedjereaktion på det.

 

Rekommenderar alla att gå på års-stämman på Berns den 12e, tror mycket intressant kommer sägas där!

 

Meh 100 spänn vafan, boooooooring :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh 100 spänn vafan, boooooooring :mrgreen:

 

Motsvarar ju 150 innan split iaf ;) Kan ju fortsätta upp 2017 med sen, eller gå bättre än väntat, typ att otwd blir en succé, geminose blir en succé, dead by daylight blir en succé, raid blir en succe och star VR lanseras till julhandeln. Då räcker inte 100kr alls ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du tror inte på detta längre?

 

Om vi accepterar allt ovanstående rakt av och sätter hela årets övriga inkomster till noll ger detta en aktiekurs:

 

P/e 25 ger då en aktiekurs på 227kr...

P/e 15 ger kursen 136kr

P/e 35 ger kursen 318kr

 

vad har förändrats till de negativa sen du skrev den posten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du tror inte på detta längre?

 

Om vi accepterar allt ovanstående rakt av och sätter hela årets övriga inkomster till noll ger detta en aktiekurs:

 

P/e 25 ger då en aktiekurs på 227kr...

P/e 15 ger kursen 136kr

P/e 35 ger kursen 318kr

 

vad har förändrats till de negativa sen du skrev den posten?

 

Kan faktiskt inte komma på något som förändrats till det negativa sen jag skrev den posten, och då följer jag ändå exakt allt som sker :-)

 

100kr drog jag till med för att det var en snygg siffra som är lätt att motivera med en aning pessimistiskare launch av oTWD än mitt medelscenario från posten du hänvisar till tillsammans med försikta estimat av intäkter från Gemniose, deadbydaylight, Raid, john wick och steambox.

 

Misstänker att du missat att vi gjort en uppdelning i A samt B-aktier och att aktiekursen 100kr idag motsvarar 150kr i våras?

 

 

Tror förövrigt utsikterna för 2016 kommer vara betydligt mer tydliga efter årsstämman så avvaktar till efter den med att göra en ny förbättrad analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan faktiskt inte komma på något som förändrats till det negativa sen jag skrev den posten, och då följer jag ändå exakt allt som sker :-)

 

100kr drog jag till med för att det var en snygg siffra som är lätt att motivera med en aning pessimistiskare launch av oTWD än mitt medelscenario från posten du hänvisar till tillsammans med försikta estimat av intäkter från Gemniose, deadbydaylight, Raid, john wick och steambox.

 

Misstänker att du missat att vi gjort en uppdelning i A samt B-aktier och att aktiekursen 100kr idag motsvarar 150kr i våras?

 

 

Tror förövrigt utsikterna för 2016 kommer vara betydligt mer tydliga efter årsstämman så avvaktar till efter den med att göra en ny förbättrad analys.

 

Missade inlägget ovan sorry tar man de i beaktande så förklarar de ditt svar.

Ska bli sjukt spännande se din nya analys sen.

 

Ska oxå på stämman och lär hänga på ut och käka sen ska bli kul höra dina tankar irl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rapport för Star idag:

 

 

CEO BO ANDERSSON KLINT GIVES HIS COMMENT

Starbreeze On Track

 

Closing Starbreeze first quarter of its new financial year 2015/16 I can yet

again conclude that the group continues to deliver both strong growth and a

healthy profit. We have now repeated this four quarters in a row - two years

post the launch of PAYDAY 2.

 

During Starbreeze first quarter the group deliver significant financial

performance with net sales reaching 49.9 MSEK an increase by 66 per cent

compared to Q1 last year. Our best selling franchise, PAYDAY 2, continues to

delivers exceptional growth at an all time high 71 per cent reaching 48.4 MSEK.

 

The running costs for the new organization and brands have stabilized. That

said, we'll continue the tight supervision and control of our operating expenses

by being both cautions and selective on how we invest. The run rate for our

operating expenses has decreased with 13 MSEK vs. the previous quarter.

 

EBITDA reached 8.4 MSEK which is at the same level as the corresponding quarter

last year despite a period where we're building out the business to generate

revenues from multiple IPs and products. During the years to come we'll continue

to grow our organization and expand our business simultaneously as we deliver

growing revenues and an improved EBITDA margin.

 

During the quarter Starbreeze has strengthened its cash position through a

strong cash flow from its own operations and the group is ending the quarter

with cash balance north of 120 MSEK.

 

 

 

As Starbreeze now moves into the new fiscal year, we're focusing on capitalizing

on the many new and exciting opportunities that has arisen since E3 and the

reveal of our Virtual Reality (VR) headset, StarVR. There's currently an amazing

drive in the global VR community and its exhilarating for us to participate in

the shaping of how the second generation of VR technology will evolve.

 

Our VR bus, the Overkill's The Walking Dead mobile VR-experience has been

touring the US with Walker Stalker Con since it's premiere at Comic Con San

Diego in July. We've had an amazing time connecting with The Walking Dead-fans

across the continent and at the same time had a wealth of feedback during the

tour. We'll make the last Walker Stalker stop for this leg of the journey in New

York in December. The VR bus will then be re-purposed and re-shaped for new VR

adventures in the next year.

 

In august we announced the collaboration with Tobii, where we will work together

to integrate their amazing eye-tracking technology into StarVR. These type of

collaborations will be key in our strategy and ambition to provide high end

world class VR experiences where we can learn and develop together with other

world leading tech-companies. The road forward for VR in the different areas of

the entertainment industry is still in early development but our agile

organization, software development strategy and the opportunistic way of making

business makes us well geared to quickly make tactical and strategic decisions

where needed to keep in the fore front.

 

 

 

In this, relative to our fourth quarter calmer period, the biggest news for our

community has no doubt been the game changer we implemented into PAYDAY 2. With

the Black Market Update, we introduced Steam Economy, the possibility to utilize

trading between users of in-game items and the limited use of uniform micro

transactions in the game to acquire those items.

 

All players can now be awarded an item in the game, a safe, that can contain

certain cosmetic and feature enhancing items. To gain access to these optional

items, the safe must be opened with a drill that can be awarded in the game for

free as part of the normal game mechanic, or optionally acquired through the

Steam Marketplace if the user wants it faster or simply more items. Any player

not wanting to invest in a drill, can either gift or sell the safe on the

marketplace and thereby participate and benefit from it.

 

The decision has by some been perceived as a controversial option for PAYDAY and

we expected this to be a well discussed feature.

 

All in all, we are content with the development we're seeing so far. It is

important to note that our approach is the same as other Steam games such as

Counter Strike GO and DOTA 2 that are hugely successful due to this and live on

for years fueled by the Steam Market. This is by no means something that will

change our revenues immediately but something Starbreeze needs to learn and

monitor for the future.

 

We have already seen some positive and interesting outcomes:

 

* Peak amount of players in September were around 25 000. The number has been

surpassed almost all days since the Steam Economy was launched in PAYDAY.

* The weekly play time of the active average player is for the last 30 days up

by a incredible 40 percent which is the highest number in the past 7 months.

* The Steam Marketplace has so far seen items traded from 3 cents up to 300

USD. The game economy underneath is working and is balanced.

* Almost 100 000 new members have joined the PAYDAY 2 Steam Community during

the Crimefest activities this year. It now hosts more than 3.3 million

members.

 

We also managed to update and patch the long standing problem with PAYDAY

matchmaking on XboxOne, having to switch to Microsoft's new matchmaking system,

which was released on the console just after our release of PAYDAY 2: Crimewave

Edition. It is now finally deployed to users and is working as intended. We're

now working hard on getting up to speed with the next generation DLC plan for

the consoles.

 

PAYDAY remains strong and is frequently played among the top 10 games on Steam.

Our objective is to remain in this position for the full year of 2016 and the

game will see a lot of new interesting content and features to keep our players

entertained.

 

Having recently hosted our first global internal Producers Summit where all our

producers presented the current state of their projects to each other, I'm

really confident when I see the progress were making. Moving into the colder

months of the year, we're eagerly looking forward to the Lionsgate John Wick VR

launch and our Canadian colleagues first preview of Dead by Daylight. It'll

definitely give you and your friends a good scare. With Geminose and our other

projects on track, 2016 couldn't come sooner.

 

Let's keep doing it!

 

 

Fetmarkerade det viktiga, men läs gärna hela texten :rolleyes:

Redigerad av Opteron
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...