Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Jag fattar inte, är det inte ganska positiva nyheter som varit? Visst, självklart blir det mer risk men samtidigt ännu mer reward när det lyckas... Eller va?

 

Ni ligger vi väl ungefär på samma nivå som i fredags. Dvs att helgens+veckans nyheter är "Be"... Eller har folk hypeat upp det så mycket inför E3? Vad har man egentligen förväntat sig då?

 

Mvh nollkoll

 

Jag tycker inte nyheterna har varit speciellt positiva och Starbreeze har ju i och med nyheterna ökat kostnaderna väsentligt med kontor över hela världen så det bör som jag skrev tidigare bli en skapligt kall höst iom att det inte förväntas komma något nytt på minst ett år samtidigt som kostnaderna ökar väsentligt..

 

Det där VR köpet är helt sjukt om du frågar mig då jag ser en minimal chans att det projektet ska lyckas i den dödande konkurrensen som är.. Köpet av den nya spelmotorn bör ju med vara högrisk. E3 har varit iskall för star och kursen har så långt gått som förväntat. Upp på förväntningar och krasch när verkligheten kommer ikapp.. Spännande att se om de har något ess i bakfickan att slänga upp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte nyheterna har varit speciellt positiva och Starbreeze har ju i och med nyheterna ökat kostnaderna väsentligt med kontor över hela världen så det bör som jag skrev tidigare bli en skapligt kall höst iom att det inte förväntas komma något nytt på minst ett år samtidigt som kostnaderna ökar väsentligt..

 

Det där VR köpet är helt sjukt om du frågar mig då jag ser en minimal chans att det projektet ska lyckas i den dödande konkurrensen som är.. Köpet av den nya spelmotorn bör ju med vara högrisk. E3 har varit iskall för star och kursen har så långt gått som förväntat. Upp på förväntningar och krasch när verkligheten kommer ikapp.. Spännande att se om de har något ess i bakfickan att slänga upp..

 

Tycker du är lite väl negativ nu ;) ;)

 

Stars VR-satsning borde kunna sammanfattas såhär:

 

En inköpt studio med 9 anställda som utvecklar hårdvara, detta har belastat stars kassa med drygt två miljoner dollar i kontanter och kommer framöver innebära ytterligare 9 löner att betala. Rent specifikations-mässigt och baserat på vad folk som testat produkten på E3 så verkar vi ligga i framkant rent tekniskt jämfört med våra stora konkurrenter.

 

Spelmotorn Valhalla, inköpt genom emitterande av av aktier och kosta alltså aktieägarna pengar men belasta inte Stars kassa. Vi vet inte mycket om den rent tekniskt men Stars programmerings-crew bygger hela Walking Dead samt Storm i den så tycker vi kan förutsätta att den är bättre än våran andra Spelmotor Diesel som i grunden är 15 år gammal. Ett annat alternativ än att köpa Valhalla hade försås varit att använda t.ex Unreal Engine som spelmotor.

 

Problemet där är de tar rätt många procent av varje sålt spel i licens-pengar och vi hade försås inte kunnat sälja någon VR-version av Walking Dead.

 

Våra franska VR-tekniker uttrycker i info-klippet att Valhalla är fantastiskt bra att jobba i, det tillsammans med att vi slipper betala licenspengar för en annan modern motor och dessutom uttryckligen siktar på att licensera ut Valhalla till andra utvecklare tycker jag iaf är något som verkar himla bra rent allmänt.

 

Och så slutligen det faktum att vi är spelutvecklare som bygger både Walking Dead och Storm i VR-versioner, samt våran goda relation med Steam.

 

 

Sammanfattningsvis har vi en ytterst kostnadseffektiv satsning på VR. Våra konkurrenter har absolut mer pengar att slänga på problemet men vi har fördelen av att själva utveckla hela kedjan från hårdvara ända till slutprodukt själva.

 

Walking Dead utvecklas självklart också i en icke VR version så enda risken vi tar med detta är egentligen att VR-projektet skulle sälja dåligt. Uppsidan är dock rätt enorm imo och den positiva PR vi får är också rätt cool.

 

http://www.roadtovr.com/starvr-detailed-hands-on-big-field-of-view-even-bigger-potential/

 

 

 

För att sen kika på vad mer som hänt under E3 så är väl höjdpunkerna att vi köpt 6 procent av en framgångsrik Mobilspels-studio som utvecklar Payday för plattor/telefoner.

 

Vi har köpt en studio med 20 duktiga utvecklare som främst ska jobba på att bygga Walking Dead men också ska avsluta sitt nuvarande projekt "The Hunt - Assault on Mythos". Som alltså är ett helt nytt IP som ägs till 100% av Starbreeze.

 

Samt att vi tagit på oss Publishing-rollen av spelet "Dead By Daylight"

 

 

Starbreeze efter E3 är således ett företag med runt 90 anställda world wide som har följande nuvarande och kommande inkomstkällor:

 

Payday 2 samt Payday 2 Crimewave

Payday Mobile

Geminose

Valhalla (Licencering)

Overkills The Walking Dead

The Hunt - Assault on Mythos

RAID - World War II (publishing)

VR

Storm (2017)

 

 

 

Självklart blir kostnaderna större när man expanderar men det är iaf inte något som oroar mig, vi har gått med vinst varje kvartal sedan Payday2 lanserades och har två års burnrate i kontanta medel i företaget. Crimewave är släppt och verkar sälja bra, hur bra lär vi snart få veta men blir förvånad om nästa rapport inte är den bästa sedan Payday2-release-kvartalet.

 

Sen rullar det ju även in ca 15M sek per kvartal från Digital bros som en liten extra trygghets-bonus som tack för att vi inte lagt ner Payday2 ännu =)

 

 

xo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du är lite väl negativ nu ;) ;)

 

xo

 

Ja antagligen.. :) starbreeze har gjort det riktigt bra som litet självständigt bolag men de har iom uppköpen en mycket större kostym att växa i. Lyckas de lika bra med det så är det en rymdraket vi pratar om.. Men mycket att bevisa och leverera fortfarande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror detta är ny info förövrigt :shock:

 

http://bloody-disgusting.com/news/3349717/e3-2015-walking-dead-vr-experience-separate-overkills-game/

 

“These two things are two completely separate things,” explained Starbreeze global brand director Almir Listo when Polygon sought clarification. “You have Overkill’s The Walking Dead for PlayStation 4, Xbox One and Steam, which is one game. Then you have this demo that is made for E3 that is its own game. These are two different entities. They will, however, share the same universe and the same storyline. However, one thing you’ll experience in one of them, and you might not be able to experience it in the other one.”

 

Dvs VR-versionen verkar bli ett fristående singleplayer-spel i samma värld som 4-player co-oppen som släpps till konsol o Steam (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tradade Star när det var en penny-stock men bara sporadiskt följt det senaste året. Otroligt roligt att se resan och jag har personligen investerat i Spiltan och deras investmentbolag för ägandet i Paradox Interactive. De har också släppt succéer i vinter (cities är sjukt roligt!) och innehavet är i dagsläget upp 400% ;) Ni kan läsa mer och köpa innehavet på Spiltan, däremot säljs det på alternativa-marknaden.

 

Angående star så kan man se mkt varningsklockor. Folk som aldrig köpt aktier diskuterar friskt på Börssnack och det är i sig en varningssignal.

Däremot är caset härligt med skalbar business, Payday2 är ett ruggit bra spel och jag tror verkligen man kan skapa stora värden inom gaming. Trist man inte köpte när Avanzamannen haussade, men men.

 

Sitter vid sidlinjen, men klipper nog ett gäng om vi kommer ner till 10kr.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det vara något negativt i sig? Det får jag inte ihop :)

 

Man märker att det är många börs-oskulder som sker i STAR. Okunnigheten är enorm när man ser inläggen. Men, det är ett OK bett även i denna kurs kring 14,5 och bara lyfta på hatten till Opteron etc som hittat denna vid 2-3 spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man märker att det är många börs-oskulder som sker i STAR. Okunnigheten är enorm när man ser inläggen. Men, det är ett OK bett även i denna kurs kring 14,5 och bara lyfta på hatten till Opteron etc som hittat denna vid 2-3 spänn.

 

Och vad är problemet i att dessa okunniga människor köper aktien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är problemet i att dessa okunniga människor köper aktien?

 

Det är ett stort problem vid stora kursrörelser. Speciellt om det kommer en generell sättning på börsen. Blir en masspanik med trångt i dörren helt enkelt. Generellt sett så har alltid avanza/nordnet mer fel än institutioner och chansar mer än man "borde" göra. Därav nordnets satsning på shareville för att styra massan mot långsiktiga, lönsamma innehav.

 

Det kan vara bra med en hype och skapa en snackis, men det skapar också att det är relativt enkelt för ägarna att gå ur längs vägen. Något som faktiskt hänt i STAR även om brorsan köpte ut den andre som jag förstod det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När okunniga köper aktien är hypen väldigt snart förbi och kraschen kommer när värdet inte lever upp till förväntningarna..

 

Var det där din minst välformulerade mening i hela din pf-historia? :roll:

 

 

 

Och rent generellt; Om ni som vill hålla kursen låg vill försöka göra det i denna dagbok skulle jag i fortsättningen uppskatta om ni iaf försökte göra det med iaf ett argument per post.

 

T.ex avsluta den där meningen med vad ordet "Värdet" betyder och förklara vilka förväntningar du insinuerar ska levas upp till för att det inte ska bli en "Krasch"

 

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det där din minst välformulerade mening i hela din pf-historia? :roll:

 

:roffe:

 

Nej det tror jag inte.. Dessutom var den inte specifikt menad just för star.. ;) vad är det som är konstigt eller fel menar du? Vad gäller värde och förväntningar så är det väl ganska klart vad som åsyftas? Återigen var det inte specifikt star jag syftade på. sorry att du blir upprörd över det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte.. Dessutom var den inte specifikt menad just för star.. ;) vad är det som är konstigt eller fel menar du? Vad gäller värde och förväntningar så är det väl ganska klart vad som åsyftas? Återigen var det inte specifikt star jag syftade på. sorry att du blir upprörd över det..

 

Blev inte upprörd men tror jag uttryckte min kritik mot din post lite klumpigt.

 

Det som var konstigt och fel med din post var;

 

1. Att du postade den i denna dagbok om det nu inte var Star du syftade på, denna dagbok har senaste månaderna till 99% handlat om Star och till 1% om hur bra mitt liv går. Väljer helt enkelt att anta du insinuerade just Star ;)

 

2. Om din post inte var menat som ett försök att få de mest nyblivna Star-ägarna, dvs "Okunniga som köpt aktien" att handla på instinkt och sälja sina aktier så känns det olyckligt att efter det uttrycket i en enda mening få in hela tre ytterst skrämmande uttryck: "Hypen väldigt snart förbi", "Kraschen kommer" och "inte lever upp till förväntningarna"

 

3. För att en krasch ska komma krävs först och främst att aktien blir övervärdad. Antingen för att kursen hypeas upp till en nivå vida högra än företagets fundamenta medger ELLER för att företaget delger information om att affärerna slutat gå bra och istället börjat gå dåligt.

 

4. Du har flera gånger definierat att du själv är Okunnig om företaget Starbreeze, jag har fog för att hävda att jag är en av de personer utanför själva företaget som är mest kunnig om Starbreeze.

 

5. Ingen information om att själva affärsverksamheten skulle gå dåligt har (såvitt jag vet) kommnicerats varken officiellt eller från tredje part. Om du nu vill hävda att att bolagsvärderingen är för hög och till och med ska "krascha" föreslår jag att du isåfall slänger ut ett rimligt förslag varför så är fallet, eller föreslår vad jag eventuellt skulle missat.

 

Om du gör det kan jag sakligt diskutera din poäng och vilket rimligtvis leder till att färre aktieägare sedan behöver räknas som okunniga vilket självklart är bra för alla förutom de som ligger utanför och hoppas kunna köpa lite billigare ;)

 

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Att du postade den i denna dagbok om det nu inte var Star du syftade på, denna dagbok har senaste månaderna till 99% handlat om Star och till 1% om hur bra mitt liv går. Väljer helt enkelt att anta du insinuerade just Star ;)

Jag syftade delvis på star men det gäller för alla förhoppningsbolag och är något som jag utnyttjat i stor grad i många andra bolag.

Star är hittills en one hit wonder och därför är värderingen av bolaget en värdering av framtida succeer. Att sedan star nu tydligt breddar sig iom vr satsningen och köpet av spelmotorn kan vara väldigt bra men det är samtidigt kostsamma satsningar som imo ökar risken brutalt fram till man ser att de börjar generera pengar.

 

 

2. Om din post inte var menat som ett försök att få de mest nyblivna Star-ägarna, dvs "Okunniga som köpt aktien" att handla på instinkt och sälja sina aktier så känns det olyckligt att efter det uttrycket i en enda mening få in hela tre ytterst skrämmande uttryck: "Hypen väldigt snart förbi", "Kraschen kommer" och "inte lever upp till förväntningarna"

 

3. För att en krasch ska komma krävs först och främst att aktien blir övervärdad. Antingen för att kursen hypeas upp till en nivå vida högra än företagets fundamenta medger ELLER för att företaget delger information om att affärerna slutat gå bra och istället börjat gå dåligt.

Ja exakt och det är detta som jag menar att det är väldigt lätt att göra i ett bolag som bygger stor del av sitt värde på spekulering i framtida vinster i projekt som man inte sett mycket av än, (och det som man fått se av framtiden har inte imponerat).

 

4. Du har flera gånger definierat att du själv är Okunnig om företaget Starbreeze, jag har fog för att hävda att jag är en av de personer utanför själva företaget som är mest kunnig om Starbreeze.

Jag är relativt okunnig i Star det är sant men jag har tack vare dig satt mig in i bolaget en aning senaste veckorna och jag har varit aktiv på börsen skapligt länge och sett liknande bolag som star resa sig och falla. =)

 

Vet inte hur insatt du är i Funcom som jag länkade till tidigare men de hade som jag skrev en stor hype för några år sen till exempel som jobbar i samma bransch som star och med liknande upplägg.

 

5. Ingen information om att själva affärsverksamheten skulle gå dåligt har (såvitt jag vet) kommnicerats varken officiellt eller från tredje part. Om du nu vill hävda att att bolagsvärderingen är för hög och till och med ska "krascha" föreslår jag att du isåfall slänger ut ett rimligt förslag varför så är fallet, eller föreslår vad jag eventuellt skulle missat.

 

Min poäng är att de har en kassako per idag som har genererat en skaplig vinst senaste 2 åren men iom satsningarna som gjorts i år så kommer kostnaderna öka väsentligt. Samtidigt kommer antagligen inte intäkterna öka motsvarande och star har vad man kan se inget nytt på gång förrän tidigast våren 2016. Detta bör vad jag kan förstå ge tunga kvartalsrapporter framöver. Att geminose ska bli en hit är ju inget som är garanterat heller och sedan är det the walking dead som bär det stora oket på sina axlar att bli den hit som alla redan nu börjar prisa in i företaget..

 

Sen måste jag bara säga det att det är aningen pinsamt att du tror att jag försöker påverka aktiekursen genom att skriva något negativt om star. Så länge hypen är igång så spelar det absolut ingen roll att någon försöker se ett bolag ur en annan synvinkel än alla andra guldfiskar som simmar mot ljuset och att jag dessutom skulle lyckas påverka dessa med en slarvig kommentar på ett pokerforum är ganska komiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragit ner lite på min datortid just nu så därför jag svarar så långsamt, men trevligt att du svarar så utförligt iaf och ska försöka göra det samma tillbaka.

 

 

Jag syftade delvis på star men det gäller för alla förhoppningsbolag och är något som jag utnyttjat i stor grad i många andra bolag.

 

Star är hittills en one hit wonder och därför är värderingen av bolaget en värdering av framtida succeer. Att sedan star nu tydligt breddar sig iom vr satsningen och köpet av spelmotorn kan vara väldigt bra men det är samtidigt kostsamma satsningar som imo ökar risken brutalt fram till man ser att de börjar generera pengar.

 

 

Starbreeze har sedan release av payday2 släppt runt tre dussin ytterligare produkter och levererat ett positivt resultat samtliga kvartal senaste två åren. Payday2 kommer fortsätta _växa_ ytterligare fram till åtminstone Mars 2017. 505 games har för denna andra 24-månaders-period förbundit sig att betala minst 13.4 miljoner dollar för att även fortsättningsvis få 50% av dessa intäkter och Starbreeze egna intäkter på enbart payday2 till PC för således kunna förväntas vara större än så.

 

Massa pengar in:

 

Sedan någon vecka tillbaka säljs Payday 2 i en version som heter Crimewave Edition till Playstation 4 och Xbox One som förväntas dra in tillräckligt mycket för att detta års sista kvartal (brutet räkenskapsår) trots senaste tidens investeringar bör bli årets bästa.

 

Alltså är Starbreeze ett företag med löpande intäkter, över 24 månaders utgifter i kassan som är helt marknadsledande på digital distubution och marknadsföring med en växande förläggarverksamhet.

 

Eller för att citera VDn från senaste kvartalsrapporten:

 

As CEO of Starbreeze it’s very inspiring to see the team and board of directors alike work so closely and energetically towards the same tactical and strategic goals. We’ve managed to execute on our strategy faster than expected and I’m excited to realise our future opportunities as well as future product launches.

During the quarter we released 26 updates to PAYDAY 2 and announced a new collaboration with 505 Games worth a total of SEK 127,6 million for the continued development of PAYDAY 2. We’ve also signed a SEK 86,2 million console distribution agreement with 505 Games for OVERKILL’s The Walking Dead.

Our current cash position together with future cash flows resulting from the above agreements, amounting to SEK 379 million

 

 

Värderingen på tre miljarder är alltså enligt mig rimlig enbart på var företaget står idag. Åtta gånger kassa+DB-pengar, levande försäljning av Payday2 till pc samt runt 36 DLC. Crimewave till konsol med två års utlovad ny betalkontent och en release till Steambox "fall 2015".

 

Du har rätt i att våra utgifter har blivit större men det är bara av den naturliga orsaken att vi växer. Bo har en gång tidigare lyckats driva upp den typ av bolag du försöker måla upp med stora förhoppningar och stor risk och sett hela slottet kollapsa.

 

 

Ledningen är helt enkelt extremt mån om att inte göra några investeringar som kan riskera att få oss hamna i en sits där vi blir beroende av någon annans pengar eller beslut.

 

Våran VR-satsning är bara en av elva kommande inkomstkällor och kostnaden för denna satsning inte i närheten tillräckligt stor för att "brutalt öka risken". Vår VR är unik i det hänseendet att vi har hela kedjan från hårdvara via spelmotor till Content. Vi har en ytterst god relation med Valve och utvecklar i samarbete med Toshiba och Alienware. Det är också viktigt att notera att VR-satsningen inte på något sätt hotar sinka utvecklingen av Overkills the Walking Dead då det kommuncerats att det spelet fortfarande ska vara en AAA four player co-op och att VR-versionen av Walking Dead när den kommer ska vara en till OTWD parallell single-player-upplevelse.

 

Jag hävdar således (förövrigt precis som avanza-mannen) att Star inte alls är värderat på framtida succeer utan raka motsatsen, att eventuella framtida succeer fortfarande inte är i närheten inprisade.

 

Det vi kan förvänta oss tjäna nya coola pengar på närmaste 24 månaderna är följande:

 

Payday för mobiler

 

Övriga vinster från CMUNE (vi äger 6,3% av företaget)

 

Geminose

 

Royalties kopplade till spelmotorn Valhalla

 

RAID: World War II

 

StarVR

 

STORM

 

The Hunt - Assault on Mythos

 

Dead by Daylight

 

Overkills The Walking Dead

 

Notera gärna igen också att senaste två åren har exakt 50% av alla intäkter gått rakt ner i publisherns 505 games ficka, tack vare vår goda finansiella hälsa gäller det inte längre för våra nya intäktskällor utan vi är helt äkta fristående vilket många verkar förbise.

 

 

Jag är relativt okunnig i Star det är sant men jag har tack vare dig satt mig in i bolaget en aning senaste veckorna och jag har varit aktiv på börsen skapligt länge och sett liknande bolag som star resa sig och falla. =)

 

Vet inte hur insatt du är i Funcom som jag länkade till tidigare men de hade som jag skrev en stor hype för några år sen till exempel som jobbar i samma bransch som star och med liknande upplägg.

 

 

 

Min poäng är att de har en kassako per idag som har genererat en skaplig vinst senaste 2 åren men iom satsningarna som gjorts i år så kommer kostnaderna öka väsentligt. Samtidigt kommer antagligen inte intäkterna öka motsvarande och star har vad man kan se inget nytt på gång förrän tidigast våren 2016. Detta bör vad jag kan förstå ge tunga kvartalsrapporter framöver. Att geminose ska bli en hit är ju inget som är garanterat heller och sedan är det the walking dead som bär det stora oket på sina axlar att bli den hit som alla redan nu börjar prisa in i företaget..

 

Sen måste jag bara säga det att det är aningen pinsamt att du tror att jag försöker påverka aktiekursen genom att skriva något negativt om star. Så länge hypen är igång så spelar det absolut ingen roll att någon försöker se ett bolag ur en annan synvinkel än alla andra guldfiskar som simmar mot ljuset och att jag dessutom skulle lyckas påverka dessa med en slarvig kommentar på ett pokerforum är ganska komiskt..

 

 

Jag har senaste åren sett dig som en av de intelligentaste och mest rimliga pf-postarna öht. Jag har också noterat på övriga forum att även de bästa verkar vrida sina åsikter om Star baserat på om de är investerade eller ej med den medvetna eller undermedvetna målsättningen att påverka kursen.

 

Se det som en komplimang till din forum-image att jag valde att se dina inlägg som försök till Baiss snarare än ren okunskap ;-) <3 <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragit ner lite på min datortid just nu så därför jag svarar så långsamt, men trevligt att du svarar så utförligt iaf och ska försöka göra det samma tillbaka.

 

 

 

 

Starbreeze har sedan release av payday2 släppt runt tre dussin ytterligare produkter och levererat ett positivt resultat samtliga kvartal senaste två åren. Payday2 kommer fortsätta _växa_ ytterligare fram till åtminstone Mars 2017. 505 games har för denna andra 24-månaders-period förbundit sig att betala minst 13.4 miljoner dollar för att även fortsättningsvis få 50% av dessa intäkter och Starbreeze egna intäkter på enbart payday2 till PC för således kunna förväntas vara större än så.

 

Massa pengar in:

 

Sedan någon vecka tillbaka säljs Payday 2 i en version som heter Crimewave Edition till Playstation 4 och Xbox One som förväntas dra in tillräckligt mycket för att detta års sista kvartal (brutet räkenskapsår) trots senaste tidens investeringar bör bli årets bästa.

 

Alltså är Starbreeze ett företag med löpande intäkter, över 24 månaders utgifter i kassan som är helt marknadsledande på digital distubution och marknadsföring med en växande förläggarverksamhet.

 

Eller för att citera VDn från senaste kvartalsrapporten:

 

 

 

 

Värderingen på tre miljarder är alltså enligt mig rimlig enbart på var företaget står idag. Åtta gånger kassa+DB-pengar, levande försäljning av Payday2 till pc samt runt 36 DLC. Crimewave till konsol med två års utlovad ny betalkontent och en release till Steambox "fall 2015".

 

Du har rätt i att våra utgifter har blivit större men det är bara av den naturliga orsaken att vi växer. Bo har en gång tidigare lyckats driva upp den typ av bolag du försöker måla upp med stora förhoppningar och stor risk och sett hela slottet kollapsa.

 

 

Ledningen är helt enkelt extremt mån om att inte göra några investeringar som kan riskera att få oss hamna i en sits där vi blir beroende av någon annans pengar eller beslut.

 

Våran VR-satsning är bara en av elva kommande inkomstkällor och kostnaden för denna satsning inte i närheten tillräckligt stor för att "brutalt öka risken". Vår VR är unik i det hänseendet att vi har hela kedjan från hårdvara via spelmotor till Content. Vi har en ytterst god relation med Valve och utvecklar i samarbete med Toshiba och Alienware. Det är också viktigt att notera att VR-satsningen inte på något sätt hotar sinka utvecklingen av Overkills the Walking Dead då det kommuncerats att det spelet fortfarande ska vara en AAA four player co-op och att VR-versionen av Walking Dead när den kommer ska vara en till OTWD parallell single-player-upplevelse.

 

Jag hävdar således (förövrigt precis som avanza-mannen) att Star inte alls är värderat på framtida succeer utan raka motsatsen, att eventuella framtida succeer fortfarande inte är i närheten inprisade.

 

Det vi kan förvänta oss tjäna nya coola pengar på närmaste 24 månaderna är följande:

 

Payday för mobiler

 

Övriga vinster från CMUNE (vi äger 6,3% av företaget)

 

Geminose

 

Royalties kopplade till spelmotorn Valhalla

 

RAID: World War II

 

StarVR

 

STORM

 

The Hunt - Assault on Mythos

 

Dead by Daylight

 

Overkills The Walking Dead

 

Notera gärna igen också att senaste två åren har exakt 50% av alla intäkter gått rakt ner i publisherns 505 games ficka, tack vare vår goda finansiella hälsa gäller det inte längre för våra nya intäktskällor utan vi är helt äkta fristående vilket många verkar förbise.

 

 

 

 

Jag har senaste åren sett dig som en av de intelligentaste och mest rimliga pf-postarna öht. Jag har också noterat på övriga forum att även de bästa verkar vrida sina åsikter om Star baserat på om de är investerade eller ej med den medvetna eller undermedvetna målsättningen att påverka kursen.

 

Se det som en komplimang till din forum-image att jag valde att se dina inlägg som försök till Baiss snarare än ren okunskap ;-) <3 <3

 

Får tacka för bra och mycket genomtänkt svar! Jag ska återkomma med ytterligare ett inlägg ikväll så är det fritt att placera det som baiss, okunskap eller obekväm fakta. PS tack för komplimangen antar jag även om konsensus av komplimangen blev att jag är okunnig.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, skönt när dagboksskaparen identifierar sig med ett bolag som "vi"; då vet man att bias ej föreligger och att allt är guld som glimrar.

 

*nej jag kommer inte att bemöta med några sakliga argument som tydligen är kutym i den här tråden numer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, skönt när dagboksskaparen identifierar sig med ett bolag som "vi"; då vet man att bias ej föreligger och att allt är guld som glimrar.

 

*nej jag kommer inte att bemöta med några sakliga argument som tydligen är kutym i den här tråden numer.

 

Är väl inget konstigt då han faktsikt äger en del av företaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...