Gå till innehåll

Ska det vara så här?! (Sverker)


Riggdevil

Recommended Posts

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick A8 ruter och synade mot en kille som bettade 3 före floppen. Floppen gav 339, bl a två ruter. Han bettade 12 och då återhöjde jag till 25. En bluff i förhoppning om att vid syn bli räddad av färg. Då gick han all in med 67 dollar. Jag kände mig potcommited och synade med hjärtat i halsgropen. Det visade sig att han bara satt med QJ så även utan färgträff kände jag mig hyfsat lugn. Vad tror ni händer? Jo Turn: K, River: 10!! :evil:. Som om han visste vad som skulle komma.

 

 

Såg på när en kompis spelade i en 55 turre på stars, 27 spelare kvar av jag vet inte hur mkt men han var second chipleader, får AA på knappen och höjer 3BB, SB foldar och BB (chipleader) slår om till ungefär 9 BB, AA slår då om till ungefär 1/3 av chipleaderns stack, som då synar.

Flopp: 7 9 2

Chipleadern checkar då och AA går allin för resten av sina marker.

Chipleadern synar då och visar upp 72o för floppat tvåpar som håller sig och slår ut min kompis då.

Samma sak som du sa, det var precis som att han visste att han skulle träffa.

Eller min teori är att han klickade fel iom att han multitablade ganska hyffsat många bord just då.

Man vet ju inte om QJ i ditt fall här klickade fel;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öö du tror han har qq lr kk och synar med aq? du är ju aldrig favorit då och kommer ett ess får du i stort sett aldrig betalt, bara lägga sig preflopp!

Floppen gav ett ess, alltså ledde jag solklart i det läget. Min motspelare hade dock flytet att få en kung på turn när jag hade återhöjt till 24 istället för att gå all in på floppen. Det är enligt min mening fel att klandra att jag inte gjorde det eftersom chansen för att hitta en 2-outare inte är särskilt stor. Med en trevligare turn hade jag dock blockat honom med en all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom försöker inte alls på någon nivå att trycka ner dig eller smutskasta dig,

 

Du skapade ju denna tråden för att få höra andras uppfattningar och åsikter, och om du läser igenom tråden så förstår du nog ganska snabbt att alla bara försöker hjälpa dig,(precis som du ville från början),

 

Och du har ju självklart rätt till din egen åsikt men alla här tycker ju att du tänker fel, och dom flesta är också väldigt framgångsrika inom pokern, så tacka och ta emot istället för att försöka få alla att tänka som du.

 

Inget ont menat alls men du tänker fel, alla har gjort de någon gång.

 

 

Så till nästa gång, skapa inte en tråd när du egentligen inte vill ha hjälp.

 

Puss

Läs igenom inläggen igen så ser du att de flesta av dem innehåller 80 % dryghet och 20 % "konstruktiv" kritik (vill de hjälpa eller höja sin status på min bekostnad?). Undantagen har jag ju tackat för så påstå inte att jag är otacksam. Du har alltså koll på vilka som är framgångsrika i forumet eller inte. Då vet du alltså vilka som överdriver eller skyltar med sina framgångar men håller tyst om sina motgångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs igenom inläggen igen så ser du att de flesta av dem innehåller 70 % dryghet och 30 % "konstruktiv" kritik (vill de hjälpa eller höja sin status på min bekostnad?). Undantagen har jag ju tackat för så påstå inte att jag är otacksam. Du har alltså koll på vilka som är framgångsrika i forumet eller inte. Då vet du alltså vilka som överdriver eller skyltar med sina framgångar men håller tyst om sina motgångar?

 

har du sett filmen yrrol? i børjan och slutet ær det en sketch om 2 gamla filosofer och den ena sæger till den andre "men du høøøøør ju inte" och den andra svarar med "men du lyssnar ju inte"

 

ungefær så ær alla dina trådar. du lægger ner sjukt mkt tid på att posta och skriva inlægg och svara på kommentarer, men inget går fram till dig va? folk har faktiskt førsøkt svara och ge dig hjælpande tips medans andra har lessnat.

 

du har uppenbara brister i ditt spel och tror att du har mer otur æn andra. så ær inte fallet, det ær bara att inse de. du har antagligen inte lagt ner så mycket tid på att spela och plugga teori som behøvs før att bli en vinnande spelare. att du ens postar såna hær rætt standard hænder vittnar om att du inte har varit med om många såna liknande situationer och inte lært dig att thats poker.

 

førsta svaret jag skrev till dig var ett hjælpande, sen blev det humor nu blev det tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du sett filmen yrrol? i børjan och slutet ær det en sketch om 2 gamla filosofer och den ena sæger till den andre "men du høøøøør ju inte" och den andra svarar med "men du lyssnar ju inte"

 

ungefær så ær alla dina trådar. du lægger ner sjukt mkt tid på att posta och skriva inlægg och svara på kommentarer, men inget går fram till dig va? folk har faktiskt førsøkt svara och ge dig hjælpande tips medans andra har lessnat.

 

du har uppenbara brister i ditt spel och tror att du har mer otur æn andra. så ær inte fallet, det ær bara att inse de. du har antagligen inte lagt ner så mycket tid på att spela och plugga teori som behøvs før att bli en vinnande spelare. att du ens postar såna hær rætt standard hænder vittnar om att du inte har varit med om många såna liknande situationer och inte lært dig att thats poker.

 

førsta svaret jag skrev till dig var ett hjælpande, sen blev det humor nu blev det tråkigt.

Jag orkar inte med sådana som dig längre som inte ens tycks ha noterat hur många dryga och knappast hjälpsamma svar jag har fått. Det är uppenbarligen ingen idé att förklara sig för er som sedan tidigare har en nedlåtande och styvnackad syn på mig. Ni ser precis allt jag skriver i svart trots att det långtifrån alltid är dåliga inlägg. Ungefär som politiker i olika partier som nästan aldrig håller med varandra oavsett vad som har sagts i talarstolen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, sista försöket till ett konstruktivt råd.

 

 

 

1. Om du absolut ska spela poker och fortsätta lägga en massa tid på PF: Som Björn m.fl. tipsade om innan, skaffa coach OMGÅENDE. Måååånga duktiga/vinnande NLH-spelare finns just här på PF. Betala någon av dessa för att coaha dig IRL, dvs sitta bredvid dig när du spelar ge dig råd under tiden. Med lite flyt kanske någon gör det gratis. Dessa råd lyssnar du sen på och tillämpar på nivåer och funkar för din bankrulle.

 

...eller:

 

2. Ge upp poker och pokerforum, är det inte skitjobbigt att hela tiden tycka att alla har fel och att du är mest oturdrabbad på jorden?. Måste finnas bra mycket bättre saker att ögna sig åt för dig elller? Du verkar ju ha bra ordförråd och kunna uttrycka dig i text. Dina pokerresonemang är hittills tyvärr nästan alltid helt fel och man undrar hur kul det kan vara för dig att konstant få en miljon spydigheter som svar när du skriver nått här...?

 

 

 

GL, berätta gärna hur det går om du nu gör något av ovansténde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs igenom inläggen igen så ser du att de flesta av dem innehåller 80 % dryghet och 20 % "konstruktiv" kritik (vill de hjälpa eller höja sin status på min bekostnad?). Undantagen har jag ju tackat för så påstå inte att jag är otacksam. Du har alltså koll på vilka som är framgångsrika i forumet eller inte. Då vet du alltså vilka som överdriver eller skyltar med sina framgångar men håller tyst om sina motgångar?

 

Seriöst, alla har motgångar, de som inte postar och whinar det är dom som klarar av motgångarna själva utan andras hjälp, du behöver tydligt forumets hjälp och nästan alla gör vad dom kan för att hjälpa, men du tar inte det till dig!!

 

Som många redan sagt, du visste att motståndaren hade KK eller QQ men ändå synar du innan floppen med AQ?

 

Vad som kommer på floppen spelar väll för fan ingen roll, du gjorde fortfarande helt jävla fel innan floppen!

Alltså hur logiskt som helst, du hade inte förlorat den potten om du hade gjort rätt och foldat innan flopp!

 

Men då säger du "Jag hade ju träffat A på flopp" läste jag.

DET SPELAR INGEN ROLL!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte med sådana som dig längre som inte ens tycks ha noterat hur många dryga och knappast hjälpsamma svar jag har fått. Det är uppenbarligen ingen idé att förklara sig för er som sedan tidigare har en nedlåtande och styvnackad syn på mig. Ni ser precis allt jag skriver i svart trots att det långtifrån alltid är dåliga inlägg. Ungefär som politiker i olika partier som nästan aldrig håller med varandra oavsett vad som har sagts i talarstolen.

 

alltså tillåt mig le. du mærker inte hur du låter sjælv eller? det var exakt vad jag sa. vi har førsøkt hjælpa dig. du lyssnar inte. nær man påpekar detta sæger du att du inte orkar lyssna på sådana som oss som bara rackar ner och førsøker rættfærdiga det på nåt absurt sætt. om det inte ær någon ide varfør fortsætter du då svara eller kommentera? och varfør kan du inte svara på en fråga istællet bara før att stoppa huvudet i sanden så fort du konfronteras? inte lætt att bli ebn bættre spelare om man spårar ur så fort nån påpekar ens brister

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa Pokertracker eller HoldemManager eller något liknande program. Är inte så dyrt och kommer nog spara dig pengar på längre sikt om du verkligen analyserar ditt spel genom detta. Bra sätt att hitta läckor i sitt eget spel åtminstone, vilket har hjälpt mig. Men gäller att vara ödmjuk och inse att man inte kan allt, då blir man aldrig en bättre/bra pokerspelare.

 

Sen borde du nog spela lägre än vad du gör, då jag har svårt att tro att du är vinnande på NL50 utifrån vad jag läst, men det är upp till dig.

 

Iaf rådet är skaffa något analysprogram, lär dig ABC-poker. Läs här på forumet eller på 2+2, ta till dig av allt. Testa bit för bit, analysera etc etc...

 

Lycka till iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett exempel på mitt kroniska oflyt kan jag ta två potter från idag. Inom loppet av två timmar råkade jag på turn ut för AAA vs mina QQQ som han fick in på turn (60 dollar i sjön) och sedan fick jag kåk på turn med sjuor ihop med QQ på bordet, JJ gick all in och jag synar förstås. Då kommer det ännu en damjävel så att jag förlorar ytterligare 50 dollar. Sånt här drabbas jag av så jäkla ofta att jag börjar tro att de underdogs som går all in belönas med en trevlig river (för sitt rakeökande mod). Hur ofta drabbas ni andra av sådana här sjuka utdragningar? Jag spelar oftast bra men det går ju inte att bygga upp någonting varaktigt om man ständigt drabbas av tunga förluster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett exempel på mitt kroniska oflyt kan jag ta två potter från idag. Inom loppet av två timmar råkade jag på turn ut för AAA vs mina QQQ som han fick in på turn (60 dollar i sjön) och sedan fick jag kåk på turn med sjuor ihop med QQ på bordet, JJ gick all in och jag synar förstås. Då kommer det ännu en damjävel så att jag förlorar ytterligare 50 dollar. Sånt här drabbas jag av så jäkla ofta att jag börjar tro att de underdogs som går all in belönas med en trevlig river för sitt rakeökande mod. Hur ofta drabbas ni andra av sådana här sjuka utdragningar?

 

men lär dig spela bra poker i stället för att gnälla här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar ju bara om det verkligen är normalt att drabbas av så mycket oflyt i det långa loppet? (alltså inte bara kortsiktigt). Ni tänker bara att jag säkert spelar skitdåligt men de flesta av er har aldrig sett mig spela och kan därför inte med facit i hand bedöma hur mycket dåligt spel eller otur jag har haft vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar ju bara om det verkligen är normalt att drabbas av så mycket oflyt i det långa loppet? (alltså inte bara kortsiktigt). Ni tänker bara att jag säkert spelar skitdåligt men de flesta av er har aldrig sett mig spela och kan därför inte med facit i hand bedöma hur mycket dåligt spel eller otur jag har haft vid borden.

 

skärp dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk i ranger eller spela live där alla andra också sätter folk på specifika händer och är allmänt usla så ska det nog bli billigare för dig.

 

+1

 

Klart att det är svårt att bedöma om något är en bluff eller inte. Varför försöka? Det är ju oftast omöjligt. Bättre att i varje situation koncentrera tänkandet till sina egna händer, av den enkla anledningen att det fungerar.

 

Vilka bör jag kasta? Vilka får jag inte kasta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

otur har vi alla, jag tror inte att det är där som läckan i ditt spela ligger.

Om du är duktig så bör du vara en vinnare ändå, det är nog de andra potterna du ska titta mer på, synar du för light, tar du inte tillräckligt betalt?

Stjäl du för lite?

3betar du för lite? osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett exempel på mitt kroniska oflyt kan jag ta två potter från idag. Inom loppet av två timmar råkade jag på turn ut för AAA vs mina QQQ som han fick in på turn (60 dollar i sjön) och sedan fick jag kåk på turn med sjuor ihop med QQ på bordet, JJ gick all in och jag synar förstås. Då kommer det ännu en damjävel så att jag förlorar ytterligare 50 dollar. Sånt här drabbas jag av så jäkla ofta att jag börjar tro att de underdogs som går all in belönas med en trevlig river (för sitt rakeökande mod). Hur ofta drabbas ni andra av sådana här sjuka utdragningar? Jag spelar oftast bra men det går ju inte att bygga upp någonting varaktigt om man ständigt drabbas av tunga förluster.

 

 

 

Hade du spelat handen rätt hade du nog inte ens hamnat i denna situation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

otur har vi alla, jag tror inte att det är där som läckan i ditt spela ligger.

Om du är duktig så bör du vara en vinnare ändå, det är nog de andra potterna du ska titta mer på, synar du för light, tar du inte tillräckligt betalt?

Stjäl du för lite?

3betar du för lite? osv...

Det här var det bästa inlägget hittills (inte för att förringa andra bra råd). Jag är faktiskt dålig på att ta betalt eftersom många är så uppmärksamma på stegar m.m. nuförtiden. När jag har nötterna så riverbettar jag precis så mycket jag tror att han kan tänka sig syna, d v s efter hur han har spelat i potten, men jag sätter alltför sällan någon all in. Så visst måste jag ha en del självkritik också. Jag tänker lite för långt rent psykologiskt ibland och det är inget skryt utan tvärtom så hämmar det mitt vinstintag. Det är så lätt att få för sig att motspelaren har insett att jag sitter med stege eller färg. Min devis har länge varit att bättre en extra medelstor syn (kanske 10 x bb) än att han lägger sig. För med handen på hjärtat, tycker ni att folk toksynar lika mycket som de gjorde mellan 2003-2006?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var det bästa inlägget hittills (inte för att förringa andra bra råd). Jag är faktiskt dålig på att ta betalt eftersom många är så uppmärksamma på stegar m.m. nuförtiden. När jag har nötterna så riverbettar jag precis så mycket jag tror att han kan tänka sig syna, d v s efter hur han har spelat i potten, men jag sätter alltför sällan någon all in. Så visst måste jag ha en del självkritik också. Jag tänker lite för långt rent psykologiskt ibland och det är inget skryt utan tvärtom så hämmar det mitt vinstintag. Det är så lätt att få för sig att motspelaren har insett att jag sitter med stege eller färg. Min devis har länge varit att bättre en extra medelstor syn (kanske 10 x bb) än att han lägger sig. För med handen på hjärtat, tycker ni att folk toksynar lika mycket som de gjorde mellan 2003-2006?

 

Aldrig tänkt på att ditt "långa psykologiska tänk" med betsizingen riskerar att ge fi en hint om vad du vill med beten? Vissa spelares resultat skulle nog faktiskt må bättre av att slentrianmässigt trycka på 3/4 pott eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig tänkt på att ditt "långa psykologiska tänk" med betsizingen riskerar att ge fi en hint om vad du vill med beten? Vissa spelares resultat skulle nog faktiskt må bättre av att slentrianmässigt trycka på 3/4 pott eller dylikt.

Det är säkert sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA pokersiter har detta. De fördelar pengarna genom sin rigg, så att alla skall vinna då och då. Detta är enklaste sättet att behålla spelarna. Du vinner ena dagen, förlorar nästa. Rent slumpmässigt skulle du kunna vinna flera dagar på rad, men det gör du INTE, detta ser pokerbolagen till. Återigen är vi där att RNG kontrolleras av utomståend bolag, men INTE utdelning av kort. De kan skippa kort eller dela ut dem lite som de vill, dvs. inte i rätt ordning. Så länge som "kodkedjan" RNG-dealing INTE är kontrollerad, så gör de som de vill. RNG-dealing skall vara rak och inte fixad, och bestå av max en rad kod, borde inte vara svårt att kontrollera, men detta görs INTE. Det som är nästan ännu värre är att inte någon kräver det, tex. siter som denna eller någon av alla pokertidningar. Tyvärr är det så att de lever på internetpoker och inte vill såga av den gren de sitter på. Inom alla andra spel, sporter eller vad ni vill kalla poker så finns det kritik, dock tyvärr INTE inom internetpoker. Ni kan ju tänka själva om ni skulle vilja spela livepoker utan att få se dealern, dvs han kunde hantera kortleken och dela ut korten som han ville. Jag garanterar att det skulle ni aldrig acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ALLA pokersiter har detta. De fördelar pengarna genom sin rigg, så att alla skall vinna då och då. Detta är enklaste sättet att behålla spelarna. Du vinner ena dagen, förlorar nästa. Rent slumpmässigt skulle du kunna vinna flera dagar på rad, men det gör du INTE, detta ser pokerbolagen till. Återigen är vi där att RNG kontrolleras av utomståend bolag, men INTE utdelning av kort. De kan skippa kort eller dela ut dem lite som de vill, dvs. inte i rätt ordning. Så länge som "kodkedjan" RNG-dealing INTE är kontrollerad, så gör de som de vill. RNG-dealing skall vara rak och inte fixad, och bestå av max en rad kod, borde inte vara svårt att kontrollera, men detta görs INTE. Det som är nästan ännu värre är att inte någon kräver det, tex. siter som denna eller någon av alla pokertidningar. Tyvärr är det så att de lever på internetpoker och inte vill såga av den gren de sitter på. Inom alla andra spel, sporter eller vad ni vill kalla poker så finns det kritik, dock tyvärr INTE inom internetpoker. Ni kan ju tänka själva om ni skulle vilja spela livepoker utan att få se dealern, dvs han kunde hantera kortleken och dela ut korten som han ville. Jag garanterar att det skulle ni aldrig acceptera.

 

[ ] En balanserad, harmonisk och logiskt tänkande människa skrev nyss det där.

[x] Personen i fråga är dålig på poker då han inte haft ett gäng plusdagar i rad.

[x] In before tillrättavisning om att ta sånt i riggtråden.

[ ] Jag har ett spännande liv som sitter och tramsar mig här mitt under skönaste sommarvädret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...