Gå till innehåll

Sheldons väg mot toppen-NL50


DrCox

Recommended Posts

Min bakgrund inom pokern sträcker sig 3-4 år tillbaka. Började främst som SNG-spelare men har spelat det mesta. Senaste året har det nästan uteslutande varit NL som gällt. Min främsta pokerperiod hittills var under hösten 2008 då jag periodvis var uppe på NL400 Av olika anledningar(downperioder men framförallt lägenhetsköp och behov av pengar) har skjutit dåvarande rulle i sank. Detta är tänkt som starten på den långa vägen tillbaka. Dagens BR ligger till på följande sätt:

 

Purple Lounge: $799

Party: $370

Unibet: $110 (förvisso euro men jag orkar inte dela upp rullen i 2 valutor)

 

totalt: $1279

 

Det känns som en lagom rulle att starta med på NL50. Borde dessutom relativt snart kunna öka på det hela med inkommande bonus + rakeback.

 

Känns som det kan vara på sin plats med en dagbok av följande anledningar:

-ökad kontroll över min rulle

-möjlighet att analyser, publicera ochfå kritik på spelade händer

-whina med jämna mellanrum

 

Jag kommer som sagt starta på NL50 samt köra lite SNG på $22 och $33-nivåerna. Förhoppnongsvis kan man få en bra start och gå upp i nivå innan månaden är slut. Tills vidare gäller $2500 för att ta klivet upp till NL100.

 

Känner mig sjukt motiverad och hoppas på många bra diskussioner här.

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl 8-)

 

Tacktack:-)

 

Spelat dagens första session och ca 350 händer. $53 upp känns som en fin start. Generellt så har spelet kännts stabilt de senaste dagarna. Jag har under våren brottats med dåligt fokus och inte alls hittat "forna dagars" flyt. I kombination med lite oflyt så har självförtroendet varit lågt och spelet lidande. Känns som jag börjar ta mig ur den onda cirkeln nu.

 

Inga jättespännande händer hittills men jag stackade en motståndare vid ett tillfälle idag. Gillar vi denna linjen?

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($50)

SB ($95.70)

Button ($52.22)

MP ($324.58)

Hero (UTG) ($55.49)

 

Preflop: Hero is UTG with 10diamond.gif, Adiamond.gif

Hero bets $2, 1 fold, Button calls $2, 2 folds

 

Flop: ($4.75) 6heart.gif, 10club.gif, 9club.gif(2 players)

Hero bets $3.39, Button calls $3.39

 

Turn: ($11.53) 9heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $10, Hero calls $10

Jag checkar turn för att hålla nere potten. Rätt eller fel? När FI nästan pottar tolkar jag det som en marginell hand som han gärna vinner redan här. På denna nivån brukar spelarna betydligt oftare beta mindre med starka händer i motsvarande lägen. Många drag är möjliga och även KT-JT känns väldigt troliga. Synar för att utvärdera river

River: ($31.53) 10spade.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $36.83 (All-In), Hero calls $36.83

 

Bara ett orealistiskt fyrtal som slår mig. Har svårt att se vilka händer som synar om jag betar ut här. Check representerar bla en massa misslyckade drag och ger FI möjlighet att försöka sig på en bluff.

Total pot: $105.19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jobbat in 2,2k händer hittills under dagen. Resultatet är dessvärre inte lysande: ca 80bb ner. Spelet känns ändå bra. Jag har hittat fina bord och med ett par utdragningar mindre så hade resultatet varit grönt. Blir paus nu och eventuellt mer lir under kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen gick rövdåligt och jag slutade ca 6 BI back. Generellt sett är jag nöjd med mitt spel även om jag nog borde stängt ner lite tidigare. Hittade ett par ruggit tiltade fiskar och lyckades få in pengarna som favorit ett flertal gånger utan resultat. Bara att bita ihop å på det igen.

 

Jaja....jag får vara lite vaksam den närmsta tiden. Min rulle tål inte riktigt de stora backdagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...