Gå till innehåll

Stora problem med uppdaterad Party Poker


MJ

Recommended Posts

Jag har under kvällen haft stora och underliga problem på Party Poker. Jag har inte kunnat agera i handen! Action kommer till mig och jag kan inte syna, lägga mig eller höja. Jag vet aldrig när problemet dyker upp, men det har väl varit i ungefär var femte hand. För att kunna agera i nästa hand gör jag en omstart av klienten. Det blev en del under kvällen...

 

Är det någon som upplevt problem med "nya" Party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade där igår, jag glömde ett cash game-bord och tiden gick ut, blev Sit out. Jaja, klickar på "I am back". Nästa giv blir jag automatiskt Sit out igen och klickar på "I am back igen". Det fortsätter så i några givar, jag väntar på att big blind ska komma till mej för att se om det kanske blir annorlunda då, men den hoppar över mej och jag får inte ens "missad blind". Stänger bordet men det jag hade där kommer inte tillbaka till kassan förrän efter en bra stund, som om jag fortfarande satt kvar där tills jag blev utkastad för inaktivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv inte haft problem men däremot verkar några andra i min turnering ha samma problem som du.

Hade det problemet mest hela tiden förut, spelar dock inte så mycket på pp så jag med säkerhet kan säga: men tror problemet försvann i samband med att jag ökade maxgränsen för tillåtna halvöppna portar från 10 till 50 i Win XP.

 

Kolla system loggarna efter händelse 4226, nämns den har man nått gränsen minst en gång. Finns ingen patch till Vista SP1, men i kommande Vista SP2 och Win7 ska inte denna begränsning finnas så det är väl bara att vänta isf eller minska aktiva anslutningar när man spelar.

 

EventID4226 patch där http://www.lvllord.de/?lang=en&url=4226patch/faq (använd på egen risk)

How can I find out, if I'm affected?

Just have a look at Start/Maintenance/Control Panel/Administration Management/Eventview/System if there are entries with the event id 4226. If yes, minimum one time the limit has been reached

De som kör tex postgresql(iom PT och liknande) och annat(torrents, spotify, skype osv) som kräver många samtidiga anslutningar kan drabbas av händelse 4226
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...