Gå till innehåll

Poker och växelkurser


geten1

Recommended Posts

Hallå.

Satte precis in lite pengar på expekt. På huvudkontot är pengarna i SEK, men när man flyttar dom till pokerkontot blir dom USD.

 

Jag undrar nu om någon vet hur dessa pengar växlas mellan kontona? Det måste ju ändå vara till samma kurs tycker man (ingen spread, vilket annars skulle innebära en avgift). Jag vill gärna kunna flytta pengarna fram och tillbaka ofta, för att slippa ha en valutarisk i USD.

 

Jag har skickat ett mejl till expekts support, men dom har inte svarat.

 

Tacksam för svar om det är någon som vet hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå.

Satte precis in lite pengar på expekt. På huvudkontot är pengarna i SEK, men när man flyttar dom till pokerkontot blir dom USD.

 

Jag undrar nu om någon vet hur dessa pengar växlas mellan kontona? Det måste ju ändå vara till samma kurs tycker man (ingen spread, vilket annars skulle innebära en avgift). Jag vill gärna kunna flytta pengarna fram och tillbaka ofta, för att slippa ha en valutarisk i USD.

 

Jag har skickat ett mejl till expekts support, men dom har inte svarat.

 

Tacksam för svar om det är någon som vet hur det ligger till.

Absolut enklaste måste väl vara att testa - Växla 1000 kr till USD, växla sedan tillbaks direkt, se om du tappar något?

 

Någon/några gånger per dag måste växelkurserna uppdateras dock, annars skulle folk kunna göra arbritaevinster. De lär inte heller svara på NÄR de gör denna växelkursuppdatering (för det skulle också kunna utnyttjas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag lirade på ipoker sattes kursen när man köpte in pengarna på pokerklienten och man fick samma kurs när man förde tillbaka pengarna. Spelade på VCpoker om det spelar nån roll.
Att du "får samma kurs" kan knappast gälla forever, utan som jag skrev så lär det ändras någon/några gånger per dag. Annars kan mansom sagt göra arbritagevinster. Do you see why?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du "får samma kurs" kan knappast gälla forever, utan som jag skrev så lär det ändras någon/några gånger per dag. Annars kan mansom sagt göra arbritagevinster. Do you see why?

 

Förstår precis. Vet inte heller hur lång tid det gällde men pengarna fördes ju tillbaka när man stängde ner klienten och har aldrig testat att ha klienten igång över flera dygn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...