Gå till innehåll

Floppad färg får motthugg. 250bb eff stackar


Recommended Posts

Tjo, här kommer en hand som jag har klurat lite över. Känner mig ganska lost vilken linje som är bäst genom handen. FI är 25/15 över typ 250 händer. Är syn rätt turn och vad gör vi isf river?

 

***** Hand History for Game 1042977128 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, June 7, 22:17:14 ET 2009

Table Diana 49 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: HERO ( $1335 )

Seat 5: IGoUGo ( $1013.39 )

Seat 1: basic11 ( $1259.44 )

Seat 2: danielcars ( $1058.03 )

Seat 4: Draijken ( $486.62 )

IGoUGo posts small blind [$2.5].

basic11 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :9d::8d: ]

danielcars folds.

HERO raises [$17.5].

Draijken calls [$17.5].

IGoUGo folds.

basic11 calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ :2d:, :3d:, :Ad: ]

basic11 checks.

HERO bets [$41.25].

Draijken calls [$41.25].

basic11 calls [$41.25].

** Dealing Turn ** [ :5h: ]

basic11 checks.

HERO bets [$130].

Draijken calls [$130].

basic11 raises [$260].

HERO calls [$130].

Draijken folds.

** Dealing River ** [ :7s: ]

basic11 is all-In. (940 på 830 pott)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tjo, här kommer en hand som jag har klurat lite över. Känner mig ganska lost vilken linje som är bäst genom handen. FI är 25/15 över typ 250 händer. Är syn rätt turn och vad gör vi isf river?

 

***** Hand History for Game 1042977128 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, June 7, 22:17:14 ET 2009

Table Diana 49 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: HERO ( $1335 )

Seat 5: IGoUGo ( $1013.39 )

Seat 1: basic11 ( $1259.44 )

Seat 2: danielcars ( $1058.03 )

Seat 4: Draijken ( $486.62 )

IGoUGo posts small blind [$2.5].

basic11 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :9d::8d: ]

danielcars folds.

HERO raises [$17.5].

Draijken calls [$17.5].

IGoUGo folds.

basic11 calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ :2d:, :3d:, :Ad: ]

basic11 checks.

HERO bets [$41.25].

Draijken calls [$41.25].

basic11 calls [$41.25].

** Dealing Turn ** [ :5h: ]

basic11 checks.

HERO bets [$130].

Draijken calls [$130].

basic11 raises [$260].

HERO calls [$130].

Draijken folds.

** Dealing River ** [ :7s: ]

basic11 is all-In. (940 på 830 pott)

 

 

jobbigt med stackdjupen men jag gillar nog hellre att få in det på turn, du kommer ju i viket fall få stacka nu på river...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hans linjer skriker stål så är han med all sannolikhet polariserad och du behöver vinna typ 1 på 3.. foldar aldrig

Du tror att 25/15-snubben har mer än en tredjedel bluffar i linjen checkovercall flopp, checkminraise turn 3way, potbetpush river på denna bräda. Det tror inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En låg flush såsom 56s eller 67s vilka du slår bör ju ha slagit om på flop för att skydda sin hand.

På trn när han lägger in minraise är det verkligen som att han har nöten och försöker få värde av svaga händer då han själv blockar nötfärgsdraget.

Dock bör man väl syna då han kanske tror att han har lite värde i att höja en stege här.

Jag viker nog alltid river här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det veaktightas julafton eller vaddå?

Tror ni på allvar att en range bara kan innehålla stål? Och om ja så slår vi ju en del av FIs stål?:shock:

Skippa drygheten tack, att du nyss lärt dig ett begrepp som polariserad range gör dig inte till Durrr.

När vi möter spelare som varken är genomruttna eller väldigt bra så finns det vissa linjer som i stort sett bara är stål ja. 25/15 i stats tyder definitivt på att spelaren varken är genomrutten eller väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa drygheten tack, att du nyss lärt dig ett begrepp som polariserad range gör dig inte till Durrr.

När vi möter spelare som varken är genomruttna eller väldigt bra så finns det vissa linjer som i stort sett bara är stål ja. 25/15 i stats tyder definitivt på att spelaren varken är genomrutten eller väldigt bra.

 

omg, jag är verkligen inte dryg. Jag menar verkligen att jag tycker det är precis jätteweak att vika här. Jag är definitivt inte ens bra på poker men utan att vara det kan jag säga att det absolut inte är fel att få in degen på antingen turn eller river, helst turn.

Ang om hans range är så jättepolariserad just i denna handen tycker jag inte direkt men att någon som spelar skulle ha en range med bara stål rent teoretiskt verkar väldigt osannolikt.

Och om fi spelar 25/15 över 250 händer säger precis ingenting om honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg, jag är verkligen inte dryg. Jag menar verkligen att jag tycker det är precis jätteweak att vika här. Jag är definitivt inte ens bra på poker men utan att vara det kan jag säga att det absolut inte är fel att få in degen på antingen turn eller river, helst turn.

Ang om hans range är så jättepolariserad just i denna handen tycker jag inte direkt men att någon som spelar skulle ha en range med bara stål rent teoretiskt verkar väldigt osannolikt.

Och om fi spelar 25/15 över 250 händer säger precis ingenting om honom...

Har jag väl aldrig påstått ? 67%+ är väldig skillnad mot 100%. Haha, varför skulle inte 25/15 över 250 händer säga nånting alls om honom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag väl aldrig påstått ? 67%+ är väldig skillnad mot 100%. Haha, varför skulle inte 25/15 över 250 händer säga nånting alls om honom?

 

Nej det var inte du som skrev det men någon gjorde de.. kanske överreagerade men något i den stilen iaf..

 

250 händer säger precis 0 om en spelare. Förstår du vilken stor samplesize du ska ha för att ens veta någonting om något?

Okej vpip och prf ser man ganska snabb vissa tendenser men dock inte vid några hundra händer. Tänk själv hur stor skillnad det kan vara mellan vissa sessioner i stats(även om dessa är över 1k händer session). Cbet kan man också se lite tendenser ganska snabbt men det är sjuuukt lätt att överanvända sig av dessa som en infokälla.

Samma sak 3bets stats och fold to 3bet händer så pass sällan att jag skulle vilja säga att du behöver 10k+ på en spelare för att ha hyfsad koll.

 

Så att kategorisera en spelare efter några hundra händer på stats är precis iskallt.

 

 

sry för OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

250 händer säger precis 0 om en spelare. Förstår du vilken stor samplesize du ska ha för att ens veta någonting om något?

Okej vpip och prf ser man ganska snabb vissa tendenser men dock inte vid några hundra händer. Tänk själv hur stor skillnad det kan vara mellan vissa sessioner i stats(även om dessa är över 1k händer session). Cbet kan man också se lite tendenser ganska snabbt men det är sjuuukt lätt att överanvända sig av dessa som en infokälla.

Samma sak 3bets stats och fold to 3bet händer så pass sällan att jag skulle vilja säga att du behöver 10k+ på en spelare för att ha hyfsad koll.

 

Så att kategorisera en spelare efter några hundra händer på stats är precis iskallt.

 

 

sry för OT

Jag tror jag har ett visst hum om detta efter at ha läst statistik A och B på universitet. Några års användande av pt/pm och HUD har också gett mig en viss känsla för vilka siffror som är pålitliga ;)

Nu är du verkligen ute och cyklar. Vpip och pfr konvergerar extremt snabbt mot sitt rätta värde. 250 händer är ett stort sample för dessa. Visst kräver 3bet stats etc fler händer men det var inte vad vi pratade om eller hur, nämns ju inte av op.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger 25/15 om hur en spelare agerar på flop/turn?

Det säger att han inte är Phil Galfond som kanske har en balanserad bluffrange med den valda linjen, och han är inte en rik full fransman som också skulle kunna ha det, men av annan anledning än Galfond.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen pejl på den här nivån, så jag borde väl inte lägga mig i egentligen. Men är ändå lite förvånad över övertygelsen att vi i stort sett alltid hittar en högre färg här.

 

Går det att angripa problemet från andra hållet, dvs utesluta att han rimligen kunde ha spelat så här med något annat. Kan nån beskriva en trolig linje för hur fi skulle ha spelat handen med exempelvis följande:

 

- floppat set

- triss som kommer på turn eller river

- 44 (som träffar stegen på turn)

- AK med ruterkungen eller t.o.m. AA/KK som slowspelar preflop (kan man överhuvudtaget tänka sig det här?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen pejl på den här nivån, så jag borde väl inte lägga mig i egentligen. Men är ändå lite förvånad över övertygelsen att vi i stort sett alltid hittar en högre färg här.

 

Går det att angripa problemet från andra hållet, dvs utesluta att han rimligen kunde ha spelat så här med något annat. Kan nån beskriva en trolig linje för hur fi skulle ha spelat handen med exempelvis följande:

 

- floppat set

- triss som kommer på turn eller river

- 44 (som träffar stegen på turn)

- AK med ruterkungen eller t.o.m. AA/KK som slowspelar preflop (kan man överhuvudtaget tänka sig det här?)

 

Klart att det är tänkbart, men att leta hjältesyner för 200xbb känns inte särskilt hett imo. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...