Gå till innehåll

Boka Gotland Open 31 juli - 1 aug


rogerx

Recommended Posts

Gotland Open 2009

 

Förbered dig på sommarens pokerupplevelse i Sveriges sommarstad nr1. 31/7 – 1/8 arrangerar Gotland Card Club för 3:e året Gotland Open i Visby :mrgreen:

 

• Inköp: 3000+300 freeze

• Startstack: 15K

• Max antal: 150

• Blindstruktur: flack (spelas ner till ITM på fre)

• Prisstuktur: 10% ITM (vid full turnering 18st ITM)

• Spelet startar: Fre 31/7 kl 14:00, Lör spelas ITM start kl 14:00

• Satelliter och inköp går utmärkt att göra i TellPokers klient. Turneringen ligger uppe och hittas under special.

• Spelplats: Kanonens aktivitetscentrum

• Åldersgräns: 18år

 

Lör kommer ett sidoevent finnas för de som inte varit skickliga nog att få spela ITM-spelet.

Där inköpet är 900+100 (anm på plats, start kl 14:30)

 

Spelplatsen är fullt utrustad med både restaurang, alkoholtillstånd och t.o.m hotell/vandrarhem. Se länk nedan.

 

Ett skapligt VIP-party på Hamnplan5 för alla pokerspelare kommer att finnas både fre & lör.

 

 

http://www.kanonen.nu tips på billigt boende

 

http://www.gotlandsflyg.se tips på billigt flygande

 

http://www.destinationgotland.se tips på enda båtförbindelse

 

http://www.hamnplan5.com tips på mingel, party, drinkar och minnesvärda minnesluckor :lol:

 

http://www.tellpoker.com tips på var man hittar satelliter med bra värde

 

Så vad väntar du på…messa polarna och styr upp en skön party/pokerweekend på Gotland.

 

Frågor, synpunkter info@klonka.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill dock poängtera att den risken inte finns på Gotland. Jag gissar på runt 100 startande (samma som för 2 år sedan) Lägg därtill ett riktigt bra partygung i Visby. Har ju redan inofficiella anm från 2 olika svenska mästare. Ett gäng finnar/ålänningar är också inbjudna.

 

Så hyr en jolle och segla över till Gotland i slutet av juli.

 

//X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Såg just ännu en anledning till att åka till Gotland helgen v31. Årets travhöjdpunkt i Visby är fre 31/7. Visby travfest med Gotlandslöpningen. Första start 17.50...ut tidigt i turren så är den given. Både V65 och DD den dagen i Visby.

 

//X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 min levels med start på 25/50?

Dealers?

 

// sladdafan

 

Blinsschema spikas 100% när vi vet exakt antal starter. men det du nämner är ju standard. Motto är -Mycket poker för pengarna utan att det blir maraton. Det finns ju trots allt en värld utanför pokerlokalen..om än så mycket tristare ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens tips !

 

Ikväll kl 20 kör TellPoker en satellit till Gotland Open. Inköp €28+2 med rebuy. 1 plats/€280 i potten 1 Garanterad plats.

 

Det är dags att börja planera ett Gotlandsbesök !

 

Inte reggad på TellPoker ?

 

http://www.tellpoker.com välj join och ange Gotlandpoker som din kompis så stödjer du Gotland Card Club oxå :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer man kunna köpa in sig stora turnerningen på plats eller måste man pre regga? jag ska iaf till gotland en vecka men det är svårt och säga exakt när jag ska dit så fårse om det blir den veckan, skulle vara as kul o spela iaf.

 

Inköp på plats är lite klutigt, men hör av dig dagen innan eller nåt så löser vi såklart det. Turneringstelefonen 070-6441233.

 

//X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får då och då frågor om hur många vi tror att det blir på Gotland. Jag tror att vi kommer att närma oss 100 startande i år. Det är idag redan 17st betalda och klara anmälningar. Vilket är mkt bra med tanke på pokerspelares berömda framförhållning :roll:

Lägg där till ett gäng obekräftade "klart jag kommer" och ett gäng finnar/ålänningar som kör egna kval. Bästa poker/partyminnet 2009 finns inom räckhåll. Ett tips för er som e sugna. Gå ihop och hyr en lägenhet via blocket så pröjsar ni inte många hundringar/gubbe i boende.

 

 

Rauk on som vi säger på Gotland

 

/X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I två månader fick Anders köra turneringar live på Kanonen innan lotteriinsp tyckte att det fick vara nog och gjorde en polisanm mot honom. JackVegas tillståndet ligger närmast i potten så därför väljer vi att pausa med turneringarna där ett tag. Inget tillslag under dramatiska former. Utan bara ett papper än så länge som bekräftar att de lämnat in en polisanm. :cry:

 

Gotland Open är dock inte hotat. Vi jobbar på en reservplan och har några alternativ som funkar. Fick bekr igår att "Finnarna" (hehe det är säkert en och annan svensk där också men dom kvalar på sitt håll) är redan runt 20 pers så värdet kommer som vi trodde att bli riktigt bra.

 

Återkommer om ny spellokal...snart

 

//RX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu är det bara 2 veckor kvar till start. Ny lokal är i stort sett klar...mycket bra lösning. Jag fick igår ett trevligt samtal från en travkille som jag känner. Han trodde att 15-20 av hans travgäng ville spela turren om vi kan se till att lösa det. William Thorsson var en bra anledning tycker jag att göra om upplägget enligt nedan....återigen. Det kommer att bli en grymt skön poker/partyhelg i Visby 31 juli - 1 augusti.

 

Fredag 31/7 kl 13 startar vi spelet och spelar fram till 18 då spelet bryts och en buss hämtar för avfärd mot Visbytravet och Gotlandslöpningen som lockar både bra startfält och mycket publik. Partygaranti på stans klubbar senare på kvällen.

 

Lör 1/8 kl 14 återupptas spelet i turren och kl 17 drar vi igång revengeturren för de som inte är kvar i huvudturren. Kingzizeparty på Hamnplan5 senare på kvällen för de som pallar ett 2dagarsrace.

 

More to come

 

//X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många är anmälda just nu?

 

I skrivande stund är det 31 anm. Lägg därtill ett löfte från travet på 10-15 spelare från deras gäng (däribland ev William Thorson som kommer till Gotland till 90 %)

 

Sen är det som vanligt sena beslut i pokervärlden. Jag börjar bli luttrad och tror att vi landar på över 60 startande till slut. En sista livesat på onsdag och ev någon online också i nästa vecka. Håll ögon öppna.

 

//X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mors !

 

Bokad 6-bäddars stuga fre-sön finns att överta från travgäng som uteblir för den som e sugen. 600/p. Kneippbyn ligger på behagligt avstånd till stan med bussar dygnet runt nästan.

 

ring mig för förmedling av kontakt 070-6226680 Roger X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I två månader fick Anders köra turneringar live på Kanonen innan lotteriinsp tyckte att det fick vara nog och gjorde en polisanm mot honom. JackVegas tillståndet ligger närmast i potten så därför väljer vi att pausa med turneringarna där ett tag. Inget tillslag under dramatiska former. Utan bara ett papper än så länge som bekräftar att de lämnat in en polisanm. :cry:

 

Otroligt tråkigt. Förutom Gotland Open, spelas det någon annan poker på Gotland nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...