Gå till innehåll

Redbet går inte att lita på!!!


Wild-Bill

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag spelade en 50k Guarantee turnering igår på Redbet pokerclient.

 

Allt flyter på bra för mig i turneringen och efter 5h har jag lyckats bygga upp min stack till 125k i marker, är då 5a i turneringen. Vi är då 17 spelare kvar i turneringen och blinden ligger på 5k/10k då det tråkigaste händer. Servern går ner och slutar fungera. Jag försöker då starta om pokerclienten och kontrollerar min internet som visar sig fungera utmärkt.Men som sagt clienten går inte att starta om på grund av fel på poker clientens server. Felmeddaelandet lyder: Unable to connect! Please try agen later!

 

Jag ringer en kompis som också är medlem på redbet och ber han att kolla om det går logga in vilket han inte heller kan eftersom servern ligger nere.

 

Efter 30 min lyckas jag logga in igen men då har jag redan blivit utslagen ur turneringen. 2 utländska spelare är då kvar och den ene av de har 2miljoner i marker och den andre har 50k. Den ena har då lyckats stjäla marker ifrån alla spelare som var disconnected under de 30 min servern var nere.

 

Jag märker också i chatten att flera av de utslagna spelarna är arga att de 2 spelarna fortsätter spela när flera av oss blivit disconnected och inte kunde delta i spelet.

 

Idag har jag varit i kontakt med Redbet support och enligt de ska jag nöja mig med 16 plats eftersom jag fick mer än vad jag satsade i turneringen. Jag försökte förklara för de att jag inte nöjd med 16 plats då jag hade chans att vinna hela turneringen.

 

Jag känner mig riktigt blåst här eftersom den ena spelaren vinner turneringen och första pris på 120 000 kr med att stjäla döda blinds från flera spelare som var disconnected.

 

Är det någon av er som kan hjälpa mig hur jag ska gå tillväga här eftersom jag inte får något som helst hjälp från redbet support?

 

Redbet support erkänner att de har haft fel på deras server men de skyller ifrån sig att det är deras support i utlandet som bestämmer och att de inte kan kompensera några spelare för skadan.

 

Hjälp tack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge. :( Dock ett svårt läge för RB också, som inte kan betala ut förstavinsten till alla dom råkade disconnecta... Vetefan vad som är rimligt här egentligen. Inte riktigt sjysst att du får nöja dig med den platsen som du blindades ut från. Lycka till hur som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl rimligtvis stå i deras T&C hur prisfördelning ska ske vid serverbrott. Leta upp, läs, maila RB igen.

 

Vore väl rimligt om en viss % av summan fördelades lika på alla kvarvarande samt resterande % fördelades efter aktuell chipcount vid kraschen.

 

*edit* Det här blev man ju inte klokare på :)

 

11.18 In the unlikely event that there is a server crash, all hands currently in progress will be canceled, and there will be attempts to restart the tournament from where it crashed. If that can not be done within 20 minutes the remaining players will be compensated in accordance to XXXXXs tournament clean up routines, click here for detailed information. Players that have already received a prize will keep their prizes.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaa nu hittade jag det. Tack för hjälpen. Det här var det värsta jag har varit med om. Jag menar inte nog att jag inte fick chansen spela färdigt turneringen. Redbet support försöker bara ignonera att det hänt nåt fel och de tycker jag ska nöja mig med 16 plats eftersom jag fick mer pengar tillbaka än vad jag satsade. Hur kan man resonera på det viset?

Det är helt klart den sämsta sida jag spelat på efter allt som har hänt och jag råder alla att aldrig registera sig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Redbet verkar inte vara ett företag att lita på. Funderat på att börja spela där ett tag, men efter att läst diverse saker om deras styrelse och AB så verkar det som man ska hålla sig borta. Aktien har störtdyk på börsen efter problem med redovisningar och rapporter som inte kommit i tid osv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl Entraction som klappade ihop och borde stå till svars???

Tror inte att redbet har så mycket att säga till om i fallet, men självklart kan jag ha helt fel..........

 

 

Jag har förståelse att det kan bli fel på en server men hur kan det ens vara möjligt för en annan spelare att fortsätta spela turneringen när de flesta är disconnectede :evil: ?

Jag menar han gör sig inte förtjänt av vinsten. Så lack jag är nu. Jag kände verkligen att jag kunde vinna hela turneringen :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände mig i en €20K guarantee för något år sedan. Jag var tillsammans med en spelare massiva chipleaders då tuneringen frös. Jag har för mig att det var 13 spelare kvar varav 5-6 var extremt shortstackade. Dagen efter efter en ihärdig mailkonversation, fick vi alla betalt efter våran chipcount, så jag var ganska nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, pris efter chipcount är den enda rätta lösningen.

Som redan nämnt vore det absurt om dom att betalade ut förstapriset till alla,

 

Jag snackade med de idag igen och saken är den att redbets support i sverige håller fullständigt med mig om att priserna ska fördelas jämlikt mellan de 17 spelare som var kvar i turren eftersom deras server låg nere och flera spelare inte kunde delta i spelet. Men supporten i sverige har inte behörighet att besluta utan besluten fattas av Entractions som har sin support i utlandet. Deras beslut är väldigt kortfattat resonerat.

När jag läser Entractions svar så kan jag uppfatta det som att allting är helt uppriggat av de själva eftersom de flesta var disconnected förutom 1 spelare som är från Litauen och som vann hela turneringen genom att stjäla döda marker. Snacka om få 120 000 kr helt gratis. Vad mer kan jag göra? Jag kan inte bara glömma detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd dig till IBAS. Dem hjälpte mig när jag blev av med 800$ i tokens hos bet365 för ett par årsedan. Bet365 vägrade ge tillbaka dem, kontaktade IBAS och 1dag senare skickade bet365 en ursäkt till mig där dem sa att det hade blivit någor fel och att jag givetvis skulle få mina 800$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd dig till IBAS. Dem hjälpte mig när jag blev av med 800$ i tokens hos bet365 för ett par årsedan. Bet365 vägrade ge tillbaka dem, kontaktade IBAS och 1dag senare skickade bet365 en ursäkt till mig där dem sa att det hade blivit någor fel och att jag givetvis skulle få mina 800$.

 

Vad är IBAS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Independent Betting Adjudication Service. Hjälper spelare i tvister med spelbolag, tror de flesta sidor är bundna att följa deras beslut i tvister. Fungerar alltså som en slags säkerhet för kunden, så inte bolagen kan köra över sina spelare.

 

Ibas låter mycket intressant. Jag kommer ta kontakt med de idag och får väl hoppas att de kan hjälpa mig.

Visste inte ens om att det fanns sånna här hjälp service.

Jag bugar och tackar.

Åter senare vad jag får för svar från IBAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibas låter mycket intressant. Jag kommer ta kontakt med de idag och får väl hoppas att de kan hjälpa mig.

Visste inte ens om att det fanns sånna här hjälp service.

Jag bugar och tackar.

Åter senare vad jag får för svar från IBAS

 

Som du själv sa, kom med citat från IBAS när du fått svar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd dig till IBAS. Dem hjälpte mig när jag blev av med 800$ i tokens hos bet365 för ett par årsedan. Bet365 vägrade ge tillbaka dem, kontaktade IBAS och 1dag senare skickade bet365 en ursäkt till mig där dem sa att det hade blivit någor fel och att jag givetvis skulle få mina 800$.

 

Har kontaktat Ibas och skickat alla uppgifter de behöver i det här fallet. Vet du hur lång tid det brukar ta innan Ibas återkommer med ett svar till mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De återkom aldrig med svar, men tog typ 1-2dagar från att jag kontaktade dem, tills jag fick en ursäkt från Bet365. Så i mitt fall så agerade dem ganska fort kan man anta:-)

 

Efter att ha kontaktat Ibas imorse så bad de mig att fylla i allt som hade hänt och alla viktiga uppgifter på deras hemsida och sedan skicka in detta till de för behandling.

Precis när jag var klar märkte jag att Ibas begärde ett referens nummer som jag skulle fått av redbet support.

Eftersom jag inte hade det referens numret ringde jag igen till redbet support och begärde ett sådant. Det fick jag inte av supporten eftersom han inte ens visste vad det var för nåt. Han fråga mig vad jag ska använda referens numret till. Då förklara jag för han att jag varit i kontakt med IBAS. Jaa :roll: han visste inte vad IBAS var för några heller.

 

En timme senare ringer redbet support (swe) och meddger att Entractions satt in 500 euro på mitt konto som kompensation för deras server fel.

 

Jag förklara för honom då att det inte räcker med 500 euro eftersom det blir 2240 euro när man fördelar den totala prissumman över de 17 spelare som vart kvar i turren när servern krashade om de ska fördela priserna rättvist.

Då mena han på att det kan bli så att får mer pengar sen eftersom de fortfarande har konflikt mellan varandra.

 

Veta fan vad de sysslar med, men jag hoppas att det blir en bra lösning på detta snart. Men det känns som det börjar luta åt rätt håll :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändra rubriken till "Redbet går kanske att lita på"? ;-)

 

Det kommer jag göra när jag fått mina pengar som de är skyldiga mig.

Om det gick att lita på redbet så hade deras skit server fungerat normalt för alla spelare och jag kunde kanske tagit hem en fin vinst summa pengar den kvällen. Hur hade du själv agerat om du vart i min situation? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...