Gå till innehåll

QQ på SvS 2,5/5 mot möjlig färg eller?


Recommended Posts

Lirade denna igår och har funderat lite efteråt på den. Tycker den är knepig eftersom Fi kallsynar oop bet-raise på flopp och donkar ut ett bet på turn.

 

Har inte lirat speciellt mkt mot FI. Kanske ett hundratal händer över två sittningar. Har dock fått intrycket av att h*n är kompetent men det kan va helt fel så .....

 

 

Plats 2: Ängeln17 (590.01)

Plats 4: suxelp (932.88)

Plats 5: Cashstar (1283.10)

Plats 1: RÄVEN 1 (446.57)

Plats 3: hagopos (167.38)

Cashstar lägg LM 2.50

RÄVEN 1 lägg SM 5.00

** Giv **

Ängeln17 [:Qc:, :Qd:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 Höj till 17.50

hagopos Lägg

suxelp Lägg

Cashstar Syna 17.50

RÄVEN 1 Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [:5h:, :8c:, :2h:]

*** Bet Runda 2 ***

Cashstar Passa

RÄVEN 1 Satsa 35.00

Ängeln17 Höj till 105.00

Cashstar Syna 105.00

RÄVEN 1 Lägg

*** Turn(Board): *** : [:7h:]

*** Bet Runda 3 ***

Cashstar Satsa 148.75

Ängeln17 ?????? Hur gör vi här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call, han har allt möjligt.

 

Eller ja, det baseras ju på att han inte är kompetent med tanke på hur handen utspelar sig.

 

Jag hade nog foldat, men är å andra sidan inte reg på 5kr... Vad i FIs spel gör att du skulle synat? hans checksyn på floppen och/eller hans bet på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm...svår hand faktist. Om jg minns rätt så leder cashstar alltid med sina drag och mellanpockets...så jag är lite confused över vad han kan ha här.

Funderar på om han kan ha set som han inte ville 4-betta på flopp eftersom det skulle se för starkt ut...när sedan draget fullbordas på turn får han släpp och leder?

Det känns som att han har dig här och jag hade nog foldat, men även om du ställde och torskade här tycker jag inte att det är något större misstag..

vad gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call, han har allt möjligt.

 

Eller ja, det baseras ju på att han inte är kompetent med tanke på hur handen utspelar sig.

 

Call? Måste väl vara bättre att pusha i så fall. Det är ~460 i potten och vi har ~470 kvar. Syn gör ju att vi blir committade i alla fall. Eller vika kort på river foldar du mot om FI betar ut igen då?

 

Kan du specifiera varför du tycker h*n inte är kompetent så som handen utspelar sig.

 

hmmm...svår hand faktist. Om jg minns rätt så leder cashstar alltid med sina drag och mellanpockets...så jag är lite confused över vad han kan ha här.

Funderar på om han kan ha set som han inte ville 4-betta på flopp eftersom det skulle se för starkt ut...när sedan draget fullbordas på turn får han släpp och leder??

Det känns som att han har dig här och jag hade nog foldat, men även om du ställde och torskade här tycker jag inte att det är något större misstag..

vad gjorde du?

 

Funderade oxå länge på vilka händer han kunde spela så här. Tycker hans linje är väldigt konstig både med set och färgdrag. Kan ju även va ett floatspel men har för lite erfarenhet av FI för att veta om han är kapabel till det.

 

Återkommer med hur jag gjorde lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call? Måste väl vara bättre att pusha i så fall. Det är ~460 i potten och vi har ~470 kvar. Syn gör ju att vi blir committade i alla fall. Eller vika kort på river foldar du mot om FI betar ut igen då?.

 

Man synar ju inte alltid turn bara för att ha möjlighet till att folda för ett riverbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

waddap. Jag tror att fold fungerar bäst på turn. Han sitter på set som han inte vill bli utdragen från, eller möjligen en liten färg.

 

Jag menar, vilka händer kan fi syna din rejs på flop med som han inte höjer med pre? Kanske drag och set och drag. Så antingen har han stegen, färgen eller settet och vill inte att du ska förlora mer pengar och bestämmer sig för att försvara sin hand direkt på turn.

 

Spelar han 99-JJ såhär så är det bara skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man synar ju inte alltid turn bara för att ha möjlighet till att folda för ett riverbet.

 

? fattar inte..

 

Inte jag heller?

 

 

waddap. Jag tror att fold fungerar bäst på turn. Han sitter på set som han inte vill bli utdragen från, eller möjligen en liten färg.

 

Jag menar, vilka händer kan fi syna din rejs på flop med som han inte höjer med pre? Kanske drag och set och drag. Så antingen har han stegen, färgen eller settet och vill inte att du ska förlora mer pengar och bestämmer sig för att försvara sin hand direkt på turn.

 

Spelar han 99-JJ såhär så är det bara skumt.

 

22,55,88 är självklart händer han kan spela så preflopp. Stege på turn har jag svårt att se att han skulle ha. Svårt att se att h*n synar pre och flopp med 46/69. Däremot kan h*n ju ha synat pre med sc. Dessutom kan kan självklart ha synat pre med ATs+.

Kanske ännu sämre Axs men det brukar vara fiskarnas spel på nivån "Ohhh ett A klart jag synar då - Yes, jag fick färdrag då synar jag" typ.

 

99-JJ verkar som du skriver skumt.

 

Frågan är om han spelat så här med KK+?

 

Ungefär så gick mina tankar medan jag funderade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar med endel på den nivån på svs, men itne spelat mycket mot cashstar, men när jag läste handen så fick jag en känsla av 6-7s...Men annars är väl settet det mest naturliga där han synade flopp för att få med Räven och sen bettar ut turn för att inte riskera check-check och ett till hjärter på rivern...

// Nilz88

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar med endel på den nivån på svs, men itne spelat mycket mot cashstar, men när jag läste handen så fick jag en känsla av 6-7s...Men annars är väl settet det mest naturliga där han synade flopp för att få med Räven och sen bettar ut turn för att inte riskera check-check och ett till hjärter på rivern...

// Nilz88

 

Tycker detta är en riktigt bra analys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du specifiera varför du tycker h*n inte är kompetent så som handen utspelar sig.

 

Sjukt fiskig linje o syna donkbet o RR för att sedan donkbeta turn när färgen sitter. Så FI kan knappt vara kompetent osv. Inge kul o folda överpar, men tror nog de e rätt i detta läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska han syna en push med och är du beredd att få in allt river?

 

Det var det jag funderade på här.

 

Är han kompetent och du inte har cepe-image, så pushar man väl?

 

Jag har uppfattat honom som kompetent men bara på ett väldigt litet sample av händer. Han kanske inte alls är det. Tror inte jag har cepe-image utan mer TAG. Men det är ju bara utifrån min egen uppfattning , vad de andra tycker om mig visste jag inte egentligen.

 

Sjukt fiskig linje o syna donkbet o RR för att sedan donkbeta turn när färgen sitter. Så FI kan knappt vara kompetent osv.

 

Är väl just det som talar emot att han är kompetent men samtidigt gör det svårt att läsa vad han egentligen har här, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppfattat honom som kompetent men bara på ett väldigt litet sample av händer. Han kanske inte alls är det. Tror inte jag har cepe-image utan mer TAG. Men det är ju bara utifrån min egen uppfattning , vad de andra tycker om mig visste jag inte egentligen.

Mitt inlägg var riktat åt nordkvist. Man kan ju inte lägga alla händer bara för att FI är en kompetent spelare? Jag skulle knappt pusha varannan gång.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg var riktat åt nordkvist. .

 

Okey.

 

Man kan ju inte lägga alla händer bara för att FI är en kompetent spelare? Jag skulle knappt pusha varannan gång.

 

 

Klart man kan. Är ju bara att trycka på foldknappen ;-).

 

Skämt å sidor så kan man inte det förståss men jag tycker att problemet i den här handen är Fis linje med en kallsyn av en reraise på flopp och ett donkbet på turn.

 

Förstått att de flesta viktar åt fold men att det kanske inte är fel att trycka här om FI är komepent. Vad som hände i handen var att jag folda men med mycket tveksmahet eftar att nästan ha timat ut. Är fortfarande inte helt säker på att det var rätt men så gjorde jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde han pushade turn, I'm sorry. Om han har 470 bakom så är det tyvärr fold som gäller, om än motvilligt.

 

Och Tottyvilles poäng är väl mest att vi inte alltid behöver folda river när vi bara synar turn, vilket skulle varit ett argument för att syna turn här istället för shove (dvs vi får mer pengar när han bluffar, eller så kanske vi tror att han aldrig bluffpushar river och kan checka bakom, osv osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...