Gå till innehåll

vad är chansen att floppa triss


Mysmacke

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jag räkna snabbt på det och får det till cirka 10% chans att du floppar tvåpar eller ett triss med fyra oparade kort. (Men jag räknar som en kratta, så vem vet?)

 

Dock räknar inte detta med eventuella färg eller stegdrag. Och eftersom jag förmodar frågan hänger ihop med hur man ska spela mot AAxx, så är det inte en riktigt fullständig fråga. Jag menar, många gånger floppar du ju färg eller stegdrag, samt kanske någon kombination av ovanstående.

 

Ta exempelvis:

 

As Ah 8s 3d mot 7d 9d Th Js

 

I detta exempel är AAxx cirka 56% favorit om man bara kör händerna mot varandra. Tänk dessutom på alla gånger du kan lägga dig mot en uppföljningssatsning, hur ofta du kan bluffa, om du träffar lite grand, dvs par med någon form av drag och därmed är favorit. Det viktigaste är hur ofta AAxx fortsättningssatsar och när han inte gör det, osv.

 

Angående fortsättningssatsning, om AAxx satsar pott före floppen och följer upp det med en pottstor uppföljningsbet, då har din syn av satsningen före floppen ett värde av 1 mot 5.

 

Detta är skälet Slaskpelle slaskar glatt mot alla AAxx som tycker om att uppföljningssatsa urskiljningslöst.

 

Tjo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta har du ingen större praktiskt nytta av att veta tror jag. kolla på propokertools istället där kan du se %equity på %floppar med en given hand. du kan också sätta motståndaren på en range (eller specifik hand) och jämföra..har du info om motståndarens range så blir det lite lättare att lösa..kanske ännu lättare mot okänd range iof i omaha ..betsyna allt som har equity mot någonting så löser det sig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...