Gå till innehåll

Dan Glimnes öppna brev angående senaste hovrättsdomen


RaMz

Recommended Posts

Som otrolig novis inom området så känns det ändå för mig som att cashgame har ett större skicklighetsmoment i det långa loppet än vad turneringsspel har. Jag förstår då inte den här jakten på att få turneringsspel att inte bli klassat som lotteri. I längden borde det då leda till att även cashgame klassas som skicklighetsspel och givetvis kommer skattepraxis förändras efter rådande förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som otrolig novis inom området så känns det ändå för mig som att cashgame har ett större skicklighetsmoment i det långa loppet än vad turneringsspel har. Jag förstår då inte den här jakten på att få turneringsspel att inte bli klassat som lotteri. I längden borde det då leda till att även cashgame klassas som skicklighetsspel och givetvis kommer skattepraxis förändras efter rådande förutsättningar.

 

Problemet är att domstolarna inte får döma efter skicklighet i det långa loppet. En turnering=ett lotteri, en cash game hand=ett lotteri.

 

Med tanke på utfallen i de båda fallen så får man verkligen hoppas att Högsta Domstolen tar och prövar sakfrågan. Fast det som verkligen skulle behövas är ju att ny klargörande lagstiftning togs fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...