Gå till innehåll

Varför får man veta motståndarens muckade hand?


Peder.A

Recommended Posts

Upptäckte för ett tag sedan när jag kollade handhistoriken på Unibet att det stod så här:

Jag showed kh, kc

**** didn't show hand (kh qh)

 

Varför får jag se min motståndares hand i handhistoriken men inte under pågående spel? när handen spelades muckades hans hand.

 

Tacksam för svar

 

(Pill, pill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Skall försöka ge mig på ett svar, vare sig det blir rätt eller fel.

 

Du får ju endast reda på vad moståndaren har muckat om ni har gått till

showdown med handen. Om han exemempelvis väljer att folda innan river eller på river får du ej se hans kort.

 

Varför man får reda på det via showdown har jag ingen aning om. Kanske kan bero på att klienten måste jämföra händerna samt att de måste spara någon form av log om det skulle bli strul etc...

 

:club::diamond::heart::spade:

 

 

Upptäckte för ett tag sedan när jag kollade handhistoriken på Unibet att det stod så här:

Jag showed kh, kc

**** didn't show hand (kh qh)

 

Varför får jag se min motståndares hand i handhistoriken men inte under pågående spel? när handen spelades muckades hans hand.

 

Tacksam för svar

 

(Pill, pill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reglerna är sådana att man kan begära att få se en motspelares hand vid showdown, även om den inte slår ens egen. På nätet är det svårt att lösa det i klienten, så de flesta har funktionen i HH istället. Inget konstigt alls m.a.o.

 

Är det verkligen så?

Om jag synar en person, som visar upp en hand som slår min. Kan han då kräva att se min hand? Man muckar väl nästan alltid en förlorande hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reglerna är sådana att man kan begära att få se en motspelares hand vid showdown, även om den inte slår ens egen. På nätet är det svårt att lösa det i klienten, så de flesta har funktionen i HH istället. Inget konstigt alls m.a.o.

 

Är det verkligen så?

Om jag synar en person, som visar upp en hand som slår min. Kan han då kräva att se min hand? Man muckar väl nästan alltid en förlorande hand...

 

Ja så är det. Det kan dock uppstå problem om den spelare som förlorat handen försöker kasta in korten i mucken så att det inte går att urskilja vilka kort som muckades. Det finns exempel på uppmärksamma dealers som fått leka målvakt för att skydda mucken.

 

mvh stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...