Gå till innehåll

Sommartrofén 13 juni


PKEngeln

Recommended Posts

Då var det dags för sista turneringen innan sommaruppehållet.

 

 

 

 

Sommartrofén.

 

Den 13 juni kör vi nästa turnering. Turneringen kommer att ingå i ”rankingligan för 2009” där totalsegraren i december kommer att få ett ännu inte bestämt pris. Dessutom adderar klubben ett belopp till förstapriset.

 

Eftersom vi driver klubben som ett ”slutet sällskap” krävs det medlemskap för att få delta i turneringen. Man kan lösa medlemskap på plats. De som är lite osäkra om man vill bli helårsmedlem eller inte kan lösa ett så kallat ”prova på” medlemskap för kvällen.

 

Klubben står för kaffe samt kokt korv med bröd och det kommer att finnas dricka att köpa för de törstiga. Klubben tillåter inte att man tar med egna drycker till turneringen.

 

Deltagarantalet är begränsat till 50 (21 platser redan bokade i skrivande stund) och föranmälan är ett måste.

 

OBS! Endast föranmälda deltagare kommer att släppas in.

 

Typ av turnering: THNL Freezout

Inköp: 500 + 50

Adderas till 1:sta priset: 610

Startstack: 10 000

Startblinds: 25 – 50

Ant: Ja, från och med period 5.

Tid/nivå: 40 minuter de fyra första, därefter 35 minuter.

Dealers: Förhoppningsvis på finalbordet.

Anmälan: pkengeln@hotmail.com

Var: Linköping. Adress meddelas via e-mail några dagar innan.

Tid: 14.30 startar turneringen och sista insläpp är 14.15 (därefter låses lokalen).

 

Sidospel i form av Texas Holdem NL, Omaha PL, eller Dealers Choice på dessa två kommer att erbjudas allt eftersom behov uppstår och lediga bord finnes. Allt enligt klubbens regler för detta.

 

Välkomna

PK Engeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Stort tack för ett fantastiskt arrangemang och en riktigt rolig och välplanerad turnering.

Jag vill framförallt rikta ett ännu större tack till Ängelfrun och Ängeldotter för deras slit. Det kunde inte bli bättre.

 

(Nåja, till nästa gång ska undertecknad lära sig spela poker också :mrgreen: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de berömmande orden Crappy.

 

 

PK Engeln vill tacka alla som va där och gjorde lördagen till en sådan trevlig tillställning. Vad vi förstod så var de flesta väldigt nöjda med arrangemanget och själva strukturen. Långsam med små blindshöjningar och 10k i startstacken. Vi tar fasta på det till höstens turneringar och kommer att försöka utveckla detta till ännu bättre turneringar. Enda minuset var att ventilationen inte var igång då den är timerstyrd och inte går på på helgerna. Detta ihop med att samtliga fönster inte går att öppna, gjorde att det blev väldigt varmt och dålig luft med 52 spelare på plats. Det blev lite bättre när flickorna i baren letade upp två golvfläktar, men vi har eventuellt en lösning till hösten med en AC som kan transporteras till lokalen vid varje tillfälle.

 

Annars så började det ju inte så bra då det uppstod problem med turneringsdatorn som inte ville va kompatibel med projektorn. Det löste genom att en ny dator hämtades och efter ca 1 timmes försening kunde vi sparka igång turneringen.

 

Lite överaskande tog det inte mer än drygt 20 min innan den första allin ropades ut och den första spelaren fick lämna. Sen efter ytterligare 20 min åkte två spelare till inom loppet av en minut. Efter ca 2 timmars spel fick vi sen bryta ner sex bord till fem (vi spelar 9-manna bord) och i nästa paus så gjordes det iordning för cg.

 

Därefter flöt det på och det var inte förrän efter 8 timmars spel som vi fick sätta ihop finalbordet. 9 spelare och 7 av dem skulle komma itm. Det tog ca 40 minuter innan bubblan brast och de kvarvarande hade kommit itm. Efter ytterligare två timmars spel hade vi tre spelare kvar. Djens och Juggler från forumet samt Ängelns svärson Ruda. De tre gjorde en deal som innebar att Djens tog sin andra raka seger i klubbens turneringar och de andra två delade på resterande prispengar. För rankingligans skull spelade de sten, sax, påse om vem som skulle komma tvåa. Ruda var den som tog hem den duellen.

 

Vi grattulerar Djens till segern och han har nu tagit ett fast grepp om ledningen i rankingligan men många turneringar återstår under hösten och allt kan hända.

 

Självklart blev det ett deltagarrekord och eftersom vi normalt bara har 50 platser så blir det svårslaget ;-).

 

Lite kuriosa:

 

207 korv

204 korvbröd

1 kg kaffe

288 starköl

48 Pepsi

24 Cola

14 Fanta

24 Sprite

5 lättöl

5 bordsvatten

och enligt flickorna i serveringen ca 25 liter kranvatten

 

var det som 52 spelare under 11 och ½ timme förbrukade.

 

Så lite bilder:

 

2281294860103383768S500x500Q85.jpg

 

2151214410103383768S500x500Q85.jpg

 

2529197210103383768S500x500Q85.jpg

 

Finalbordsaction:

 

2873342880103383768S500x500Q85.jpg

 

Bild från cg-bordet:

 

2584734580103383768S500x500Q85.jpg

 

Utöver cg drogs det igång ett antal grytor allt eftersom det blev bord lediga:

 

2695561180103383768S500x500Q85.jpg

 

En av flickorna i serveringen i full action:

 

2533843450103383768S500x500Q85.jpg

 

 

Vi tackar för denna vår och önskar alla välkomna tillbaka i höstens turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Om du skickar mig ditt arbetschema så kan jag vara snäll och se till att lägga samtliga höstturneringar på dina arbetsdagar. Så du slipper åka för att donera. Då kan du bara skicka degen i förväg. :mrgreen:

 

Hmmpfff! Vem kom till ft sist och vann 1K+? Jaha, var det inte du...? ;-)

Om jag inte köpt och blivit bjuden på en sjuhelsickes massa bira på första turren jag var med på hade jag krossat ft där! Så det så.

 

Skämt åsido, kanske kan byta tur eller få ledigt den 22/8. Beror lite på vad ni kör för turre då? 500 FO eller nåt kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...