Gå till innehåll

NL400 bottenset djupt


Recommended Posts

Fi är bland dem bättre på nivån, TAG. Vad är vår plan (flop,turn,river)?

 

 

$2/$4 - No Limit Hold'em

Seat 1: xxx ($803.30)

Seat 2: Fi ($1,493.10)

Seat 3: xxx ($400)

Seat 4: Hero ($1,600)

Seat 5: xxx ($581)

Seat 6: xxx ($518.60)

Fi posts the small blind of $2

xxx posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 4 of Clubs4 of Hearts

Hero raises to $14

xxx folds

xxx calls $14

xxx folds

Fi calls $12

xxx folds

*** FLOP *** 10 of Hearts4 of Spades8 of Clubs

Fi checks

Hero bets $35

xxx folds

Fi raises to $110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hahah ja du, 400 BB djupa..:roll: Är för dålig för att sådana stackar men instinktivt känns de ju som att du antingen går bust direkt mot överset eller så synar du och låter honom skjuta på turn, reraisa några ganska många turnkort och flatta några mindre roliga. Checkar han så betar vi obv och blir väl ofta gå bust när färgdraget lägger sig. Lika slagna av överset som på floppen där antar jag men kanske kan få in någon semibluff/kombohand att slicka värde ut iaf.

Men som sagt stackdjupet gör hela handen lite sjuk, vet inte vad vi kan stacka av mot på flopp som vi slår egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah ja du, 400 BB djupa..:roll: Är för dålig för att sådana stackar men instinktivt känns de ju som att du antingen går bust direkt mot överset eller så synar du och låter honom skjuta på turn, reraisa några ganska många turnkort och flatta några mindre roliga. Checkar han så betar vi obv och blir väl ofta gå bust när färgdraget lägger sig. Lika slagna av överset som på floppen där antar jag men kanske kan få in någon semibluff/kombohand att slicka värde ut iaf.

Men som sagt stackdjupet gör hela handen lite sjuk, vet inte vad vi kan stacka av mot på flopp som vi slår egentligen?

 

svårt att stacka av 400 bb på flopp kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en torr fin flopp att cr på, syn flop cr turn måste väll vara det enda alternativet.

 

Med tanke på nedanstående stove känns det som man kan få in det med ganska gott samvete.

 

 

Board: Th 4s 8c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 23.497% 23.50% 00.00% 1861 0.00 { 4c4h }

Hand 1: 76.503% 76.50% 00.00% 6059 0.00 { TT, 88, T8s }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en torr fin flopp att cr på syn flop cr turn måste väll vara det enda alternativet.

 

Med tanke på nedanstående stove känns det som man kan få in det med ganska gott samvete.

 

 

Board: Th 4s 8c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 23.497% 23.50% 00.00% 1861 0.00 { 4c4h }

Hand 1: 76.503% 76.50% 00.00% 6059 0.00 { TT, 88, T8s }

 

vi har pos, vill du raisa blank turn ändå?

 

Att få in det med 23,5% equity är att få in det med gott samvete?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero calls $75

*** TURN *** [Th 4s 8c] [Jd]

Fi bets $190

 

När jag spelade handen var min plan att syna här och syna ner alla riverkort utom 7or och 9or. Tänkte raisa river om jag får fyrtal men bara syna med kåk. Checkar fi river blir det nog betfold. Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*** RIVER *** [Th 4s 8c Jd] [2d]

Fi bets $1,179.10, and is all in

Hero?

 

Notera att fi betar runt 2x pott

 

Det var väl först här jag blev obekväm i handen. Hade som sagt tänkt syna men blev helt förvirrad av hans bet. Kunde inte bestämma mig för om han trodde jag var jättestark och ville ha värde eller om han kände att jag aldrig släpper den rivern när jag synat turn och därför måste beta stort för att bluffa bort mig.

 

 

Så här i efterhand kanske man skulle synat då det betet borde polarisera hans range extremt (stege och bluffhänder). Å andra sidan kan jag inte riktigt bestämma mig för om det är jättebra eller jättedåligt av honom om han nu gjorde detta betet med 88 eller TT.

 

Varför hade ni synat/foldat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
*** RIVER *** [Th 4s 8c Jd] [2d]

Fi bets $1,179.10, and is all in

Hero?

 

Notera att fi betar runt 2x pott

 

Det var väl först här jag blev obekväm i handen. Hade som sagt tänkt syna men blev helt förvirrad av hans bet. Kunde inte bestämma mig för om han trodde jag var jättestark och ville ha värde eller om han kände att jag aldrig släpper den rivern när jag synat turn och därför måste beta stort för att bluffa bort mig.

 

 

Så här i efterhand kanske man skulle synat då det betet borde polarisera hans range extremt (stege och bluffhänder). Å andra sidan kan jag inte riktigt bestämma mig för om det är jättebra eller jättedåligt av honom om han nu gjorde detta betet med 88 eller TT.

 

Varför hade ni synat/foldat?

 

Luktar överpar, tror inte han pushar med 88 eller TT, oavsett om han sätter dig på en jättestark hand eller drag så är de en dum push om han vill ha värde, skulle synat honom, dock trist att sitta med 400 bb's när den sittuationen väl dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en liknande hand då på NL200 ungefär 300bb djupa, flop helt torr så valde att syna bakom, c/rade turn och fick in det såklart mot topset...

 

Inget att göra om det händer, han kan ju sitta med T8 också för den delen. I detta fall hade jag nog synat flop, c/c turn och synat river så billigt som det går, om det nu i ditt fall händer att han shovear river med ett riktigt överbet kan jag nog hitta folden beroende på reads. Sjukt svårt att folda set på en sån bräda dock... Han kan ju ha 79 också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte han c/r flop ofta utan equity. Så TT, 88, T8s för värde och typ J9s, Q9s, 97s, 76s, 75s, 65s som semibluffar verkar rimligt. Överpar tror jag inte alls på om han är en av de bästa på nivån. Turn fyller Q9 och 97. Tveksamt om han bettar J9 här och om han gör det lär han inte betta river i vilken fall. River är ju ett tråkigt kort för honom om han är tom. Tror inte det är alls lika enkel syn som folk verkar tro. Iom hans överbet behöver vi vinna ca 40 % för break even om jag räknade rätt. Mot TT, 88, T8s, Q9s, 97s, 76s, 75s, 65s vinner vi 50 % på river men då har vi räknat att han bluffar turn + river 100 % av gångerna med sina missade drag. Tveksamt om han pushar T8 också. Sen är det klart att han lär dyka upp med random skit här en liten del också men det lär va extremt sällan om han är standard TAG. beskyller inte nån för synen men tycker inte den är lika lätt som "omg set, i call"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väldigt svårt att se någon göra det här spelet med 88 och T8 då dessa händer i princip omvandlas till bluffar. Antingen är han tom eller så har han stegen/TT imo. Sen är det upp till read och allmän stämning vid bordet att avgöra vilken liten ruta man ska klicka i. Sjukt svårt hur som helst och jag tycker inte alls det är någon instacall även om jag skulle ha väldigt svårt att vika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...