Gå till innehåll

Larzzon67 090529-091231.. SnG,Musik och BR-renovering


Larzzon67

Recommended Posts

  • Svars 285
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dags för en liten update.. Inte mycket spel sista dagarna. Men man har ju sprungit omkring på små moln efter Blåvitt-matchen i söndags.

4-0 speglar inte matchbilden , det var mycket jämnare än så.

Men det glädjer mig något oerhört att se inställningen på våra ungdomar.

Helt fantastiskt att detta lag kan prestera en sån match efter alla försäljningar och skador.

 

TOTALT MOT MÅLET 091231

+26€ BR 1130€ (mål 15000€)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat texas av alla spel. Finns en sån där Bad-beat jackpot som är rätt hög nu så tyckte det kunde vara värt att jaga den. Lägsta bord är NL100 så med tanke på min rulle shortstackade jag med minsta möjliga. Här gäller det att förlora med en grym hand typ fyrtal vs högre fyrtal för att vinna jackpoten. Den som förlorar handen vinner mest , den som vinner handen näst mest och övriga som satt på bordet får dela på resten. Satt faktiskt på ett sånt bord får några år sen och fick ca 4000$ utan att vara inbladad i handen så det är skapliga pengar om det smäller. Så skedde dock inte idag. Jag drog mitt strå till stacken och smaskade in ett fyrtal i Ess men vad hjälper det när amatörerna inte är med i matchen..

 

** Hand # 2812292666 starting - 2009-09-02 23:13:04

** BB-Bad Beat Table 3 [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money

 

vlsd sitting in seat 1 with $80.24

perja sitting in seat 3 with $143.46

dyddy1 sitting in seat 4 with $74.05[Dealer]

youto sitting in seat 5 with $86.83

richisback sitting in seat 6 with $88.50

tailsie sitting in seat 7 with $268.39

MBM-844 sitting in seat 8 with $57.15

Larzzon67 sitting in seat 9 with $20.06

TenGrand sitting in seat 10 with $77.14

youto posted the small blind - $0.50

richisback posted the big blind - $1.00

 

** Dealing cards to Larzzon67: Ac, As

tailsie called - $1.00

MBM-844 folded

Larzzon67 raised to $3.00

TenGrand folded

vlsd folded

perja folded

dyddy1 folded

youto folded

richisback folded

tailsie called - $3.00

 

** Dealing the flop: 9d, Jd, 5h

tailsie bet - $3.00

Larzzon67 went all-in - $17.06

tailsie called - $17.06

 

** Dealing the turn: Ah

 

** Dealing the river: Ad

Larzzon67 shows: Ac, As

tailsie mucks: Js, 2s

Larzzon67 wins $39.04 from the main pot

 

Rake: $2.08

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat texas av alla spel. Finns en sån där Bad-beat jackpot som är rätt hög nu så tyckte det kunde vara värt att jaga den. Lägsta bord är NL100 så med tanke på min rulle shortstackade jag med minsta möjliga. Här gäller det att förlora med en grym hand typ fyrtal vs högre fyrtal för att vinna jackpoten. Den som förlorar handen vinner mest , den som vinner handen näst mest och övriga som satt på bordet får dela på resten. Satt faktiskt på ett sånt bord får några år sen och fick ca 4000$ utan att vara inbladad i handen så det är skapliga pengar om det smäller. Så skedde dock inte idag. Jag drog mitt strå till stacken och smaskade in ett fyrtal i Ess men vad hjälper det när amatörerna inte är med i matchen..

 

** Hand # 2812292666 starting - 2009-09-02 23:13:04

** BB-Bad Beat Table 3 [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money

 

vlsd sitting in seat 1 with $80.24

perja sitting in seat 3 with $143.46

dyddy1 sitting in seat 4 with $74.05[Dealer]

youto sitting in seat 5 with $86.83

richisback sitting in seat 6 with $88.50

tailsie sitting in seat 7 with $268.39

MBM-844 sitting in seat 8 with $57.15

Larzzon67 sitting in seat 9 with $20.06

TenGrand sitting in seat 10 with $77.14

youto posted the small blind - $0.50

richisback posted the big blind - $1.00

 

** Dealing cards to Larzzon67: Ac, As

tailsie called - $1.00

MBM-844 folded

Larzzon67 raised to $3.00

TenGrand folded

vlsd folded

perja folded

dyddy1 folded

youto folded

richisback folded

tailsie called - $3.00

 

** Dealing the flop: 9d, Jd, 5h

tailsie bet - $3.00

Larzzon67 went all-in - $17.06

tailsie called - $17.06

 

** Dealing the turn: Ah

 

** Dealing the river: Ad

Larzzon67 shows: Ac, As

tailsie mucks: Js, 2s

Larzzon67 wins $39.04 from the main pot

 

Rake: $2.08

 

Det där är ju inte ens nära en badbeat jackpot....sen att du vinner handen e en annan sak. NH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju inte ens nära en badbeat jackpot....sen att du vinner handen e en annan sak. NH.

 

Haha det har du rätt i , inte ett dugg nära badbeat men jag ville tycka lite synd om mig själv när jag äntligen fick ett fyrtal på dom här borden :mrgreen:

 

Kan egentligen bara komma ihåg två händer i hela mitt liv som verkligen varit badbeat. En gång slog jag fyra ess med en royal och en gång förlora jag med strflush mot en högre strflush. Men bägge dessa var i omaha så det räknas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är emot mobbing , speciellt på omahaspelare. Men tyvärr gäller inte badbeatreglerna på några omahabord , så vad du än tycker så räknas det inte. Ledsen om du uppfattade det som kränkande ;-)

 

Menade inte att du tycker att det är okej, menade att alla siter tycker att det är okej. Vi får färre turneringar, betalar massa jävla rake iom att det blir action jämt, och får dessutom inte ta del av BB-bonusar.

 

Elakt, elakt, elakt... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade inte att du tycker att det är okej, menade att alla siter tycker att det är okej. Vi får färre turneringar, betalar massa jävla rake iom att det blir action jämt, och får dessutom inte ta del av BB-bonusar.

 

Elakt, elakt, elakt... :-(

 

Kanske kommer en separat BB-bonus någon gång enbart för omaha ?

Chansen för en BB i omaha är ju så mycket större än i texas holdem så någon gemensam pott lär det aldrig bli fråga om (och blir det så lovar jag att bara sitta på omahabord).

 

I turneringsspel föredrar jag faktiskt texas holdem (enda gången det fortfarande är kul) och jag tror aldrig omaha i turneringsform kommer att bli lika stort som omaha CG är på väg att bli.

 

Sen måste du tänka positivt och inse vad mycket fint du kan köpa för rakebacken ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kommer en separat BB-bonus någon gång enbart för omaha ?

Chansen för en BB i omaha är ju så mycket större än i texas holdem så någon gemensam pott lär det aldrig bli fråga om (och blir det så lovar jag att bara sitta på omahabord).

 

I turneringsspel föredrar jag faktiskt texas holdem (enda gången det fortfarande är kul) och jag tror aldrig omaha i turneringsform kommer att bli lika stort som omaha CG är på väg att bli.

 

Sen måste du tänka positivt och inse vad mycket fint du kan köpa för rakebacken ;-)

 

Rakeback.....fixa det tilll mig på Unibet (vad det nu är, micr?) så spelar jag där, annars inte :)

 

I övrigt, HÅLLER MED dig. Omaha som turneringsform är inte sådär superduper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zsc<wKzvvv <w3<w<¨z. rW3. cszxxCck

 

Nu kände jag tilten komma farande igen. Men insikten kom fort så jag är nöjd att jag avbröt så snabbt. Men det är också det enda jag är nöjd med idag.

 

Har i princip stått still dom senaste dagarna beroende på att jag spenderat CG-plusset på MTT i hopp om lite klonk som aldrig ville visa sitt vackra tryne.

Ikväll tänkte jag därför bättra på rullen med lite trevlig PLO50.. Slutade med att jag donerade en normal årslön för en brasiliansk gruvarbetare i nedre tonåren på 10 minuter.

 

Hand 1. Här går vi in i döden med AA utan drag. Synpunkter på mitt spel ?

 

** Hand # 2814171022 starting - 2009-09-03 22:13:36

** Vincent Crabbe [Omaha] (0.25|0.50 PL - Cash Game) Real Money

 

155alex sitting in seat 1 with €40.30

benas sitting in seat 2 with €52.45

bingobongo sitting in seat 5 with €70.52

Larzzon67 sitting in seat 6 with €75.53[Dealer]

155alex posted the small blind - €0.25

benas posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to Larzzon67: Jc, 8c, 10h, Ks

bingobongo folded

Larzzon67 raised to €1.75

155alex raised to €3.00

benas folded

Larzzon67 called - €3.00

 

** Dealing the flop: Kc, 2s, 7c

155alex bet - €3.00

Larzzon67 raised to €15.50

155alex called - €15.50

 

** Dealing the turn: 3s

155alex checked

Larzzon67 bet - €37.50

155alex went all-in - €21.80

 

 

 

 

 

** Dealing the river: 7d

155alex shows: As, Ad, 2h, 6c

Larzzon67 mucks: Jc, 8c, 10h, Ks

155alex wins €78.10 from the main pot

 

Rake: €3.00

 

-------------------------------------------------------------

 

Hand 2 Det är verkligen svårt att vinna en hand med A hög i omaha , men dom FI som möter mig lyckas. Här vill jag inte ha några synpunkter bara medlidande :mrgreen:

 

** Hand # 2814181200 starting - 2009-09-03 22:17:53

** Vincent Crabbe [Omaha] (0.25|0.50 PL - Cash Game) Real Money

 

155alex sitting in seat 1 with €82.69

benas sitting in seat 2 with €50.00[Dealer]

kielmann sitting in seat 3 with €7.75

bingobongo sitting in seat 5 with €70.87

Larzzon67 sitting in seat 6 with €38.79

kielmann posted the small blind - €0.25

bingobongo posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to Larzzon67: 10h, 8d, 9d, 7d

Larzzon67 raised to €1.75

155alex folded

benas raised to €6.00

kielmann folded

bingobongo folded

Larzzon67 called - €6.00

 

** Dealing the flop: Qd, 6s, 5h

Larzzon67 checked

benas bet - €9.50

Larzzon67 went all-in - €32.79

benas called - €32.79

 

** Dealing the turn: 3s

 

** Dealing the river: Jc

Larzzon67 shows: 10h, 8d, 9d, 7d

benas shows: Ac, 8c, 9h, 7h

benas wins €75.33 from the main pot

 

Rake: €3.00

 

--------------------------------------------------------------

 

Hand 3 Tiltställde men det gör ju å andra sidan alla på den här nivån tom utan nötdraget. En snabb höger vänster kombination från medriggen så var man knockad.

 

** Hand # 2814197729 starting - 2009-09-03 22:24:29

** Vincent Crabbe [Omaha] (0.25|0.50 PL - Cash Game) Real Money

 

155alex sitting in seat 1 with €105.50

benas sitting in seat 2 with €86.41

kielmann sitting in seat 3 with €8.32[Dealer]

bingobongo sitting in seat 5 with €43.37

Larzzon67 sitting in seat 6 with €49.63

bingobongo posted the small blind - €0.25

Larzzon67 posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to Larzzon67: 7s, As, Ah, 4c

155alex called - €0.50

benas folded

kielmann folded

bingobongo called - €0.50

Larzzon67 bet - €2.00

155alex called - €2.00

bingobongo called - €2.00

 

** Dealing the flop: 7h, 9s, Ks

bingobongo checked

Larzzon67 bet - €6.00

155alex raised to €12.00

bingobongo folded

Larzzon67 raised to €42.00

155alex raised to €72.00

Larzzon67 went all-in - €5.63

 

** Dealing the turn: Qs

 

** Dealing the river: 9h

Larzzon67 shows: 7s, As, Ah, 4c

155alex shows: Kd, Kc, 3d, 6c

155alex wins €98.26 from the main pot

 

Rake: €3.00

 

 

 

 

TOTALT MOT MÅLET 091231

-119€ BR 1011€ (mål 15000€)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite distans är jag jäkligt nöjd med mig själv att jag avbröt så snabbt igår när jag kände tilten komma.Helt sinnes vilken lång period av oflyt jag är inne i.

Förlorar ständigt alla 50/50 lägen och vinner alldeles för sällan 70/30-diton.

Knappt jag kommer ihåg hur en dag med flyt känns.En sån där dag man med lätthet plussar 10-15 inköp på omaha hade man kanske 1 gång i veckan på dom här nivåerna förr. Nu har jag inte haft det sen den här jävla DB startade.

Nåja det som inte dödar härdar så det är väl bara att gneta på antar jag.

Fredag och nu byter vi musik helt. Dags för en Cornelis av bästa märke.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite distans är jag jäkligt nöjd med mig själv att jag avbröt så snabbt igår när jag kände tilten komma.Helt sinnes vilken lång period av oflyt jag är inne i.

Förlorar ständigt alla 50/50 lägen och vinner alldeles för sällan 70/30-diton.

Knappt jag kommer ihåg hur en dag med flyt känns.En sån där dag man med lätthet plussar 10-15 inköp på omaha hade man kanske 1 gång i veckan på dom här nivåerna förr. Nu har jag inte haft det sen den här jävla DB startade.

Nåja det som inte dödar härdar så det är väl bara att gneta på antar jag.

Fredag och nu byter vi musik helt. Dags för en Cornelis av bästa märke.

 

 

Bra gjort!

Men du ska vara väldigt nöjd med länkningen till en av våra genom tiderna största visförfattare imo!

Lysande, den här DB bli bättre för varje musikinlägg :=)

 

Btw. Såg Cornelis i Roskilde året innan han gick bort, en av de bästa konserter jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra gjort!

Men du ska vara väldigt nöjd med länkningen till en av våra genom tiderna största visförfattare imo!

Lysande, den här DB bli bättre för varje musikinlägg :=)

 

Btw. Såg Cornelis i Roskilde året innan han gick bort, en av de bästa konserter jag sett.

 

Du har musiksmak !!!. Grymt avis att du fick se han live. Fick aldrig förmånen att uppleva geniet in real life :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Larzzon,

 

håll dig till PL Stud Hi, det funkade ju ;) Speciellt mot Pickledliver, riktigt fisk.

 

Spelade några händer med/mot dig där. Gick bra för oss båda.

 

Haha nu minns jag WP :-P

 

Om jag en dag blev utan inkomst och verkligen behövde spela för mitt uppehälle så skulle jag enbart spela 7stud på olika nät. Skulle easy dra in en skaplig månadslön på relativt låga nivåer. Men jag har ju tidigare spelat omaha betydligt högre än nu och på motsvarande nivåer på 7stud finns det ingen bra action. Men nu är det så här att jag med denna rullen SKA tillbaka till minst 2/4€ omaha så jag tänker INTE hålla mig till 7stud även om det kortsiktigt hade varit mest lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att återbygga rulle e tungt... man vet att man "hör hemma" så mycket högre men tvingas lira lågt... har samma problem nu, men det kommer hoppas jag :)

 

Ja det kändes lite tungt i början , men jag har vant mig vid lägre nivåer. Jag gjorde rätt som tog ut det mesta av rullarna och började om för jag hade diciplinära problem i våras. Nu känns det betydligt bättre på den fronten så nu ska vi bara hitta lite flyt också :-D

 

Lycka till själv och hoppas vi ses på något Livespel snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kändes lite tungt i början , men jag har vant mig vid lägre nivåer. Jag gjorde rätt som tog ut det mesta av rullarna och började om för jag hade diciplinära problem i våras. Nu känns det betydligt bättre på den fronten så nu ska vi bara hitta lite flyt också :-D

 

Samma här. Men det går seeeeeeeeeeeegt.

 

Igår efter Stud Hin som vi körde (där jag gick från 20E till strax under 75E på 20 minuter) så tog jag sen och spelade lite PLO och Omaha8, nivån 0.5/1. Omaha8 e stabilt, plus 3 inköp på en 30 minuter, sicka fiskar det finns där.

 

MEN, sen kommer PLOn, och även på 0.5/1 så synas det ju så man blir galen, och med det så åker man på swings som jag vet man inte åker på på högre nivåer. Man synar liksom inte en preflop raise till 6BB från SB med K742 rainbow. Men jodå, Fi synar och kommer floppen bara med en Kung men färgdrag, så är Fi beredd att få in degen trots att Fi borde fatta att han är rätt rökt då motståndaren (jag!) sitter med både AA och färgdrag.

 

Hände mig två händer i rad efter den där Stud Hi sessionen, som gör att rullen....inte växer som den borde!

 

MEN, bara jag slipper spela Texas e jag ganska nöjd, även om jag plussade ett inköp på NL200 direkt första handen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...