Gå till innehåll

Push- respektive syn-HD på bubblan i en DoN med en sitting out?


Recommended Posts

1. Med vilken HD bör/kan Hero pusha i följande hand?

2. Med vilken HD bör/kan FI syna?

 

Observera att det är på bubblan i en DoN och tassandra är sitting out och har så varit länge.

 

Plats 4: Hero (1591.00)

Plats 6: tassandra (779.00) Sitting out

Plats 7: Dr.Jakoby (2135.00)

Plats 8: FI (2425.00)

Plats 9: HKKH70 (1383.00)

Plats 10: A41622 (1687.00)

gusanox lägg LM 100.00

HKKH70 lägg SM 200.00

** Giv **

Hero :Xw: :Xw:

*** Bet Runda 1 ***

A41622 Lägg

Hero All-in 1591.00

tassandra Lägg

Dr.Jakoby Lägg

FI All-in 2425.00

HKKH70 Lägg

*** Flop(Board): *** : [10h, 2s, 4r]

*** Turn(Board): *** : [10h, 2s, 4r, 6h]

*** River(Board): *** : [10h, 2s, 4r, 6h, 3k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3382.00

Hero :Xw: :Xw: Vinst: 3382.00

tassandra Lägger mig Vinst: 0.00

Dr.Jakoby Lägger mig Vinst: 0.00

FI :Xw: :Xw: Högsta kort ess Vinst: 0.00

HKKH70 Lägger mig Vinst: 0.00

A41622 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Med vilken HD bör/kan Hero pusha i följande hand?

2. Med vilken HD bör/kan FI syna?

 

Observera att det är på bubblan i en DoN och tassandra är sitting out och har så varit länge.

 

Plats 4: Hero (1591.00)

Plats 6: tassandra (779.00) Sitting out

Plats 7: Dr.Jakoby (2135.00)

Plats 8: FI (2425.00)

Plats 9: HKKH70 (1383.00)

Plats 10: A41622 (1687.00)

gusanox lägg LM 100.00

HKKH70 lägg SM 200.00

** Giv **

Hero :Xw: :Xw:

*** Bet Runda 1 ***

A41622 Lägg

Hero All-in 1591.00

tassandra Lägg

Dr.Jakoby Lägg

FI All-in 2425.00

HKKH70 Lägg

*** Flop(Board): *** : [10h, 2s, 4r]

*** Turn(Board): *** : [10h, 2s, 4r, 6h]

*** River(Board): *** : [10h, 2s, 4r, 6h, 3k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3382.00

Hero :Xw: :Xw: Vinst: 3382.00

tassandra Lägger mig Vinst: 0.00

Dr.Jakoby Lägger mig Vinst: 0.00

FI :Xw: :Xw: Högsta kort ess Vinst: 0.00

HKKH70 Lägger mig Vinst: 0.00

A41622 Lägger mig Vinst: 0.00

 

1. Pusha finns inte. Miniraise med AA/KK och checka ner.

2. Fi borde lägga det mesta men har råd att förlora en pott så han höjde väl för att jälvas ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med dubbelt så mycket som tassandra så är det bara och kasta handen preflop då tassandra kommer vara all-in ett antal gånger innan du blir det.

 

Eftersom du har typ 99% chans att komma ITM så finns det ingen hand du kan ställa med. Ja kasta AA.

 

Notera att detsamma gäller FI.

 

Korrekt strategi är att alla foldar alla händer tills det att den som är borta är all-in och då synar alla och hoppas någon annan än kortstacken vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... spelade en igår där en shortstack satt ute precis så där tills den var nere på typ 1,5 M. Då gjorde den plötsligt comeback, ställde och vann mörkarna + nån synares marker. Att hela bordet bör rundfolda utom när Tassandra sitter i mörken är väl en sak, men om de andra lägger in 3bb regelbundet så bör man väl själv göra samma sak för att inte riskera att själv plötsligt sitta som shortstack om Tassandra plötsligt skulle vakna till liv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende lite på när blindsen höjs så kommer du ha cirka 3BB när tassandra är auto all-in, vinner då tassandra en auto all-in kommer ni således vara relativt lika i marker. Detta förutsätter iofs att alla spelar viker alla händer, så på viksidan finns ju det faktum att nån annan hinner fucka upp innan tassandra bustar.

 

Så jag ställer AA och synar inget som fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har typ 99% chans att komma ITM så finns det ingen hand du kan ställa med.

 

Hur vet du det? Att hon/han är sitout nu betyder väl inte att hon/han kommer vara det nästa hand? Jag har bara skrivit att så har varit fallet ett tag. Det där med 99% chans att komma i pengarna har vi ju igen aning om, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... spelade en igår där en shortstack satt ute precis så där tills den var nere på typ 1,5 M. Då gjorde den plötsligt comeback, ställde och vann mörkarna + nån synares marker. Att hela bordet bör rundfolda utom när Tassandra sitter i mörken är väl en sak, men om de andra lägger in 3bb regelbundet så bör man väl själv göra samma sak för att inte riskera att själv plötsligt sitta som shortstack om Tassandra plötsligt skulle vakna till liv?

 

Precis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende lite på när blindsen höjs så kommer du ha cirka 3BB när tassandra är auto all-in, vinner då tassandra en auto all-in kommer ni således vara relativt lika i marker. Detta förutsätter iofs att alla spelar viker alla händer, så på viksidan finns ju det faktum att nån annan hinner fucka upp innan tassandra bustar.

 

Så jag ställer AA och synar inget som fi.

 

My point, så jävla säkert sitter vi inte trots allt med tanke på den stack vi har här!

 

Om FI inte ska syna alls då borde vi väl kunna pusha ATC förutsatt att han spelar som han borde, eller? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My point, så jävla säkert sitter vi inte trots allt med tanke på den stack vi har här!

 

Om FI inte ska syna alls då borde vi väl kunna pusha ATC förutsatt att han spelar som han borde, eller? :roll:

 

Eftersom rätt spel av oss är att folda allt eller kanske spela AA och du ställer så kan vi ju inte räkna med att övriga spelar som de borde....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser hela hh'n ut för den aktuella handen:

 

 

Plats 4: Hero (1591.00)

Plats 6: tassandra (779.00)

Plats 7: Dr.Jakoby (2135.00)

Plats 8: gusanox (2425.00)

Plats 9: HKKH70 (1383.00)

Plats 10: A41622 (1687.00)

gusanox lägg LM 100.00

HKKH70 lägg SM 200.00

** Giv **

Hero :5d::4h:

*** Bet Runda 1 ***

A41622 Lägg

Hero All-in 1591.00

tassandra Lägg

Dr.Jakoby Lägg

gusanox All-in 2425.00

HKKH70 Lägg

*** Flop(Board): *** : :Th::2s::4d:

*** Turn(Board): *** : :Th::2s::4d::6h:

*** River(Board): *** : :Th::2s::4d::6h::3c:

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3382.00

Hero :5d::4h: Stege med högsta kort sexa Vinst: 3382.00

tassandra Lägger mig Vinst: 0.00

Dr.Jakoby Lägger mig Vinst: 0.00

gusanox :Kc::Ac: Högsta kort ess Vinst: 0.00

HKKH70 Lägger mig Vinst: 0.00

A41622 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Jag funderade nästan tiden ut innan jag ställde med tänket att det borde vara ATC-läge. Detta då FI inte borde kunna syna med någonting med tanke på stackarna och att en var sitting out. Att jag överhuvudtaget ställde berodde på att jag tänkte att om tassandra skulle dyka upp igen och dubbla en gång så skulle pengarna definitivt inte vara säkrade såklart. För att fortsätta hålla mig "flytande" och sejfa lite för en eventuell come back av tassandra så ville jag ta blindsen då FI'na svårligen kunde syna. Givetvis blev FI helt jävla galen i chatten när jag vann handen varpå jag frågade hur fan han kunde syna med AK där! Han fattade givetvis ingenting om DoN-strategi så det var meningslöst att tjafsa efter ett tag. Så...rätt eller fel? Är jag helt ute och cyklar eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för dig och inse att folk synar för lätt och sluta ställa med skräp som 45o. Samt notara att den spelaren inte kan DON strategi och därför skall du inte ställa med vilka händer som helst mot honom.

 

Det som hänt är att här skulle FI ha ställt i denna handen om du foldat och stora mörken hade då foldat och varit nere på 1100 marker.

 

Så folda dig ITM är rätt då en kortstack är borta från bordet. du har en annan kortstack som är desperatare än dig och en storstack som inte vet hur man spelar en DON.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My point, så jävla säkert sitter vi inte trots allt med tanke på den stack vi har här!

 

Om FI inte ska syna alls då borde vi väl kunna pusha ATC förutsatt att han spelar som han borde, eller? :roll:

 

I teorin är det självklart det. Fast nu vet vi att fi inte förstår detta, utan garanterat synar med TT+ skapliga ess etc. Du får helt enkelt sno i senare position om du måste och med lite bättre löv än detta.

 

Ytterligare en sak som väger över till fold i situationer som denna, är det faktum att sitting-out sitter precis bakom dig, och att du ganska ofta kommer få walk av knappen när du är SB med tanke på stacksizes.

 

Annars är ju 99% helt skevt, men det var väl antagligen ett vardagligt uttryck för att man är "Nästan helt bombsäker..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte för att jag klagar när jag som överlägset minsta stack kan vinna, postar bara handen för att visa poängen. Konservativt spel på bubblan is the shit, folk spelar konstigt. Även om detta är extremt är det inte så ovanligt att nån jönsar bort sig.

 

***** Hand History for Game 8143556991 *****

ArryH finished in 7 place.

100/200 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (STT Tournament 46048584) - Thu Jun 11 07:44:45 EDT 2009

Table Double or Nothing (10 pays 5) 1444964 ($10 Real Money) -- Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: UNCLETWG (3265)

Seat 4: p__batman (1820)

Seat 5: rapante888 (2920)

Seat 6: HERO(860)

Seat 8: KingFlash1 (5475)

Seat 10: ZeBastiano1 (5660)

p__batman posts big blind (200)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO[ :5d:, :Th: ]

rapante888 folds

HERO folds

KingFlash1 folds

ZeBastiano1 raises (600) to 600

UNCLETWG calls (600)

p__batman folds

** Dealing Flop ** : [ :4d:, :5c:, :2c: ]

ZeBastiano1 bets (1800)

UNCLETWG calls (1800)

** Dealing Turn ** : [ :5s: ]

ZeBastiano1 bets (1000)

UNCLETWG calls (865)

UNCLETWG is all-In.

** Dealing River ** : [ :5h: ]

Creating Main Pot with 6730 with UNCLETWG

** Summary **

Main Pot: 6730

UNCLETWG balance 0, lost 3265 [ :Qd::As: ]

ZeBastiano1 balance 9125, bet 3400, collected 6865, net +3465 [ :Ad::Ks: ]

 

Ser nu att jag faktiskt hade råkat spika fyrtalet, det är inte poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...