Gå till innehåll

SAJT: WorldPX.com


Illuminated

Recommended Posts

  • Svars 639
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara mig detta gäller eller går det inte att requesta HH? Har varken kunnat göra det idag eller igår.

 

Det verkar som att det går, bara att det tar väldigt lång tid. Jag fick nyss en av mina hh:s som jag begärde igårkväll. Har varit så tidigare oxå, men hittills så tror jag att jag fått alla jag begärt.

 

/ Perli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är de nån som har klurat ut ungefär hur mycke man får på wpx per bord /h på NL100?

 

Enligt deras egen räknare ger 4h/vecka, 1 fullbord, 60 händer i timmen $100.8/månad så säg en $10.5/100 händer +-$5 beroende på spelet. Kanske?

10$ på 100 händer låter saftigt, jag har gjort lite egna beräkningar och kommit fran till at de ger ca 4$/h per bord, då är jag en rätt tight FR spelare
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är de nån som har klurat ut ungefär hur mycke man får på wpx per bord /h på NL100?

 

Enligt deras egen räknare ger 4h/vecka, 1 fullbord, 60 händer i timmen $100.8/månad så säg en $10.5/100 händer +-$5 beroende på spelet. Kanske?

10$ på 100 händer låter saftigt, jag har gjort lite egna beräkningar och kommit fran till at de ger ca 4$/h per bord, då är jag en rätt tight FR spelare

 

På NL100 då?

 

Jag förutsätter att de räknar med 4 veckor per månad, vilket de säkert inte gör. Förmodligen 4½ vecka eller något.

Räknar jag med 4½ vecka så tycker jag att den stämmer bra där jag spelar (2/4FL), men det är som Perli säger att tighta spelare genererar mindre rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att automatiskt importera HH från mailen med PT. Så gå till Utilites/PoP 3 Email Setup

 

Fyll i rutorna.

 

Sedan gå till File/Auto Import hand history

 

Sätt Use till Pop3. Och kryssa i delete email when done förslagsvis.

 

För att Automatiskt maila HH från worldpx till mailen. Ta Utilites/Auto-Request Hand history.

 

Ta 100 händer/20 min förslagsvis för (3-tables Fullring) För att göra detta måste worldpx vara på.

 

Ett fel jag hade när jag försökte importera var att man måste öka rad bredden på mailen.

 

Funkar det ifall man har hotmail? I så fall, vad ska man skriva på "server name"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det ifall man har hotmail? I så fall, vad ska man skriva på "server name"?

ja ifall du använder HotPopper

programmet sätter upp en intern majl server på din dator, laddar hem majlen från hotmajl. Så skriver du in adressen till hotpopper i PO, vilket borde vara 127.0.0.1, samt anv namn+lösenord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått för mig att alla som bidrar till potten delar på raken, alltså fortfarande bra för en tight spelare men inte riktigt lika bra som om alla som fått kort hade fått del av raken.

 

/ Perli

 

Rakeback är % tillbaka på den raken DU betalar till siten (inte totala raken i potterna du varit med i).

 

--

 

Spelade 2 NL100 bord ett par timmar (3-4) och fick 70$ tillbaka.

 

Det stora minuset är att det som sagt inte fins några 6 manna bord (NL) så man får hitta 10 manna där det bara är 3-5 st...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det där är ett svar på frågan så var det inte heller så lysande =)

 

Det känndes bara som att folk upprepade det jag sa hela tiden.

om frågan var JA? så trodde jag svaret var helt ok

svårt att svara på fåförsigposter tycker jag. :)

 

klart att huset inte betalar ut hela raken till varje spelare, de delar på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja? De som deltar i potten delar på raken som jag sa, eller? Självklart får inte alla som är med i potten $3 var om raken blir $3

 

Ja visst "delar" man på raken, MEN all bidrar med olika del. Detta gäller ALLA sajter.

 

Det stämmer inte att det gäller alla siter. Här är kopierat från en site om några pokerrum/nätverk.

 

How is the rake calculated?

For Absolute, Full Tilt, SunPoker, InterPoker, Ultimate Bet, PokerShare, and 9 Poker:

Take the total rake collected, divided by the number of players at the table (i.e. $2 rake, divided by 10 = $0.20). Thus, on that particular hand you generated 20 cents even if you folded preflop. Then, 20 cents multiplied by the number of hands you play in a month determines the monthly gross revenue, or "MGR", that you generate for the poker site.

 

For Royal Card Club, Battlefield, and Bodog Poker, players must contribute to the pot (even just 10 cents), in order to be credited for rake generation on that particular hand. The total rake is divided EVENLY by the number of players who contributed at least 10 cents to the pot. Therefore, let's say that player 1 puts in $10, player 2 puts in $60, and player 3 puts in $60. The total rake taken is then $3. Each of those 3 players generated $1 in rake! (For player POINTS, each player receives the same for every raked hand, even if the player folds preflop).

 

For Eurobet, BetOnBet, CD Poker, and Fortune Poker:

Every player is credited rake from each pot according to how much he/she has put into the pot. For example, a pot’s size is $40 and the rake taken is $2. A player who contributed 10% of the pot (which in this case would be $4) would be considered as having generated 10% of the rake ($0.20).

If a player has not contributed any stake into the pot he would not receive any credit for the rake generated from that pot.

 

MVH Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gulade igår bort min testrulle.

 

Spelade kanske totalt 15 timmar på NL200 och NL400 bord och mina negativa intryck var att det var riktigt bra motstånd, inga NL shorthanded bord samt en dålig klient.

 

Det positiva var rakebacken samt att det finns mycket guarrantee turneringar.

 

Jag tänker dock inte fortsätta spela på siten, då det inte fanns fiskar som gav en några enkla $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...