Gå till innehåll

Är online poker lagligt i Italien och Schweiz?


Recommended Posts

Har funderingar på att flytta till nått av dessa länder ett tag och undrar hur om jag kommer kunna spela online poker där?

 

Vad jag har hittat så är online poker inte lagligt än i Schweiz men verkar va på gång att bli men med nån statlig kontroll eller monopol på det.

I Italien så blev det lagligt igen förra hösten men tydligen bara om sajten hadde en licens från staten.

Hitta inte mycket info om det så är det nån som vet lite mer?

Om man som Svensk har öppnat poker konto med sina Svenska uppgifter och bank kort mm går det då och sitta på en lina i nått av dom länderna och spela utan att man råkar i trubbel? Ska man isåfall skaffa sån där tjänst som byter ut ens ipnr kanske?

 

Vore skitbra om jag kunde få klart för mej hur det funkar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i Italien för ett par veckor sedan och alla pokersajter var spärrade. Det gick dock att logga in på klienten och spela. Det går ju att komma in på deras hemsidor också om du använder VPN.

 

EDIT: VPN står alltså för Virtual Private Network och du kan se det som att du skickar all data genom ett rör (som ingen kan se igenom) till Sverige - för att sedan skicka vidare informationen till destinationsadressen. Informationen som ska till dig skickas till VPN-servern och sedan via "röret" till dig. Det ser alltså ut som att du sitter och surfar i Sverige. Nackdelen är att hastigheten kommer minska kraftigt (se http://www.idg.se/2.1085/1.221465/supersegt-att-surfa-hemligt)

 

Om du inte använder VPN skulle jag rekommendera att skicka ett mail till sajterna och berättar som det är - så att de inte spärrar ditt konto. Isf kan du behöva skicka in kopia av gamla räkningar och skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var i Italien för ett par veckor sedan och alla pokersajter var spärrade. Det gick dock att logga in på klienten och spela. Det går ju att komma in på deras hemsidor också om du använder VPN.

 

EDIT: VPN står alltså för Virtual Private Network och du kan se det som att du skickar all data genom ett rör (som ingen kan se igenom) till Sverige - för att sedan skicka vidare informationen till destinationsadressen. Informationen som ska till dig skickas till VPN-servern och sedan via "röret" till dig. Det ser alltså ut som att du sitter och surfar i Sverige. Nackdelen är att hastigheten kommer minska kraftigt (se http://www.idg.se/2.1085/1.221465/supersegt-att-surfa-hemligt)

 

Om du inte använder VPN skulle jag rekommendera att skicka ett mail till sajterna och berättar som det är - så att de inte spärrar ditt konto. Isf kan du behöva skicka in kopia av gamla räkningar och skit.

 

Okej, tack för infon, kollade länken och man förlorar ju inte jätte mycket på en långsammare uppkoppling så om man kör på mobilt 7,2 och förlorar ca 20% hastighet bör det gå bra och spela poker iaf.

Skulle ju kunna sitta vart som helst i världen i stort sett om jag använder den tjänsten, tänkte dock på att man får väll en slumpmässig ipadress varje gång som kan va från vilket land som helst så får man en från ett land där online poker är spärrat och olagligt går det väll inte fast då kanske man bara startar om till man får en ipadress som funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...