Gå till innehåll

JJ på bubblan i en DoN


Recommended Posts

Finns väl knappast utrymme för det här?

Jupp, det är precis det finns... det här är ju en satellit, och inte en vanlig MTT. Vi är med andra ord aldrig pottbundna i en DoN på samma sätt som vi är i en MTT. Glöm det där med att vi får "pottodds" om vi höjer och blir ställda, det är ett MTT-tänk som inte har någon som helst bäring i DoN!

 

 

Av ren nyfikenhet, hur mkt raisar du till?
375 känns lagom. Om vi måste vika så har vi nämligen lika mycket kvar som en eller två av de andra spelarna

 

Hur spelar du vidare om utg synar?
Då checkar vi ner handen. Problemet är inte om UTG synar, utan om Tina synar, då har vi ett spelproblem.

 

Jag tror han levlar. Raisefold är ju sämre än att sitta ut och gå till donken.
Absolut inte. Raisefold är det överlägset bästa spelet. Det här är ingen MTT/SnG, utan en satellit. Jag begär dock inte att du ska förstå varför
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alltså hur rankar ni JJ egentligen? Finns 3 händer som är bättre...OCH JA det hade ju vart annorlunda om han hade haft mycket marker mer än dom 3 bakom men nu har han som sagt en blindsteal mer typ.

 

Hade väl varit större skillnad om endast en varit efter oss (i en satellit) i samma läge. Nu är det ju tre som ska gå förbi oss.

 

Dessutom får vi bara syn av AA-KK av duktiga spelare. Det mesta talar för att åtminstone någon fi här är som bäst en medioker spelare (baserat på att de flesta suger). Det betyder en vidare synrange som vi inte står oss särskilt bra mot.

 

Jag ser inget alternativ mellan fold och push och det är nog en del readbetonat vad jag väljer. Push vid tight bord och en ordentlig funderare vid ett lösare bord.

 

Är jag helt ute och cyklar? Försöker mig sällan på handanalyser och är knappast en stor pokerteoretiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de satelliter jag spelar så är folk jävligt skotträdda på bubblan, en höjning vinner potten minst fyra gånger av fem. Vi vill gärna stjäla den här potten och "känna oss klar".

 

UTG har position på Tina, och kan mycket väl tänka att han ska bevaka denna position i stället för att jävlas. Dvs bombar han om så har han troligen en hand och inte luft. AA-limpen typ.

 

Stämmer inte denna förutsättningar så är inte raisefold bra såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade väl varit större skillnad om endast en varit efter oss (i en satellit) i samma läge. Nu är det ju tre som ska gå förbi oss.

 

Dessutom får vi bara syn av AA-KK av duktiga spelare. Det mesta talar för att åtminstone någon fi här är som bäst en medioker spelare (baserat på att de flesta suger). Det betyder en vidare synrange som vi inte står oss särskilt bra mot.

 

Jag ser inget alternativ mellan fold och push och det är nog en del readbetonat vad jag väljer. Push vid tight bord och en ordentlig funderare vid ett lösare bord.

 

Är jag helt ute och cyklar? Försöker mig sällan på handanalyser och är knappast en stor pokerteoretiker.

 

Först vill jag säga att det understrukna är mig oxå.

 

Och det verkar jag ju ha bevisat. Men jag håller med dig i att det inte finns nåt mellanting mellan push och fold. Hade vi haft 1900 så hade jag foldat eller då kanske jag hade varit mer benägen att göra som Ola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inbillar mig att DoN-spelare ofta är det sämre SnG-skrapet (ursäkta mig om det var stötande och korrigera mig gärna :-)), dvs många tar en syn med typ AK här.

 

Minraise-linjen är intressant, men det känns ändå som stor risk att sätta sig i onödigt prekär situation. Vi är ju ändå relativt trygga och kan väl vänta på en situation att attackera potten först in, om så behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de satelliter jag spelar så är folk jävligt skotträdda på bubblan, en höjning vinner potten minst fyra gånger av fem. Vi vill gärna stjäla den här potten och "känna oss klar".

 

UTG har position på Tina, och kan mycket väl tänka att han ska bevaka denna position i stället för att jävlas. Dvs bombar han om så har han troligen en hand och inte luft. AA-limpen typ.

 

Stämmer inte denna förutsättningar så är inte raisefold bra såklart.

 

Är det inte så att folk blir tightare i en satellit (med en större vinst gentemot inköpet) än i en DoN? Det tror jag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte de duktiga vi är rädd att få syn av (de kan nog även folda KK i det här läget) utan random som hittar syn vid push med diverse händer vi har coin mot.

 

Jag spelar själv lite DoN på $20-$50, inte särskilt frekvent iofs, men folk är extremt syntajta upplever jag. Att nån annan förutom UTG skulle syna här utan AA eller KK ser jag som högst osannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en fold. R/F kan ju vara en möjlghet pga andra faktorer än korten som man har. Någon större skilnad med RF om man har JJ eller 72 kan jag inte se. Den enda fördelen är att den står lite oftare vid nedcheckning vid showdown. (OBS det är endast en variant i hela trädet och den sker inte så ofta som den borde pga att spelarna inte förstår att pottoddsen har så lite betydelse här)

Korten spelar väldigt liten roll här. Visste jag att jag hamnade AI som 75% favvo känns det fel här. Man lär ha mer än 75% att gå klar vid fold. Säger inte att man ska sätta i system att folda allt pga att det lätt exploateras. Utan bara att man inte ska stirra sig blind på korten.

Således fold, tycker man att det är ett exploläge så spelar man

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar själv lite DoN på $20-$50, inte särskilt frekvent iofs, men folk är extremt syntajta upplever jag. Att nån annan förutom UTG skulle syna här utan AA eller KK ser jag som högst osannolikt.

 

Det är väl kanske inte min upplevelse. Tycker jag upplever att random synar med en hel del marginella händer här faktiskt, iaf på de siter/nivåer jag spelat DoN på. Vilket iofs precis som du inte är särskilt frekvent.

Tycker jag ser syner hyffsat ofta här med KJ+, KTs+, AJ+, ATs+ och ibland även andra "konstiga händer.

 

Det kanske inte framgick men det var detta som var min poäng.

 

Är väl jag som va lite trögtänkt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl kanske inte min upplevelse. Tycker jag upplever att random synar med en hel del marginella händer här faktiskt, iaf på de siter/nivåer jag spelat DoN på. Vilket iofs precis som du inte är särskilt frekvent.

Tycker jag ser syner hyffsat ofta här med KJ+, KTs+, AJ+, ATs+ och ibland även andra "konstiga händer.

 

 

Ok.. Tror aldrig jag har sett nån liknande syn med så här jämna stackar, spelar på Stars. Men men du har kanske rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite fart i den här tråden även om ingen talade om förmig hur jag tolkar ICM-siffrorna. :-(

 

Jag tyckte att det var en väldigt skum limp från UTG. Varför limpar man på bubblan i en DoN när man sitter med 9BB? Kände att de enda alternativen var push eller fold. Jag tyckte, till skillnad från andra i den här tråden, att läget var rätt lugnt. Det är ju inte så att man behöver få panik ens när man är nere på 10BB och nu satt jag på lite mer än det, funkar fint med typ 7-8BB också. Med anledning av den skumma limpen och att jag kände att jag inte behövde chansa så blev det en fold. Så här ser hh'n ut i sin helhet:

 

Plats 1: hattuman (1382.00)

Plats 2: Hero (1725.00)

Plats 5: myriver (2423.00)

Plats 7: Mr.Rolbe (1425.00)

Plats 9: NO 13 (1840.00)

Plats 10: Tina76 (1205.00)

NO 13 lägg LM 75.00

Tina76 lägg SM 150.00

** Giv **

Hero [Knh, Knk]

*** Bet Runda 1 ***

hattuman Syna 150.00

Hero Lägg

myriver Lägg

Mr.Rolbe Lägg

NO 13 Syna 150.00

Tina76 Passa

*** Flop(Board): *** : [10k, Dh, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

NO 13 Passa

Tina76 Passa

hattuman All-in 1232.00

NO 13 Lägg

Tina76 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 450.00

hattuman Vinner potten Vinst: 450.00

Hero Lägger mig Vinst: 0.00

myriver Lägger mig Vinst: 0.00

Mr.Rolbe Lägger mig Vinst: 0.00

NO 13 Lägger mig Vinst: 0.00

Tina76 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold finns inte på kartan. Skillnad om vi hade haft runt 3000 marker.

 

För att? Du menar att vi måste spela handen för att vi ligger illa till eller vadå? Om det är det du menar så håller jag inte med, vi ligger inte alls illa till, vi är med helt okej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold finns definitivt på kartan, det är nog så att det är marginellt beslut vilket av de tre som är bäst (raisefold/fold/all-in). Vilket gör frågan intressant.

 

Precis, det är nog marginellt men för min del står det som jag tror framgått mellan fold och push.

 

Jag viker den lätt främst med tanke på att stackarna är så pass jämna.

 

Anledningen till att handen är intressant (och svår imo) är just att det är relativt jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker den lätt främst med tanke på att stackarna är så pass jämna.

Att stackarna är såpass jämna är väl det som talar för att vi ska spela den? Med en tusenlapp till i stacken är det ju en autofold, och bara några hundra mindre i stacken är det automat-all-in.

 

Jag säger inte att det är tokfel att lägga handen, men det är tokfel att lägga handen av denna anledning. Vi är på intet sätt klara för avancemang, och bör därför sno åt oss de potter vi kan, med minsta möjliga risk för bust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blinds 75/150?????? på bubblan???? :shock: inte det minsta illa ute. Stjäla blindsen gör inte mycket till eller från, känns inte värt risken att pusha.

 

Limpen tolkar jag som a-q,a-j,k-q eller medelpockets(jo folk lirar ibland så och hoppas på träff eller flopp lägre än paret å pushar då), bättre pushar han med, sämre slänger han.

 

var lirar du?? pokerstars?? på ipoker där jag är det ju ofta 300/600 på bubblan numera, fast det är ju turbo då förvisso.

 

med så låga blinds kan man ju även syna....annars fold...ingen panik med dom blindsen/stackarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...