Gå till innehåll

Ny insättningsmetod - EntroPay


PokerStars_Alex

Recommended Posts

Vi har nyligen introducerat en ny insättningsmetod i form av EntroPay. EntroPay fungerar som ett virtuellt VISA-kort som man kan föra över pengar till, från sitt vanliga kredit-/bankkort, och sedan därifrån göra en insättning i PokerStars kassa.

 

EntroPay är ett bra alternativ för spelare som av någon anledning inte kan göra en direktinsättning med sitt bankkort och tidigare har använt sig av långsammare insättningsmetoder såsom banköverföring. Särskilt användbart är det för spelare som har ett Maestrokort eftersom det är möjligt att med Maestro göra en direktinsättning på sitt EntroPay-konto, och därefter sätta in pengar på PokerStars via EntroPay.

 

Mer information om insättningar och uttag med EntroPay finner ni här:

 

http://www.pokerstars.se/poker/real-money/entropay/index.html

 

Frågor kring EntroPay går bra att ta i tråden.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entropay funkar väll överallt VISA accepteras?

 

Provade iaf Entropay i början av året, satte in $100 på FTP och provade sedan göra ett uttag. Pengarna kom in på Entropay kontot, men kontot blev låst och jag blev tvungen att skicka in kopia på kortet jag använde för att sätta in pengar, ID-kort och allt sånt.

 

Fick då svaret

 

Kindly note that after careful consideration our Risk Management Team has declined your EntroPay account application due to security measures.

 

Dom skickade tillbaka pengarna och gav aldrig någon riktig anledning varför kontot låstes. Jag hade bara satt in pengar och gjort ett uttag på FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entropay funkar väll överallt VISA accepteras?

 

Provade iaf Entropay i början av året, satte in $100 på FTP och provade sedan göra ett uttag. Pengarna kom in på Entropay kontot, men kontot blev låst och jag blev tvungen att skicka in kopia på kortet jag använde för att sätta in pengar, ID-kort och allt sånt.

 

Fick då svaret

 

 

 

Dom skickade tillbaka pengarna och gav aldrig någon riktig anledning varför kontot låstes. Jag hade bara satt in pengar och gjort ett uttag på FTP.

 

Hej,

 

Ja, EntroPay kan vanligen användas online överallt där VISA accepteras. Innan det introducerades som en officiell insättningsmetod fungerade det dock endast för spelare från vissa länder.

 

Angående problemet med ditt EntroPay-konto så är det dock omöjligt för oss att spekulera i vad som ställde till problem. För mer information bör du kontakta EntroPay.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker nog inte byta från Moneybookers till denna sedan Moneybookers använt rätt så mycket men dom ta iallfall avgift för att göra uttag därifrån till mitt Bankkortet

 

Är monkeybookers "bättre" än Neteller? eller är det ungefär likadanna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser om denna metod så låter det som något som är kopplat till VISA och att det bara är att sätta in pengar. Är det så eller är det något man måste registrera sig på och skicka in bankuppgifter osv som tex neteller? Jag är jävligt skumm i skallen ju nu, har söpit hela dagen men ni kanske kan klargöra saker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser om denna metod så låter det som något som är kopplat till VISA och att det bara är att sätta in pengar. Är det så eller är det något man måste registrera sig på och skicka in bankuppgifter osv som tex neteller? Jag är jävligt skumm i skallen ju nu, har söpit hela dagen men ni kanske kan klargöra saker?

 

Jag vill också har en bättre förklaring på denna. :P

 

Skillnaden är att det är ett virtuellt, förbetalt VISA-kort. Först måste ni öppna ett EntroPay-konto/kort och föra över pengar till detta, därefter använder ni EntroPay-kortnumret som ni har fått för att göra en insättning på PokerStars. Förklarar det saken bättre?

 

 

 

Finns verkligen behovet av denna om man redan har Neteller/Moneybookers och VISA?

 

Använder man redan snabba metoder som VISA/NETeller/Moneybookers finns det ingen uppenbar anledning att använda EntroPay. Framför allt är metoden som sagt användbar för de som har ett Maestrokort, eftersom man kan använda det för att sätta in pengar på EntroPay, men inte på PokerStars.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framför allt är metoden som sagt användbar för de som har ett Maestrokort, eftersom man kan använda det för att sätta in pengar på EntroPay, men inte på PokerStars.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

 

Men Maestrokort är ju för de under 18 (som inte kan få VISA) och de under 18 får ju inte spela på siten..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte nyss testa EntroPay.

 

Man ska fylla i Issuenumber eller Valid from, även Valid thru.

 

Men som de flesta vet så finns det varken issue number eller Valid from på Maestro (om du inte har ett UK?)

 

Så det verkar ej fungera.. Rätta mig gärna om jag har fel =)

 

EDIT; Pratade med supporten och dom sa att de fanns en hel del problem med Maestro kort änsålänge. Problemet skulle lösas inom de närmsta månaderna. Nu är kontot fryst.

 

Varför använda Entropay om inte Maestro fungerar? Det känns väldigt onödigt att använda den tjänsten om man ska använda vanligt visa?

 

Nåja, luktar scam! Hoppas bara dom inte ziggar mina cash på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...