Gå till innehåll

Spela floppade 2par ?


JagGårGul

Recommended Posts

Måste kolla hur man bäst spelar dessa.

 

Har idag 2ggr floppat mensedan dragits ut på " The Grand Old River " :-)

 

Oftast är det ju någon som träffat toppparet o inte släpper det trots en medioker kicker.

 

Hur skiljer vi sedan på topp 3.

 

topp 2

 

mellan 2

 

Lägsta 2

 

Mvh,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En gång förlorade jag flera tusen i en enda pott med ett floppat tvåpar eftersom fi gick all in i förhoppning om färg vilket han satte på river. Efter den hemska kallduschen har jag kommit fram till att det är bättre att lägga sig än att chansa mer än man har råd att förlora. Även om fi har 34 % mot 66 % så är det inte så smart att riskera hela bankrullen på att han inte sätter den. Det ska erkännas att jag spelade på en för hög nivå eftersom jag inte hade råd med att förlora ett enda inköp (2/4 = 400 dollar) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter den hemska kallduschen har jag kommit fram till att det är bättre att lägga sig än att chansa mer än man har råd att förlora. Även om fi har 34 % mot 66 % så är det inte så smart att riskera hela bankrullen på att han inte sätter den. ;)

 

EV+ är ALDRIG ett chansspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång förlorade jag flera tusen i en enda pott med ett floppat tvåpar eftersom fi gick all in i förhoppning om färg vilket han satte på river. Efter den hemska kallduschen har jag kommit fram till att det är bättre att lägga sig än att chansa mer än man har råd att förlora. Även om fi har 34 % mot 66 % så är det inte så smart att riskera hela bankrullen på att han inte sätter den. Det ska erkännas att jag spelade på en för hög nivå eftersom jag inte hade råd med att förlora ett enda inköp (2/4 = 400 dollar) ;)

 

Levl?

Annars så spela inte högre än du har råd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...