Gå till innehåll

Monstergrind sommarjobb!


t3h_h4x0r

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lägger ner för idag, spelar för tiltat, jag förlorade ALLA mina coinflips nu min andra session och jag känner att det är lika bra att jag lägger ner annars kommer jag bara tilta sönder. även fast jag raisar allt jag spelar preflop och jag spelar ganska löst, så lyckas dem jämt lägga sej när jag har AA och KK, iofs får man ju endå inte betalt med AA KK mot nitsen endå men jag vill vinna lite mer än blindsen

 

ska formatera datorn i helgen så jag kan lägga in PT3 igen och inte tänka på poker alls denna helg! vi hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard?? första handejn på bordet

 

OnGame No-Limit Hold'em, $1.00 BB (2 handed) - OnGame Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Button ($100)

SB ($55.75)

 

Preflop:

Button bets $3, SB calls $2.50

 

Flop: ($7) 9club.gif, Qdiamond.gif, 2diamond.gif(2 players)

SB checks, Button bets $5, SB calls $5

 

Turn: ($17) Jdiamond.gif(2 players)

SB checks, Button bets $15, SB bets $47.25 (All-In), Button calls $32.25

 

River: ($111.50) 3spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $111.50 | Rake: $1

Main pot: $111.50 between Button and SB, won by SB

 

Results:

Button had Qheart.gif, Jheart.gif (two pair, Queens and Jacks).

SB had 5diamond.gif, 4diamond.gif (flush, Queen high).

Outcome: SB won $111.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dåligt spel eller badrunnar jag_???

 

OnGame No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - OnGame Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($25.55)

Button ($105.90)

SB ($102.35)

BB ($365.40)

UTG ($138.30)

 

Preflop:

UTG calls $1, 3 folds, BB bets $3, UTG calls $3

 

Flop: ($8.50) 6club.gif, Jclub.gif, 10diamond.gif(2 players)

BB bets $6, UTG bets $12, BB bets $38.50, UTG calls $32.50

 

Turn: ($97.50) 10heart.gif(2 players)

BB bets $72, UTG bets $89.80 (All-In), BB calls $17.80

 

River: ($277.10) Kdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $277.10 | Rake: $3

Main pot: $277.10 between BB and UTG, won by UTG

 

Results:

BB had Jheart.gif, 6heart.gif (two pair, Jacks and tens).

UTG had Kclub.gif, 10club.gif (full house, tens over Kings).

Outcome: UTG won $277.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standxard mot en löspassiv firre? Jag har J6

 

OnGame No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - OnGame Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($103)

Button ($159.25)

SB ($66.65)

BB ($99.50)

UTG ($100)

 

Preflop:

UTG checks, 2 folds, SB calls $0.50, BB bets $4, UTG calls $4, 1 fold

 

Flop: ($10) 3diamond.gif, 6club.gif, 4diamond.gif(2 players)

BB bets $10, UTG calls $10

 

Turn: ($30) 10heart.gif(2 players)

BB bets $25, UTG calls $25

 

River: ($80) 2heart.gif(2 players)

BB checks, UTG bets $40.50, 1 fold

 

Total pot: $120.50 | Rake: $3

Main pot: $120.50 returned to UTG

 

Results:

UTG didn't show

Outcome: UTG won $120.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sånt här bajs som gör att jag backar

 

OnGame No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - OnGame Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($26.60)

Button ($166.10)

SB ($63.15)

BB ($100)

UTG ($143.05)

 

Preflop:

UTG calls $1, 3 folds, BB bets $3, UTG calls $3

 

Flop: ($8.50) 4spade.gif, 2spade.gif, 6spade.gif(2 players)

BB bets $8, UTG bets $32.50, BB bets $88 (All-In), UTG calls $63.50

 

Turn: ($200.50) 5spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($200.50) 9spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $200.50 | Rake: $3

Main pot: $200.50 between BB and UTG, won by UTG

 

Results:

BB had 4heart.gif, 4club.gif (flush, nine high).

UTG had 9heart.gif, Qspade.gif (flush, Queen high).

Outcome: UTG won $200.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

horspel

 

OnGame No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - OnGame Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($104.65)

UTG ($104.10)

Button ($50)

SB ($157.95)

 

Preflop:

1 fold, Button calls $1, SB bets $3.50, 1 fold, Button calls $3

 

Flop: ($9) Qspade.gif, 5spade.gif, 7spade.gif(2 players)

SB bets $9, Button calls $9

 

Turn: ($27) 3diamond.gif(2 players)

SB bets $144.95 (All-In), Button calls $37 (All-In)

 

River: ($208.95) Jspade.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $208.95 | Rake: $2

Main pot: $101 between Button and SB, won by Button

Side pot 1: $107.95 won by SB

 

Results:

Button had 8heart.gif, Aspade.gif (flush, Ace high).

SB had Aheart.gif, Adiamond.gif (one pair, Aces).

Outcome: Button won $101, SB won $107.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel avklarat, blev 4 timmar med back på några $100 endel setups, fortfarande lite tiltspel! men känner att jag har fokus på spelet generellt, men jag tappar en del händer som jag borde vinna pga av att man är så van med att bli utdragen!

 

hittarn inte HHn med typ denna hand mot en fisk!

 

jag KQ han KJ

 

Jag pot preflop han call, jag har poss.

 

flop K42r, jag pot han call, Turn 3, jag pot han call, river 6, han instapushar typ $70 i pot pa $50. Jag foldar pga att jag tänker aha nu har han väl K5, runnerrunner, och just denna gång tänker jag inte betala av! jag foldar och han visar KJ. sånt suger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner denna dagboken,

 

Inget kul att skriva när allt kukar sej hela tiden!

jag kommer fortfarande monstergrinda men pallar inte att skriva här! vill bara få in mina timmar sen strunta totalt i pokern.

 

Jag skriver väl igen när sommargrinden är slut så får vi se slutresultatet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL fan, tycker du spelar bra när jag möter dig men ska du inte gå ner till 6 bord istället för 9? Tycker man får mycket lättare att spela stabilt då jag själv provat 9 bord och där går gränsen mellan robotik och spel.

 

Det kommer samtidigt svänga mer med 9 bord än 6, alltså tar det mer psykiskt men tror du kommer grinda tillbaka dig snart. Kör på :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter att skriva nu när någon visar intresse!!

 

Starvin: Jag kör 6 bord nu bara!

 

Dagens pass, jag blödde pengar rakt ut, backa $500 rakt ut efter 1 timmes spel och då spelade jag NIT för att bara fokusera på shortstackarna, inte Allin preflop en endå gång (förutom shortisarna med 20-40bb) och ändå - $500 efter 1 timme, helt sjukt

 

Totalt sluta passet på runt $900 back tror jag, jag orkar inte ens kolla

 

Jag har levt på poker sen jag var 19, är 23 nu. Har säkert runt 1.5 miljoner händer under bältet. Men jag har fanimej aldrig varit med om något liknande som nu, jag vågar knappt 3bet AK preflop. Synar bara JJ ochTT preflop och checkfoldar typ om jag missar set, loosar alla viktiga flips, och när jag väl sitter där och blir 4-5 bettad ALLIN för 100 gången mot samma spelare och jag har AKs och man tänker NU JÄVLAR!!, såklart sitter han på AA.

 

Jag är tvungen att ge upp mina 2 barrels som jag tänkt 3 barrela river mot grinderserna för de klonkar de perfekta bluffkorten hela tiden! Jag vågar knappt spela.

 

ger upp idag efter 6 timmars spel, skulle spela 8 timmar egentligen, men jag lägger ner när inget funkar. Jag har varit med om loosingtreaks förr men den här tar fan priset. Har väl runt 2k i min BR, som ska bli runt 20K innan den 26 aug, jovisst. :cry:

 

 

Fotbolls match ikväll, gör min debut i A-laget, känns skönt att släppa pokern och fokusera på fotbollen och träningen!

 

Ny dag imorgon! Vi hörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig, hade en liten svacka under min period och jag blev riktigt vek i spelandet. Kom ur det genom att spela riktigt försiktigt och inte tvåbarrelbluffa osv mycket alls. Tog det lugnt istället och försökte fokusera på händerna hur jag faktiskt spelade osv.

 

Trebeta JJ är ju ett måste men vet hur det är när det går kasst, du såg ju mina HH:s när jag folda rivrat set och floppat set osv i tron om att fi hade nuts. I efterhand så spelade jag dem händerna riktigt kasst.

 

Bra att du lirar 6 bord, 2k$ är en sjukt liten rulle men om du har pengar på banken så du klarar dig kan du väl köra på. Att kliva ner på NL50 är ju ett måste om du inte har pengar över att sätta in då 20 buyins är standard att kunna förlora men personligen hade jag nog fortsatt NL100 om jag var du och försöka bryta trenden, för antar att du spelat på den nivån ett tag.

 

Skulle försöka ta det mer lugnt nu, eftersom jag tror regsen tagit notes på dig att du är lite mer aggresiv än normalt och kommer syna ner dig lättare samt attackera dig mer preflop eftersom du blivit vekare där. Försök spela tight och valuebetta mycket, syna inte så mycket 3bets och undvik dem stora bluffarna för tillfället och sen när det börjar gå bättre kan du väl försöka mixa lite mer men känns som att du är i en riktigt jobbig period nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för stödet sTARVIN! det värmer verkligen!

 

Jag gör precis som du skrev nu, jag fokuserar på shortstackfiskarna och lirar Breakeven mot regsen! Plockar upp potter preflop med starka händer även fast jag kan kan få lite mer värde genom att spela dom lite svagare! Men det spelar ingen roll nu, vill bara köra igenom loosingstreaken så smärtfritt som möjligt!!

 

Vi vann matchen med 6-2 jag hoppade in i andra halvlek och nätade efter 8 minuter så det känns bra!

 

U-lags match imorgon!

A-lags match på Onsdag!

Träning på Torsdag

Match på Söndag!

 

Blir en jävligt kul vecka! Vi hörs imorn kära dagbok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är den, jag håller med honom till 100%

 

Första 2 timmarna avklarade! plussade kanske $200 fokuserade på shortisarna och tableselectade fint så jag slapp regsen!

 

betalade av en dum AK mot KK preflop mot en nit (75bb) men men hade ju iaf 30%. Känner mej fortfarande rätt vilsen. Floppar SJUKT dåliga med sett, och när jag väl floppar set så har jag typ 88 mot en NIT på brädan 822 så man får inget betalt endå. Men det går framåt iaf

 

Åker fortfarande på massa skit pga av att jag förbättrar till 2par osv på turn när dom har slowplayat set på flop osv..

 

15 min paus nu sen dags igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...