Gå till innehåll

Jaga cashback!


Stiffan

Recommended Posts

har lite funderingar kring hösten, blir kanske av med mitt lärarjobb (som alla lärare i dessa härliga tider. Har spelat hyfsat mycket under min pluggtid med bra resultat, tänkte eventuellt göra en lite seriösare satsning nu under hösten.

 

Har hört att spelare inkasserar 1000-2000dollar i cashback varje månad bara på att hålla sig flytande, detta låter intressant. Hur gör dessa spelare? vad spelare de?

 

-Många bord + hyfsade nivåer.

-Funkar sit and go bra? har hört att detta ska vara det bästa sättet att samla på cashback.

-Bra sidor för cashback?

 

tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tjäna pengar på nätpoker genom att enbart hålla sig flytande är inte särskilt svårt. ABC-poker räcker långt. Du kan tjäna betydligt mer än 1000-2000 dollar/månad på detta om du har den tiden som krävs att du lägger ner på pokern. Registrera dig på en sight som ger dig en bra rakebackdeal. Sen är det bara att ge järnet. Och då föreslår jag cashgame istället för Sit n Go.Du behöver inte spela speciellt högt. Det räcker bra med NL100 eller NL200 för att "raken" skall börja snurra. Kan du sen spela Limit på 2/4 3/6 5/10 så drar du in ännu mer. Omaha fungerar också utmärkt.

Det enda du behöver bemästra är egentligen multitabling. Förslagsvis minst 7-10 Shorthanded eller 12-14 Fullringsbord samtidigt.

Att hitta en RB-deal är inte heller svårt. Googla "Rakeback" så har du hur mycket som helst att välja på. Många sidor ger dig runt 30% utan någon motprestation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har lite funderingar kring hösten, blir kanske av med mitt lärarjobb (som alla lärare i dessa härliga tider. Har spelat hyfsat mycket under min pluggtid med bra resultat, tänkte eventuellt göra en lite seriösare satsning nu under hösten.

 

Har hört att spelare inkasserar 1000-2000dollar i cashback varje månad bara på att hålla sig flytande, detta låter intressant. Hur gör dessa spelare? vad spelare de?

 

-Många bord + hyfsade nivåer.

-Funkar sit and go bra? har hört att detta ska vara det bästa sättet att samla på cashback.

-Bra sidor för cashback?

 

tacksam för svar.

 

 

Själv kör jag DoNs STNG på ongame med 8x bonus (62,5%) och det är väl det mest effektiva sättet att samla poäng och cashback. Dock inte jätte bra trafik om man multitablar.

 

Även börjat testat en del på Pokerstars som inte har samma bonus men å andra sidan billigare rake + att det startas upp bord hela tiden.

 

Att ha i åtanke är att om även om du får tillbaka $2000 i månaden så betyder det ju att du har betalat mer än så. Med andra ord glöm inte bort spelet i jakten på cashback :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök ett nytt jobb, det tar många timmar i veckan att leva på "enbart rb" plus att den mentala biten är svindryg...

Men ska du nu göra de så kör på en sida där det finns någon form av race. VIP race om du ska köra sng eller raked hands race om du ska köra SH CG, trycker man då på bra så kan man komma upp i en bra bit över 100% rb.(ink din vanliga rb obv):mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv kör jag DoNs STNG på ongame med 8x bonus (62,5%) och det är väl det mest effektiva sättet att samla poäng och cashback. Dock inte jätte bra trafik om man multitablar.

 

Även börjat testat en del på Pokerstars som inte har samma bonus men å andra sidan billigare rake + att det startas upp bord hela tiden.

 

Att ha i åtanke är att om även om du får tillbaka $2000 i månaden så betyder det ju att du har betalat mer än så. Med andra ord glöm inte bort spelet i jakten på cashback :)

 

 

 

hur fungerar dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst måste det väl vara så att dessa spelare som ligger och darrar kring eller marginellt över nollresultat och i princip bara tjänar på sin rakeback är mer utsatta för variansen än folk som slår nivån med marginal? Jag menar: Ligger du normalt på ROI 10% och har en dålig månad så plussar du kanske ändå några % eller går break-even. Har du en dålig månad eller två på på premisserna ovan så kanske förlusterna käkar upp hela rakebacken?

 

Dessutom är det väl så att många av sidor eller aktörer som ger rakeback troligen inte är skattefria? Tycker det låter som en jävla risk ur flera aspekter att försöka leva på att grinda på de premisserna. Sen kommer ju de andra nackdelarna också som att du inte får någon pensionsgrundande inkomst, ingen sjukpenning m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något visst poäng man måste komma upp i under viss period för att få ut pengarna?

 

Ja =)

 

gå in på valfri Ongame site så har de flesta 8x bonus som förstainsättningsbonus. Du kan läsa om villkoren där.

 

eller skicka ett pm till mig om du har frågor, kan nog inte säga mera här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL400 så rakear du typ $0.2/hand. spela 5000händer per dag så rakear du $1000/dag. spela på en site med 50% rb så vips har du $500/dag=$15k/månad=100papp skattefritt varje månad. easy money.

 

Haha, jag tror genomsnittet av Sveriges alla avskedade lärare förlorar betydligt mer än $500/dag om dem ska spela 5K händer. Slå inte såpass korkade idéer i huvudet på folk som är ute efter seriösa tips, lol. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tjäna pengar på nätpoker genom att enbart hålla sig flytande är inte särskilt svårt. ABC-poker räcker långt. Du kan tjäna betydligt mer än 1000-2000 dollar/månad på detta om du har den tiden som krävs att du lägger ner på pokern. Registrera dig på en sight som ger dig en bra rakebackdeal. Sen är det bara att ge järnet. Och då föreslår jag cashgame istället för Sit n Go.Du behöver inte spela speciellt högt. Det räcker bra med NL100 eller NL200 för att "raken" skall börja snurra. Kan du sen spela Limit på 2/4 3/6 5/10 så drar du in ännu mer. Omaha fungerar också utmärkt.

Det enda du behöver bemästra är egentligen multitabling. Förslagsvis minst 7-10 Shorthanded eller 12-14 Fullringsbord samtidigt.

Att hitta en RB-deal är inte heller svårt. Googla "Rakeback" så har du hur mycket som helst att välja på. Många sidor ger dig runt 30% utan någon motprestation.

 

Och var lär man sig denna ABC-poker som gör en till en +-0-spelare? Tacksam för ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL400 så rakear du typ $0.2/hand. spela 5000händer per dag så rakear du $1000/dag. spela på en site med 50% rb så vips har du $500/dag=$15k/månad=100papp skattefritt varje månad. easy money.

 

Ja, eller varför inte spela på pundbord?

Då får du ju 800$/dag=24k$=180k skattefritt varje månad:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och var lär man sig denna ABC-poker som gör en till en +-0-spelare? Tacksam för ett tips.

 

På nivåer över NL20 måste du troligtvis spela en massa händer innan du ens bli en b/e spelare. Att bli vinnande på poker kräver mycket av utövaren, och erfarenhet är av största vikt. Sen kan jag tipsa dig om att häng i teoriforat på 2+2forums, samt kanske bli medlem på någon av coachingsiterna, deucescracked, cardrunners eller pokercampus(svenskt) plugga plugga plugga, samt spela spela spela så ska du se att du nog blir vinnande/breakeven spelare tids nog.

 

Börja spela lågt bara, för om du sätter dig på small/midstakes direkt med inställningen att det är enkel deg att lira breakeven och få cashback kommer du garanterat förlora en massa cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill tacka för alla svar och hoppas få flera svar och tips på bra ideér. Jag vill dock poängtera att jag inte räknar med att bara gå plus på cashbacken. Jag har spelat poker i snart 5år nu och rankar mig själv över medel och vinner kontinuerlig på nivåer som 0,25/0,5 och 0,5/1 i cg. Jag har vana att spela fyra bord samtidigt fler är svårt pga platsutrymme på skärmen. Spelar ABC poker för det mesta.

 

Lirar just nu på pokerstars vilka dessvärre ej erbjuder cashback utan VIP poäng till kval etc. Som sagt nyfiken på cashback och de på nivåer som jag brukar spela. Går det bra och jag går bra plus under några månader kanske testa spela högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...