Gå till innehåll

Intervju - WSOP Main Event vinnare!


EverestPoker

Recommended Posts

I veckan som varit har en svensk spelare kvalat in till WSOP Main Event genom Everest Poker. Han är välkänd i Sverige som en skicklig pokerspelare och många där ute känner redan till honom, antingen som Texaster eller som Ola Brandborn!

 

Vi bestämde oss för att ta tillfälle i akt och göra en kort intervju som följer nedan.

 

------------------------------------------------------------------

1. Hej Ola Brandborn och grattis till din plats i WSOP Main Event! Hur känns det?

 

Bra såklart...

 

2. Vad har du för förväntningar på årets upplaga av WSOP?

 

Det är tredje året jag spelar main event, har åkt i slutet av dag 1 de andra gångerna. Nu med tripplad startstack från tidigare år så hoppas jag överleva betyligt längre. Det är många fällor på vägen fram tills man kommer ITM.

 

3. Hur gick det till när du kvalade dig in till WSOP? Vilket steg/vilken nivå började du på?

 

Köpte in mig i Side-eventsteget först, där jag kom tvåa ett par gånger och fick startavgiften tillbaks. Sedan fick jag ett mail från Doyles Room (som jag kvalade på först) att de inte kunde köpa in mig direkt, utan jag fick in pengar på mitt spelkonto i stället. Då var jag helt enkelt tvungen att spela main eventsteget på Everest... det är en av orsakerna till att jag spelar satelliterna, att någon annan får ta hand om alla praktiska saker med inköpet.

 

4. Vad tycker du om Everest Pokers stegsystem?

 

Bra, men tyvärr så innebär det att det inte blir trafik i de vanliga satelliterna (ni borde garantera en plats i varje vanlig MTT-satellit, så borde det bli fullt i dessa).

 

5. Everest Poker kommer att matcha alla Main Event-vinster av spelare som kvalat genom Everest. Max $1 miljon kommer att matchas och delas ut bland alla Main Event-spelare som kvalat in via Everest. Vadslagningen är i full gång om hur mycket Everests spelare kommer att vinna, och hur mycket Everest alltså kommer att matcha. Vad är ditt bud?

 

$5000 per skalle

 

6. Everest Poker betalar även flygbiljett till en kompis till alla Everests vinnare av en Main Event-plats. Har du bestämt vilken kompis kommer du att ta med dig?

 

Nej, jag efterlyser härmed en vän helt enkelt: Kontaktanons: Gammal pokergubbe söker lämplig pokerspelande flicka över 21, för trevlig samvaro i Las Vegas.

------------------------------------------------------------------

 

Vi på Everest Poker önskar Ola ett stort lycka till i World Series of Poker 2009!

 

Du kan också kvala in till WSOP 2009 genom Everest Poker, för mer information eller för att registrera ett konto, klicka här!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ni ha en intervju till för WSOP sideeventsatten? :ola:

 

Om jag får för mig att klonka fler satelliter, kan ni köpa in mig i blandade sidoevent då (jag vill spela Duce to Seven trippledraw bland annat)

 

 

Bra att de annonserar vem som redan har vunnit, vad har du för odds Ola så man kan slänga in en slant och betta 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många där ute känner redan till honom, antingen som gdaily eller som Ola Brandborn!

FYP!

 

Får man inte spela flera "rutor" i ME om man vinner flera satelliter? :roll:

Får man köpa % i dig till ME?

Hur många ggr har du spelat ett WSOP-event genom att du vunnit en satellit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP!

 

1 Får man inte spela flera "rutor" i ME om man vinner flera satelliter? :roll:

2 Får man köpa % i dig till ME?

3 Hur många ggr har du spelat ett WSOP-event genom att du vunnit en satellit?

1 Nej

2 Nej

3 Tre

 

Får man fråga vad det kostade dig ola för att kvala in till main sammanlagt om du har någon koll ?! jag vet nämligen inte vad sattarna kostar. =)
Första kostade 400, andra kostade 500 typ (kanske lite mer, 2-3 skott på 120-nivån först). Lägsta nivån är tredollars.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...