Gå till innehåll

3betad KJ SB tp turn beslut


Recommended Posts

Väljer att 3beta min KJ i SB då ja inte vill syna den pre OOP. Ville helst ta ner potten direkt och slänger den snabbt mot något omslag. Tycker jag floppar en bra flop, men börjar tvivla va ja egentligen gjort med handen, va tycker ni om min linje å va skulle ni göra i denna hemska sitts vi satt oss i?

 

En tänke är att handen är absolut inte i toppen av våran range här å därför kan välja att c/s floppen å utvärdera turn.

 

FI är okänd, spelat ca 50 händer på bordet.

 

***** Hand 1027116254 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 18 maj 2009 23:54:47

Diana 39 (Vanlig/Cash Game)

Plats 4: PippoInza (1174.43)

Plats 5: deom_on (1017.26)

Plats 1: Fluorette (1140.75)

Plats 2: pike10 (146.82)

Plats 3: NewIngron (1000.00)

PippoInza lägg LM 2.50

deom_on lägg SM 5.00

** Giv **

 

deom_on [:Js:, :Kc:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Fluorette Höj till 20.00

pike10 Lägg

NewIngron Lägg

PippoInza Lägg

deom_on Höj till 50.00

Fluorette Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [:5s::Jh::2s:]

*** Bet Runda 2 ***

deom_on Satsa 70.00

Fluorette Höj till 150.00

deom_on Syna 150.00

*** Turn(Board): *** : [:5s::Jh::2s::2c:]

*** Bet Runda 3 ***

deom_on Passa

Fluorette Satsa 265.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skulle höja mer pre om jag nu ville trebeta, typ till 75 eller så. Å andra sidan föredrar jag nog oftast syn eller t.o.m. fold pre.

 

På flopp blir det ju jobbigt, som sagt. Trebetar du så är du ju nästan committad och det är väl inte så hett med bara TPGK, fold är ju vekt men kanske ändå nödvändigt för synar du så "vet" du ju att det kommer en ny tunna på turn.

 

Jag hade nog trebetat på flopp ändå bara för att jag avskyr när folk raisar så fjolligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En större 3b hade iaf varit att föredra om du ska 3b KJ OOP, att mucka den pre tycker jag inte heller är fel och 3betta med en mer polariserad range.

 

Instämmer där, en lite svag 3bet ja la.

Å va tänker du me att göra de me en mer polariserad range?

 

Riktigt dåligt att 3beta den pre. Du gör om en hand som står sig bra mot knappens öppningrange till en bluff som spelar OOP i en 3betad pott..

Som spelat så viker jag om jag ens cbetar den.

 

Är inte ens knappen som öppnar utan UTG, å vill inte syna den handen. antingen vik eller 3bet, de är så ja tänker pre flop.

 

 

Skulle höja mer pre om jag nu ville trebeta, typ till 75 eller så. Å andra sidan föredrar jag nog oftast syn eller t.o.m. fold pre.

 

På flopp blir det ju jobbigt, som sagt. Trebetar du så är du ju nästan committad och det är väl inte så hett med bara TPGK, fold är ju vekt men kanske ändå nödvändigt för synar du så "vet" du ju att det kommer en ny tunna på turn.

 

Jag hade nog trebetat på flopp ändå bara för att jag avskyr när folk raisar så fjolligt.

 

Känns faktist som att syn är de vekaste ja kan göra me den här handen så som ja spelat. som du säger kommer ja få smaka en tunna på turn å måste ju vika den. Å när ja har denna TPGK i 3betad flop känns en c/s bästa spel på denna flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man som mål att bli sjukt lättläst kan man ju följa råd från nits, typ starfitter men alla vill inte det.

 

Klart man foldar KJ där ibland men ser inget fel att höja heller. Skulle spelat flop likadant oftast, turn blir fold 70% allin 30% typ, vill gärna ha nån slags read här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man som mål att bli sjukt lättläst kan man ju följa råd från nits, typ starfitter men alla vill inte det.

 

Klart man foldar KJ där ibland men ser inget fel att höja heller. Skulle spelat flop likadant oftast, turn blir fold 70% allin 30% typ, vill gärna ha nån slags read här.

 

Driv inte med mig... Att inte 3beta en utg raise med KJo är INTE speciellt nit, förövrigt så har jag ingen 3betrange mot utg raise så försök "läsa" mitt spel mot den....

Som spelat viker jag turn, för 100BB får jag in det men varför sätta sig i en sån här situation från början kan jag inte förstå mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att standard är fold här, men varför sitta med tabell och spela liksom. Höjer eller synar här ibland beroende på gameflow och motståndare.

 

Att säga att man ALLTID ska göra si och så, utan att ta hänsyn hur detaljer tiltar mig bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att alla bara fokuserar på va som hände pre.

 

Nu har vi kommit till floppen å har TPGK, va gör vi i denna sits? vilka händer hamnar vi i denna sits å hur gör vi me dom?

 

Tycker de hade varit bättre å få svar på de men tacksam för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att alla bara fokuserar på va som hände pre.

 

Nu har vi kommit till floppen å har TPGK, va gör vi i denna sits? vilka händer hamnar vi i denna sits å hur gör vi me dom?

 

Tycker de hade varit bättre å få svar på de men tacksam för alla svar!

 

Det är just det du kan undvika om du inte gör såhär pre den skiten du satt dig i nu får du väl försöka gissa dig ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...