Gå till innehåll

Uttag från Stars


Displeased

Recommended Posts

Hej,

 

Skriver du på svenska kommer ditt ärrende alltid till svensk support.

 

Formuleringen är olyckligt och det är något som kommer ändras. Den här texten dyker upp i samband med att ett uttag granskas av vår säkerhetsavdelning. Detta tar vanligen maximalt 72 timmar och din utbetalning kommer säkerligen att skickas inom kort.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Skriver du på svenska kommer ditt ärrende alltid till svensk support.

 

Formuleringen är olyckligt och det är något som kommer ändras. Den här texten dyker upp i samband med att ett uttag granskas av vår säkerhetsavdelning. Detta tar vanligen maximalt 72 timmar och din utbetalning kommer säkerligen att skickas inom kort.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

Tack för svaret. Jag uppfattade det som att man var tvungen att skicka ett mail för att kunna få ut pengarna så jag skickade ett mail för säkerhets skull och allt verkar lungt så det är ju fina fisken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du sluta spela på Stars eller är det bara fickpengar till Vegas? Tar du ut till Neteller eller typ Visa?

 

Undrar också vad som är smidigast att ta ut på via stars?

Det Visakort jag har är det en kreditgräns till, då måste banken överföra pengarna från krediten till kontot om jag ska få tillgång till pengarna vilket är ngt bökigt...

 

Neteller kanske? har aldrig använt det så jag vore tacksam med en lite förklaring till hur det går till, av ngn rutinerad vinnar-räv ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar också vad som är smidigast att ta ut på via stars?

Det Visakort jag har är det en kreditgräns till, då måste banken överföra pengarna från krediten till kontot om jag ska få tillgång till pengarna vilket är ngt bökigt...

 

Neteller kanske? har aldrig använt det så jag vore tacksam med en lite förklaring till hur det går till, av ngn rutinerad vinnar-räv ;-)

 

Aldrig NETeller! Använd hellre moneybookers. Lättast är att köra visa eller banköverföring (jag förutsätter att dom erbjuder sådan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar också vad som är smidigast att ta ut på via stars?

Det Visakort jag har är det en kreditgräns till, då måste banken överföra pengarna från krediten till kontot om jag ska få tillgång till pengarna vilket är ngt bökigt...

 

Neteller kanske? har aldrig använt det så jag vore tacksam med en lite förklaring till hur det går till, av ngn rutinerad vinnar-räv ;-)

 

Moneybookers går super för mig. Tar max 5-6 timmar om jag cashat ut på dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utbetalningar upp till och med de beloppen du satt på Stars med neteller (antar även andra betalningssätt) blir utbetalda till neteller omedelbart vid cashout.

 

Tar du dock ut mer pengar än du tidigare satt in (dvs du har plussat) så tar det ett litet tag och få pengarna som överskrider eventuell tidigare "deposit till godo".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att?

 

NETeller är omständiga, dyra, krångliga och är inte bättre än Moneybookers på någon punkt. Det finns massor av trådar om det här. Om du inte orkar leta upp dom så tro på mig bara. Det är inte bara jag som drabbats av NETellers klyddigheter så det borde finnas gott om vittnesmål om detta i trådarna.

 

Stars > NETeller tar 0.5-1 sekund.

 

Utbetalningar upp till och med de beloppen du satt på Stars med neteller (antar även andra betalningssätt) blir utbetalda till neteller omedelbart vid cashout.

 

Tar du dock ut mer pengar än du tidigare satt in (dvs du har plussat) så tar det ett litet tag och få pengarna som överskrider eventuell tidigare "deposit till godo".

 

:D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars > NETeller tar 0.5-1 sekund.

 

Inte nu längre sen de började med det där "pågående cashout" grejset. Av mina två senaste uttag har det som bäst tagit en halv dag innan pengarna dök upp på neteller.

 

Under hela väntetiden kan man ju avbryta uttaget. Gissar på att de gjort så här för att spara in på netellers avgifter. Folk cashar ut, gular o sätter in igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du tar ut mindre än du sattit in, samma med MB. De måste väl bekräfta om du tar ut större summa än du sattit in med neteller med, tror det tar lika mkt med båda.

 

 

Ok, jag trodde att det alltid gick så snabbt men jag tar aldrig ut mer än vad jag måste till NETeller 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

För att bekräfta/förtydliga ovanstående:

 

- Har man satt in t.ex. $200 med Moneybookers eller NETeller, så måste man också ta ut $200 till samma metod innan andra metoder blir tillgängliga.

 

- Den första summan man då tar ut skickas automatiskt av vårt system till Moneybookers/NETeller, och i regel innebär detta också att pengarna dyker upp omedelbart på kontot.

 

- Uttag av överskjutande summa ses över av vår säkerhetsavdelning innan pengarna skickas vidare. Detta tar upp till 72 timmar (kan alltså gå blixtfort, men inte nödvändigtvis).

 

- Har man satt in $200 från Moneybookers och sedan tar ut $250 så innebär det i det här exemplet att uttaget delas upp i två portioner; $200 får man direkt, och de resterande $50 så fort vår säkerhetsavdelning har godkänt det.

 

Inte nu längre sen de började med det där "pågående cashout" grejset. Av mina två senaste uttag har det som bäst tagit en halv dag innan pengarna dök upp på neteller.

 

Under hela väntetiden kan man ju avbryta uttaget. Gissar på att de gjort så här för att spara in på netellers avgifter. Folk cashar ut, gular o sätter in igen..

 

- Behandlingstiderna har inte påverkats av den här nya funktionen utan den gör det bara enklare att se sina pågående transaktioner, samt ger spelaren möjligheten att avbryta ett uttag utan att behöva maila oss.

 

Jag hoppas att detta reder ut eventuella kvarvarande frågetecken. :)

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur blir det när jag ska ta ut pengar senare?

För att jag satte in pengar med mitt mastercard, men eftersom att det ej går att ta ut till det, kan jag då ta ut pengarna till mitt visa kort? Eller måste jag be om bankcheck, föra över via internetbank(om det går), eller hur ska jag göra? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur blir det när jag ska ta ut pengar senare?

För att jag satte in pengar med mitt mastercard, men eftersom att det ej går att ta ut till det, kan jag då ta ut pengarna till mitt visa kort? Eller måste jag be om bankcheck, föra över via internetbank(om det går), eller hur ska jag göra? :D

 

Hej,

 

Vill du ta ut pengarna till VISA måste du först göra en insättning med VISA-kortet. Efter att 48 timmar passerat sedan din insättning, kan du begära ett uttag till kortet (notera att minsta uttag till VISA är $100).

 

Du kan också använda dig av NETeller, en check eller en banköverföring direkt till ditt konto. För uttag via check eller banköverföring är minsta möjliga uttag $50.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vill du ta ut pengarna till VISA måste du först göra en insättning med VISA-kortet. Efter att 48 timmar passerat sedan din insättning, kan du begära ett uttag till kortet (notera att minsta uttag till VISA är $100).

 

Du kan också använda dig av NETeller, en check eller en banköverföring direkt till ditt konto. För uttag via check eller banköverföring är minsta möjliga uttag $50.

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

 

Okej, då tackar jag för svaren :)

Tas några avgifter ut vid t.ex. banköverföring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj, jag lånar din tråd lite Displeased hoppas du inte har något emot det ;)

 

Jag skulle vilja få ut lite cash som fått ihop, började lira playmoney sen frirullar därefter lite cash turneringar, så jag har inte gjort en enda insättning.

 

Min fråga, vad är det lättaste sättet då för mig att få ut pengar? Antar att det kan vara att jag sätter in 10 dollar med mitt visa och därefter plockar ut, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj, jag lånar din tråd lite Displeased hoppas du inte har något emot det ;)

 

Jag skulle vilja få ut lite cash som fått ihop, började lira playmoney sen frirullar därefter lite cash turneringar, så jag har inte gjort en enda insättning.

 

Min fråga, vad är det lättaste sättet då för mig att få ut pengar? Antar att det kan vara att jag sätter in 10 dollar med mitt visa och därefter plockar ut, eller?

 

Du borde väl kunna göra ett bankuttag genast utan något desto mera? Det är väl enda metoden, förutom check, som inte kräver någon insättning för att använda? Jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då tackar jag för svaren :)

Tas några avgifter ut vid t.ex. banköverföring?

 

Nej, vi tar inte några avgifter för uttag. Möjligtvis kan din bank göra det även om det är ovanligt.

 

Halloj, jag lånar din tråd lite Displeased hoppas du inte har något emot det ;)

 

Jag skulle vilja få ut lite cash som fått ihop, började lira playmoney sen frirullar därefter lite cash turneringar, så jag har inte gjort en enda insättning.

 

Min fråga, vad är det lättaste sättet då för mig att få ut pengar? Antar att det kan vara att jag sätter in 10 dollar med mitt visa och därefter plockar ut, eller?

 

Det beror lite på hur mycket pengar du har tänkt ta ut. Vill du ta ut $100 eller mer så går det bra att göra som du säger; att göra en $10-insättning med ditt kort och sedan göra ett uttag till samma kort. Notera dock att du måste vänta 48 timmar efter att du har gjort din insättning, innan du kan begära ett uttag.

 

Du kan dock också använda dig av en banköverföring eller check, precis som XeroxFin skriver. Uttaget måste vara på $50 eller mer, men ingen tidigare insättning med metoderna krävs. Förutsatt att du ska ta ut $50 eller låter det som att en banköverföring är smidigast i ditt fall. Utöver vår behandlingstid på max 72 timmar tar det 5-7 arbetsdagar innan pengarna kommer in på ditt konto med en banköverföring.

 

Du kan också använda dig av NETeller om du har ett NETeller-konto. Med NETeller finns det ingen gräns för hur lite du kan ta ut.

 

Mer information om de olika metoderna finner du på följande sida (välj Sverige i menyn):

 

http://www.pokerstars.se/poker/real-money/

 

Mvh,

 

Alexander

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...