Gå till innehåll

Vikken Dator?


pezdawg

Recommended Posts

Min dator har börjat stänga av sig självt oanmält så börjar absolut bli dax att köpa en ny tänkte jag.

Är aaaaskass på datorer så skulle behöva tips om ngn bra driftsäker inte så tung grinddator.

Det jag behöver den till är givetvis grinda, filmer, musik, onanera.

Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapar tråden lite...(sry om det är en dum fråga)

 

Frågan är till er som har minilaptops(med 10 tums skärm eller mindre). Funkar de ens att grinda lite grann på? Vad har ni för erfarenheter av att lira på dem?

 

Vill köpa en ny laptop för att ha när man är ute på resor å härjar i sommar, och tycker de är snygga och behändiga. Men funkar det inte att lira på dem så känns det rätt meningslöst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapar tråden lite...(sry om det är en dum fråga)

 

Frågan är till er som har minilaptops(med 10 tums skärm eller mindre). Funkar de ens att grinda lite grann på? Vad har ni för erfarenheter av att lira på dem?

 

Vill köpa en ny laptop för att ha när man är ute på resor å härjar i sommar, och tycker de är snygga och behändiga. Men funkar det inte att lira på dem så känns det rätt meningslöst...

 

Bättre att köpa en 14" istället? Dem är fortfarande små men helt ok att grinda på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapar tråden lite...(sry om det är en dum fråga)

 

Frågan är till er som har minilaptops(med 10 tums skärm eller mindre). Funkar de ens att grinda lite grann på? Vad har ni för erfarenheter av att lira på dem?

 

Vill köpa en ny laptop för att ha när man är ute på resor å härjar i sommar, och tycker de är snygga och behändiga. Men funkar det inte att lira på dem så känns det rätt meningslöst...

 

Jag har en dell m1330 uppgraderad till max och den funkar bra om du spelar 6 bord, jag har dock problem med att spela fler då jag får spela med överlapp.

 

Har givetvis en dator till (används mest till turneringar).

 

Jag grindar oftast i soffan och då tkr jag det e sjukt skönt med en lätt dator.

 

Tror det är 13.3 tum jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator har börjat stänga av sig självt oanmält så börjar absolut bli dax att köpa en ny tänkte jag.

Är aaaaskass på datorer så skulle behöva tips om ngn bra driftsäker inte så tung grinddator.

Det jag behöver den till är givetvis grinda, filmer, musik, onanera.

Inte nödvändigtvis i den ordningen.

 

Semi-OT:

Om din dator inte är från 80-talet så tycker jag att du ska testa att dammsuga den invändigt lite.

Är cpu fläkten full med damm så snurrar den inte och datorn stänger av sig självt för att inte "brinna up".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semi-OT:

Om din dator inte är från 80-talet så tycker jag att du ska testa att dammsuga den invändigt lite.

Är cpu fläkten full med damm så snurrar den inte och datorn stänger av sig självt för att inte "brinna up".

 

Man ska inte dammsuga en dator. Köp luft på burk och kör loss så löser du nog problemet.

 

Själv så kör jag på Samsungs X360, 13,3 LED skärm, 1.25kg och riiiiktigt bra batteritid. (enligt tillverkaren ska det vara 10h batteritid men det är lite glädjesiffror)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska inte dammsuga en dator. Köp luft på burk och kör loss så löser du nog problemet.

 

Själv så kör jag på Samsungs X360, 13,3 LED skärm, 1.25kg och riiiiktigt bra batteritid. (enligt tillverkaren ska det vara 10h batteritid men det är lite glädjesiffror)

 

Jahapp, då har jag gjort fel i 15 års tid.

Orka få hela rummet fullt av damm med luft på burk;)

 

När jag säger dammsuga burken så menar jag inte att man ska skrapa munstycket så hårt man kan mot alla komponenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator har börjat stänga av sig självt oanmält så börjar absolut bli dax att köpa en ny tänkte jag.

Är aaaaskass på datorer så skulle behöva tips om ngn bra driftsäker inte så tung grinddator.

Det jag behöver den till är givetvis grinda, filmer, musik, onanera.

Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Macbook är en driftsäker, stabil, viktvänlig dator men du behöver troligen lägga in XP/Vista på den om du ska grinda.

HP har en del sjyssta varianter i storleken 13-14" med bra prestanda för ungefär samma peng som macbooken, dock en plastigare dator.

Tredje alternativet är en Lenovo Thinkpad som är en riktig arbetshäst men den har inte så mkt lullull

Kapar tråden lite...(sry om det är en dum fråga)

 

Frågan är till er som har minilaptops(med 10 tums skärm eller mindre). Funkar de ens att grinda lite grann på? Vad har ni för erfarenheter av att lira på dem?

 

Vill köpa en ny laptop för att ha när man är ute på resor å härjar i sommar, och tycker de är snygga och behändiga. Men funkar det inte att lira på dem så känns det rätt meningslöst...

Netbooks är inte optimalt att grinda på men givetvis går det förutsatt att du inte spelar många bord. Fördelen med Netbooks är framför allt att de är så smidiga och att de har bättre batteritid än en laptop i samma prisklass (för det mesta). http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=409506 - tips på bra netbook med grym batteritid

Kika annars på Lenovo Thinkpad, dyrare men riktiga arbetshästar med kolfiberchassi och möjlighet till större batteri med upp till 10h batteritid.

Jahapp, då har jag gjort fel i 15 års tid.

Orka få hela rummet fullt av damm med luft på burk;)

 

När jag säger dammsuga burken så menar jag inte att man ska skrapa munstycket så hårt man kan mot alla komponenter.

Använder man bara ett munstycke med borste i änden alt. tar det väldigt försiktigt så går det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
...

 

Tackar för tipset men köpte en "Acer Aspire One" idag. Rent spontant så känns det som om det skall funka att iaf 5-6 tabla om man kör med extern mus. Återkommer med domen om typ en vecka:)

 

Om nu någon undrar så är jag sng-spelare på stars(mestadels) och kör 15-30 bord i vanliga fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har i dagarna köpt en Dell XPS13 (13" varianten obv).

 

Core2Duo 2,4 ghz, 4 gig ram, 7200 rpm hdd o lite annat kul.

 

1280x800 lr så var upplösn.. men det skiter jag i, har hdmi-utgång så jag ska mosa in den i en 24" då jag grindar på kontoret... när jag väl är ute o reser kommer jag att älska att den är 13"...... Då jag alltid har ägt 17"'are innan så kan jag inte annat än säga att jag avskyr det. Man sitter som om de vore en stationär då man har bänkat sig någonstans, och när man är i farten är den inte smidig för fem öre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Tackar för tipset men köpte en "Acer Aspire One" idag. Rent spontant så känns det som om det skall funka att iaf 5-6 tabla om man kör med extern mus. Återkommer med domen om typ en vecka:)

 

Om nu någon undrar så är jag sng-spelare på stars(mestadels) och kör 15-30 bord i vanliga fall.

 

Nu är det nog dags att återkomma va? =)

Jag är nyfiken, har precis beställt en 10" som väger 1,2kg. "Travel light, travel fast" är mitt måtto =)

 

Liten vikt är viktigare än kunna spela många bord samtidigt för min egen del. Orkar bara köra max 4 bord i vanliga fall ändå. Känner mig som en själlös robot annars =/

 

Men, nu vill vi höra hur kul det är att spela på en 10" under en palm i en hängmatta om Wifi'n från hotellet nu tillåter det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det nog dags att återkomma va? =)

Jag är nyfiken, har precis beställt en 10" som väger 1,2kg. "Travel light, travel fast" är mitt måtto =)

 

Liten vikt är viktigare än kunna spela många bord samtidigt för min egen del. Orkar bara köra max 4 bord i vanliga fall ändå. Känner mig som en själlös robot annars =/

 

Men, nu vill vi höra hur kul det är att spela på en 10" under en palm i en hängmatta om Wifi'n från hotellet nu tillåter det..

 

Sry :)

 

Försökte lira som vanligt(fast lite light på, 12 bord) på stars. Vilket inte alls gick. Blev alldeles för plottrigt och jävligt. Kan iofs ha varit jag som hade extra ont i äggstockarna den kvällen :) Skall göra ett nytt försök i helgen

 

Men annars är datorn verkligen helt underbar att ha med säg, och det funkar fint till precis allt annat(inklusive 2-3 bord cg). Summa sumarum är iaf att de är det absolut bästa 2500 :- jag har slarvat bort på ett tag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

BUMP!

 

Kan nån länka till en bra stationär, kommer endast använda den till grind, surf och officepaketet typ, så behöver inte alls vara nån speldator. Vill kunna koppla in en 30"+20" skärm. Behöver inte vara knäpptyst men vill inte ha ett kärnkraftverk i lägenheten. Helst färdigbyggd då jag har noll koll på alla tusentals delar.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...